סלקום במגמת שיפור עם רווח נקי של 28 מיליון שקל ברבעון הראשון

הטיסות לחו"ל שיפרו את ההכנסות של סלקום משירותי נדידה, וגם פעילות הסיבים והאינטרנט מניבה פירות • ההכנסות מציוד קצה בירידה

מנכ"ל סלקום, דניאל ספיר / צילום: איל יצהר
מנכ"ל סלקום, דניאל ספיר / צילום: איל יצהר

חברת סלקום  ממשיכה את מגמת הצמיחה ומסיימת את הרבעון הראשון של 2022 ברווח נקי של 28 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ורווח של 21 מיליון שקל ברבעון הקודם. הכנסות הקבוצה כולה הסתכמו ב-1.05 מיליארד שקל, גידול של 2.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

השיפור בתוצאות של סלקום נובע בעיקר מהמשך מגמת ההתייעלות ומהשיפור בהכנסות משירותי נדידה בינלאומיים. ההכנסות משירותי הסלולר ברבעון הנוכחי הסתכמו ב-475 מיליון שקל, עלייה של 3.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה מדווחת גם על עלייה של 6.6% בהכנסות המגזר הנייח כתוצאה מגידול בפעילות הסיבים והאינטרנט, שהסתכמו בכ-323 מיליון שקל.

ההכנסות מציוד הקצה הסתכמו ב-297 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022, ירידה של 4.8% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2021, בעיקר בשל ירידה במכירות קצה במגזר הנייד. עם זאת, סלקום מציינת כי בשורת הרווח של מכירת ציוד קצה רשמה החברה רווח של 53 מיליון שקל, המשקף עלייה של 9.9% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2021.

החברה הוסיפה 2,000 מנויי טלוויזיה ברבעון הראשון ודיווחה על גידול של 6 אלפים מנויי אינטרנט מתוך 311 אלף בסך-הכול, ועל 15 אלף מנויי סיבים אופטיים נוספים שמביאים לסך של 150 אלף מנויי סיבים. סלקום מדווחת על רווח תפעולי של 73 מיליון שקל ברבעון, לעומת 67 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-50 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום, מסר: "סלקום פותחת את שנת 2022 עם תוצאות מצוינות לרבעון בכל הפרמטרים המרכזיים, הן הכספיים והן התפעוליים. התוצאות מעידות על המשך מגמת הצמיחה והתחזקות החברה. אנחנו ממשיכים בפעילות של פריסת אתרי דור 5, השקעה בתשתיות הסיבים בין היתר באמצעות IBC, קידום שירות הלקוחות שלנו ובמנועי צמיחה נוספים אשר יסייעו לנו להמשיך ולהגדיל את רווחיות החברה".