נובולוג ממשיכה לצמוח בעקבות רכישותיה; סכסוך העבודה בחברה בינתיים לא הוביל לשביתה

לעומת המשך הצמיחה המרשימה בהכנסות, הצמיחה ברווחיות התפעולית הייתה מעט מתונה יותר, כ-7.8%

בניין נובולוג / צילום: יח''צ נובולוג
בניין נובולוג / צילום: יח''צ נובולוג

הכנסות חברת נובולוג  ברבעון הראשון של 2022, צמחו ב-18% לכ-375 מיליון שקל. הצמיחה, כמו ברבעונים הקודמים, היא לרוחב כל החטיבות של החברה. מניית החברה שמרה על יציבות לאחר הדוחות, והחברה נסחרת לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה עלתה 12% בשנה, הפוך מכיוון השוק וסקטור הבריאות ספציפית.

בתחום הלוגיסטיקה וההפצה, החברה מדווחת על גידול של 8% ל-308 מיליון שקל, בשל שיפור הפעילות הקיימת, עם דגש על תחום הניסויים הקליניים החדש לה יחסית. בתחום שירותי הבריאות, אותו החברה פועלת להגדיל, אכן חל גידול משמעותי, הכפלת ההכנסות ברבעון הנוכחי למקביל שלו אשתקד, לכ-60 מיליון שקל. זאת בעיקר בזכות העסקים החדשים שנרכשו.

תחום הבריאות הדיגיטלית צמח ב-13%, אך עדיין מהווה חלק קטן משמעותית מהפעילות של החברה לעומת החטיבות האחרות - כ-6.8 מיליון שקל. השינוי שחל בחטיבה זו הוא תוצאה של צמיחה בפעילות הקיימת, והפעם לא כתוצאה מרכישות.

לעומת המשך הצמיחה המרשימה בהכנסות, הצמיחה ברווחיות התפעולית הייתה מעט מתונה יותר, כ-7.8%. בשל חלק החברה בהפסד של החברות הנרכשות המטופלות לפי שיטת השווי המאזני, חלה בסופו של דבר ירידה קלה ברווח הנקי, של כ-3%. בנטרול ההפסדים הללו, ורווח הון חד פעמי מהרבעון המקביל, מדובר בצמיחה של כ-7.7% ברווחי הפעילות.

מבחינת הרווחיות של החטיבות השונות, חטיבת הבריאות הדיגיטלית הקטנה רושמת את שיעור הרווח התפעולי הגבוה ביותר: 20%, לעומת 9% בחטיבת השירותים הדיגיטליים, ו-4% בחטיבת הלוגיסטיקה. אפשר להבין מדוע החברה מגוונת את פעילותה לתחומים הרווחיים יותר, ואלה עדיין צומחים, אם כי בינתיים הם עוד קטנים ביחד לחטיבת ההפצה.

בדוחותיה ציינה החברה כי עובדי חטיבת הפצת התרופות שלה הודיעו על סכסוך עבודה. מדובר בחטיבה של 250 עובדים. החברה ציינה כי היא מצוייה במו"מ עם נציגות העובדים מזה כחודשיים לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ראשון. העובדים טענו עם הכרזת הסכסוך כי החברה מנסה לסכל את ההתארגנות, ואילו נובולוג מבחינתה טוענת כי המו"מ מתקדם ללא בעיות מהותיות. בינתיים לא הוכרזה שביתה.

בקופת נובולוג  מזומנים בהיקף של 1.78 מיליון שקל לעומת 1.85 מיליון בתקופה המקבילה. החברה הסבירה כי נהנתה מהגידול בהכנסות, אך השתמשה במזומנים לביצוע הרכישות.

החברה מאשררת את תחזיותיה לפיהן תכפיל את ה- EBITDA (רווח בנטרול ריבית, פחת, הפחתות ומסים) פי 2 תוך 4 שנים.

עירן טאוס, מנכ"ל נובולוג, מסר היום כי "אנו עדים לתרומתן ההולכת וגדלה של החברות שרכשנו. אנו ממשיכים לפעול לאיתור רכישות סינרגטיות נוספות בארץ ובעולם".