בעלי השליטה החדשים בפרטנר מנסים לקצץ לאבי צבי במענקי הפרישה

שלמה רודב, הנמנה עם הקבוצה שרכשה את השליטה בחברה, פועל לסכל את המענקים שאמורים לקבל חברי ההנהלה כתוצאה מהעברת השליטה, בטענה כי הקבוצה מחזיקה בפחות מ-30% מפרטנר • חברי ההנהלה טוענים כי מכיוון שמינוי המנכ"ל נעשה על-ידה, אי-אפשר לקבל את העמדה שהיא אינה בעלת השליטה • בתוך כך, ועד עובדי פרטנר מאיים בצעדים ארגוניים

אבי צבי, מנכ"ל פרטנר הפורש / צילום: ישראל שם טוב
אבי צבי, מנכ"ל פרטנר הפורש / צילום: ישראל שם טוב

כ-40 חברי הנהלה ומנהלי אגפים בפרטנר יוצאים במאבק נגד ניסיון של שלמה רודב, הנמנה על הקבוצה שרכשה את השליטה בחברה, לסכל את המענקים שהם אמורים לקבל במקרה של העברת שליטה. מדובר בסכומים של כ-20 מיליון שקל לאבי צבי המנכ"ל שפורש, ועוד סכום נוסף של כ-15 מיליון שקל ליתר חברי ההנהלה, כולל המשנים למנכ"ל תמיר אמר וקוקי טרוזמן.

הטענה של רודב היא שהשליטה בחברה לא עברה, מכיוון שהבעלים החדשים מחזיקים בפחות מ-30%, ולכן המענקים שאמורים הבכירים לקבל במקרה של התפטרות לא תופסים. מנגד, מדובר במהלך שמכוון בעיקר נגד צבי, שכן הוא היחיד כרגע שהודיע על פרישה. נזכיר עוד כי מדובר בתוכנית אופציות ומענקים שהייתה נהוגה בחברה כבר מלפני שנים, כך שהניסיון נראה מכוון לצמצם את המענק של צבי בעיקר.

העמדה של קבוצת הרוכשים היא שהסכמי האופציות' כפי שהם מנוסחים, מעודדים את חברי ההנהלה להתפטר' כיוון שבכל מקרה הם יקבלו את הסכומים שנקבעו. עוד נטען כי אין דירוג במענקים, כך שבכל שנה יינתן חלק מהמענק. כפי שההסכם מנוסח כעת, המשמעות היא שכל הכסף משולם במכה אחת.

חברי דירקטוריון בפרטנר טענו כי אי-אפשר לקבל את העמדה שקבוצת רודב-גבאי-הפניקס איננה בעלת שליטה, היות שזה הרישיון שקיבלה ממשרד התקשורת; וכמו כן, מינוי המנכ"ל נעשה על-ידה, ורודב הוא גם יו"ר ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל, שבה יש רוב לחברי הדירקטוריון החדשים שנכנסו מטעם הקבוצה הרוכשת.

לוויכוח סביב האופציות והמענקים יש השלכות גם מול ועד העובדים, שכבר הכריז על סכסוך עבודה. העובדים דורשים לקבל מענק בעקבות העברת השליטה בחברה, ואם תתקבל טענת קבוצת הרוכשים כי לא מדובר בהעברת שליטה, המשמעות היא שהעובדים גם לא יקבלו מענק, וזו הסיבה לכך שישנה רגישות סביב הנושא.

דירקטוריון החברה הצטייד בחוות-דעת ממשרד גרוס, אך רודב הטיל בה ספק, ולכן התבקשה חוות-דעת נוספת. מדובר בחוות-דעת של פרופסור למשפטים מהאקדמיה, שתינתן בקרוב. 

הוועד מאיים בצעדים ארגוניים 

קרן אופק, יו"ר ועד עובדי פרטנר, אמרה היום (א') כי "אם לא תהיה התקדמות בתוך שבועיים במשא-ומתן איתנו, נפעיל צעדים ארגוניים בחברה".

אופק אמרה את הדברים לאחר פגישת משא-ומתן בין נציגי הוועד להנהלת החברה, בה לא התקבלו תשובות בעניין דרישות עובדי פרטנר, וזאת על רקע העברת מניות השליטה לקבוצת גבאי-רודב.

לדברי אופק, "אלפי עובדי ועובדות פרטנר השביחו את החברה, והם לב העסקה בהעברת השליטה בחברה. מי שמתכוון לקחת אותם כמובנים מאליהם, יגלה אותנו נחושים ומלוכדים".