על רקע העברת השליטה בפרטנר: המנכ"ל אבי צבי והיו"ר אסנת רונן מתפטרים

ההתפטרות של ראשי פרטנר באה בעקבות כניסת בעלי השליטה החדשים בחברה, קבוצת רודב-גבאי-פניקס • עדיין לא ברור מי הם המועמדים לאייש את המשרות שהתפנו • רונן לגלובס: "זו העת הנכונה להעביר את המטה הלאה" • ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברה

אסנת רונן ואבי צבי / צילום: אסנת רום, ישראל שם טוב
אסנת רונן ואבי צבי / צילום: אסנת רום, ישראל שם טוב

יו"ר דירקטוריון פרטנר , אסנת רונן, ואבי צבי, מנכ"ל החברה, הודיעו היום (ג') על התפטרות מתפקידיהם. ההחלטה של שניהם באה על רקע העברת השליטה בחברה לקבוצת רודב-גבאי-הפניקס וכניסת ארבעה דירקטורים חדשים שקבוצת השליטה החדשה הביאה לדירקטוריון.

כרגע לא ברור מי הם המועמדים לאייש את המשרות שהתפנו, ונדמה כי לאור מצבה הטוב של פרטנר, אין לחץ מצד בעלי השליטה החדשים לאייש את התפקידים בדחיפות. תהליך ההחלפה יהיה מסודר וינוהל על-ידי דירקטוריון החברה.

למרות העובדה שהעזיבה של רונן וצבי יכולה להתפרש כמהלך יזום מצד בעלי השליטה החדשים, בפועל בחודשים האחרונים היה ברור לשניהם שהדבר הנכון מבחינתם הוא לפרוש. זה קורה מפני שגם רונן וגם צבי הבינו שללא קשר למצבה הטוב של פרטנר ולביצועים שלה בשנים האחרונות, הדבר הנכון מבחינתם יהיה לפרוש, היות שגם שלמה רודב וגם אבי גבאי, מבעלי השליטה החדשים, מגיעים מעולם התקשורת וגם מגיעים כבעלים, ולכן כנראה הם יהיו דומיננטיים בניהול החברה. גם העובדה ששניהם לא התבקשו להישאר במפורש, היוותה אינדיקציה לכך שהכיוון ברור.

רונן: זה הזמן הנכון לעבור הלאה

אסנת רונן, יו"ר דירקטוריון פרטנר, נמצאת בחברה למעלה מעשור. היא כיהנה כדירקטורית בחברה, מתוכן כשנתיים וחצי כיו"ר. בשיחה עם גלובס אמרה רונן כי ההחלטה לסיים את תפקידה בשלב הזה באה עכשיו, כי זו העת הנכונה להעביר את המטה הלאה.

לדברי רונן, תמה תקופה שבה פרטנר הגיעה להישגים אדירים, ובעקבות העברת השליטה בחברה, זה הזמן הנכון לעבור הלאה. רונן אמרה עוד כי היא תישאר בתפקיד עד שהבעלים החדשים ישלימו את כניסתם לחברה וככל שיידרש ממנה ומאבי צבי.

עוד היא מסרה כי "פרטנר היא קבוצת תקשורת מובילה, ואני גאה על הזכות שניתנה לי לכהן בתפקיד יושבת-הראש שלה. במהלך השנתיים האחרונות האיצה פרטנר את השקעותיה בתשתיות, וכתוצאה מכך הפכה מחברת סלולר לקבוצת תקשורת מובילה, המספקת שירותי תקשורת רחבים, גם בעולם הסלולר וגם בעולם הקווי. אני גאה למסור היום לבעלי השליטה החדשים חברה רווחית וצומחת, בעלת מאזן איתן, חברה החולשת על תשתיות רחבות בשני תחומי הליבה שלה, הסלולר והקווי-סיבים".

חבילת פרישה נדיבה למנכ"ל אבי צבי

צבי צפוי לממש אופציות בשווי של מיליוני שקלים עם עזיבת תפקידו כמנכ"ל פרטנר. לפי מדיניות התגמול של החברה, אם אחד מהבכירים עוזב במקרה של שינוי בשליטה, כל התגמול ההוני שלו מבשיל באופן מיידי. כלומר, הוא אינו צריך לחכות שהאופציות העתידיות יבשילו.

הדבר צפוי להיטיב כעת עם המנכ"ל הפורש צבי, שעם כניסתו לתפקיד, לפני פחות משנה, אושרה לו חבילת תגמול נדיבה בהיקף של כ-10 מיליון שקל, הכוללת תגמול הוני של 8.4 מיליון שקל - 60% ממנו באופציות למניות החברה, הנמצאות "בתוך הכסף", ו-40% במניות חסומות, בתלות בעמידה ביעדים ובפריסה על פני ארבע שנים. זאת, נוסף על שכר חודשי של 115 אלף שקל (כ-1.4 מיליון שקל בשנה), מענק תלוי ביצועים של עד עשר משכורות, מענק מיוחד ועוד הטבות. בשנת 2021 עמדה עלות העסקתו של צבי על 7 מיליון שקל, מחציתה בגין התגמול ההוני.

אבי צבי נכנס לתפקידו בחודש מאי 2021, ואחד הדברים הכי חשובים שנעשו בתקופתו היה המהירות שבה הגיב למשבר של פרטנר בתחום הטלוויזיה ולהפסדים הרבים שהניבה הפעילות. הוא העלה את מחירי הטלוויזיה במהירות במטרה לצמצם הפסדים, ובהמשך, לאחר שהגיע למסקנה כי השינויים בשוק הטלוויזיה הולכים להיות כה דרמטיים, יזם את שיתוף-הפעולה עם המיזם החדש FREETV מבית קשת ו-RGE, שישווק את הסיבים של פרטנר בבלעדיות.

צבי היה חסיד של פיצול פרטנר לחברת שירותים ותשתיות, והבהיר לא אחת כי שזו התוכנית האסטרטגית שיניח בפני בעלי השליטה החדשים. הוא סבר כי האצת ההשקעות בתחום הסיבים היא אירוע שיאפשר לפרטנר לבסס מוקד רווח לטווח הארוך, ולכן גם לא היסס לשנות כיוון באופן קיצוני ולחבור לשיתוף-פעולה עם IBC ולמכור שירותים על גבי תשתיותיה, במקביל לתשתיות בזק, וזאת לצד הרחבת ההשקעה בסיבים של פרטנר עד ל-1.2 מיליון משקי בית בעוד כשנתיים. בכך הוא שינה מסלול באופן משמעותי, אחרי שפרטנר סירבה לשתף פעולה עם IBC והאמינה שהיא צריכה להסתמך רק על תשתיות סיבים עצמאיות משלה, ועל החכרת תשתיות סיבים מבזק במסגרת השוק הסיטונאי. צבי גם היה מעוניין להצטרף כשותף ב-IBC אם בעלי המניות בחברה היו מאפשרים זאת.

צבי אמר לא אחת בשיחות סגורות כי הוא חושב שהגיע הזמן שפרטנר תתחיל לשלם דיבידנד לבעלי המניות שלה. גם כשהחברה הייתה ללא גרעין שליטה, הוא טען כי החברה חייבת לשלם דיבידנד, וכי הדבר מהווה הוכחה לכך שהמומנטום בשוק הסלולר משתנה.

אחד האירועים החשובים בשנה האחרונה בשוק התקשורת היה הפנייה של סלקום לפרטנר בניסיון למכור לה את פעילות הטלוויזיה שלה. צבי הסכים לבחון עסקה שתהיה מותנית גם ברכישת פעילות הסיבים של סלקום, ולא הסכים לעסקה בתחום הטלוויזיה בלבד, אחרי שהבין שמיזוג בטלוויזיה בלבד הוא חסר היגיון כלכלי לפרטנר.

אבי צבי מסר: "השנה האחרונה הייתה מלאה בעשייה ובהצלחות. אני גאה בהנהלה שגיבשנו, אשר יחד עם עובדי פרטנר הצלחנו בתקופה קצרה יחסית להשיג הישגים משמעותיים שישפיעו על החברה בשנים הבאות. עם כניסתי לתפקיד הצהרתי כי מטרתי העיקרית היא להצעיד את החברה למכירת גרעין השליטה בה, ועתה, כשהמהלך הושלם, הודעתי לדירקטוריון החברה על רצוני לפרוש מתפקידי. אני מאחל הצלחה לקבוצת הרוכשים שרכשו חברה נהדרת עם הון אנושי מעולה וטכנולוגיה מתקדמת ביותר".

סכסוך עבודה

אחרי הודעת מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון פרטנר על התפטרותם, ובעקבות אי-חתימת הסכם בנוגע לחלקם של העובדים בעסקת המכירה - הכריזה היום (ג') ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברת פרטנר. 

מפרטנר נמסר: "היחסים בין הנהלת החברה לוועד העובדים מתבססים על אמון והבנה הדדית. אנו בטוחים כי גם עתה נדע לייצר יחד שיח פורה וחיובי".