האם הטורטלים יקדמו את קופת החולים מאוחדת?

קופת חולים מאוחדת נמצאת במו"מ מתקדם עם קשת 12, בעלת המותג "ארץ נהדרת" ועם השחקנים עלמה זק ואסי כהן, על שילובם של זוג הטורטלים כפרזנטורים. על פי הערכות, אם תבשיל העסקה, צפויים זק וכהן להרוויח יחד כ-2 מיליון שקל • וגם: למרות ההארכה, רק שתי קבוצות הגישו הצעות לשיווק הפרסום של התאגיד

עלמה זק ואסי כהן כזוג הטורטלים / צילום: צילום מסך
עלמה זק ואסי כהן כזוג הטורטלים / צילום: צילום מסך

הטורטלים בדרך לברייק הפרסומות: לגלובס נודע כי קופת חולים מאוחדת נמצאת במשא ומתן מתקדם עם קשת 12, בעלת המותג "ארץ נהדרת" ועם השחקנים עלמה זק ואסי כהן, על שילובם של זוג הטורטלים כפרזנטורים של הקופה.

על פי הערכות, אם תבשיל העסקה, צפויים זק וכהן להרוויח יחד כ-2 מיליון שקל, וקשת תקבל עבור זכויות השימוש בשם "טורטלים" כחצי מיליון שקל. נציין, כי בעסקה מול קשת לא מדובר בכסף שיעבור מצד לצד, אלא בהתחייבות לזמן מדיה שתינתן על ידי הקופה.

תקציבי הפרסום של קופות החולים נגזרים על פי מפתח החברים בקופה - על כל חבר מותר להוציא סכום מסוים. כנגזרת מכך, התקציב הגדול ביותר הוא של שירותי בריאות כללית, והוא מטופל במשרד גליקמן שמיר סמסונוב. את הקו הפרסומי של הקופה מוביל אייקון הילד חמודי.

התקציב השני בגודלו הוא של קופת החולים מכבי, שמטופל מספר שנים ביהושע TBWA. את הקו הפרסומי של הקופה מוביל הקומיקאי אדיר מילר. תקציב קופת חולים מאוחדת הוא השלישי בגודלו, ומסעות הפרסום שלה בשנתיים האחרונות היו בעיקר בדגש על הרפואה ההיברידית. בעבר עבדו עם צביקה הדר כפרזנטור.

נזכיר כי בסוף 2021 בחרה מאוחדת משרד פרסום חדש. התקציב, שעומד על כ-10 מיליון שקל בשנה, טופל מאז 2016 במשרד הפרסום באומן בר ריבנאי, ולפני מספר חודשים לאחר עיכובים בגלל משבר הקורונה יצא התקציב למכרז שבו זכה בסופו של דבר LEAD. הקמפיין בכיכובם של הטורטלים אמור להיות המהלך המשמעותי הרציני שיוצר המשרד לקופה. בהנחה שהמהלך ייצא לפועל, מדובר בשינוי משמעותי מקו הפרסום הפונקציונלי אותה בשנים האחרונות.

כהן וזק אמורים להופיע בקמפיין כצמד הטורטלים ולא בדמותם האמיתית, מה שלכאורה אמור לאפשר להם להשתתף בקמפיינים נוספים, אם יחפצו בכך. נזכיר כי כהן מוביל כבר 13 שנה את מסעות הפרסום של הבנק הבינלאומי, ורק לאחרונה עלה קו פרסומי חדש בכיכובו. זק איננה מרבה לקחת חלק בפרסומות, בוודאי לא באותה האינטנסיביות שמאפיינת את הקולגות שלה מ"ארץ נהדרת", כמו שני כהן, ליאת הרלב ואחרים.

רק שתי קבוצות הגישו הצעות לשיווק הפרסום של התאגיד | בלעדי

המכרז לבחירת זכיין לשיווק זמן הפרסום של תאגיד השידור הציבורי ברדיו ובטלוויזיה נסגר עם כמות מתמודדים דלה יחסית. לגלובס נודע כי רק שתי קבוצות מתמודדות במכרז, זאת למרות הארכה של שבועיים שניתנה למועד ההגשה המקורי, במטרה לאפשר ליותר קבוצות להשתתף בו.

השתיים הן טרגט ספיריט (מקבוצת טרגט מרקט), המנוהלת על ידי אורי נצר ומשמשת כזכיין של התאגיד מאז 2016, וקבוצה שמוביל המפיק ומבעלי ארומה מיוזיק בני מנשה, שאותה תנהל ענת ארדיטי - מהדמויות הבולטות בתחום הרדיו, שכיהנה במשך שנים ארוכות כמנכ"לית שפ"א (שירותי פרסום אזוריים).

אורי נצר, טרגט ספיריט וענת ארדיטי, ארומה מיוזיק / צילום: תמר מצפי, רמי זרנגר
 אורי נצר, טרגט ספיריט וענת ארדיטי, ארומה מיוזיק / צילום: תמר מצפי, רמי זרנגר

הזוכה יהיה אחראי על שיווק ופרסום פרסומות בשמונה תחנות הרדיו של התאגיד: כאן רשת ב', כאן ג' וכאן 88 המובילות; כאן תרבות, כאן קול המוזיקה וכאן מורשת, הנמצאות במגמת עלייה משמעותית בהאזנה; וכאן רק"ע ומכאן בערבית. בנוסף יהיה אחראי הזוכה על הודעות חסות ותשדירי שירות בערוצי הטלוויזיה כאן 11 וכאן 33.

מחזור הפרסום של "כאן" נאמד בכ-100 מיליון שקל לשנה, וכ-600 מיליון שקל לתקופת המכרז המלאה, כאשר ספק השירותים יקבל עמלה כפונקציה של הצלחתו למקסם את המכירות.

את מיעוט המשתתפים במכרז אפשר להסביר בטענות שנשמעו כבר לפני מספר שבועות ופורסמו בגלובס, על כך שהזכיין שייבחר יתקשה להרוויח בתנאים המסחריים שנקבעו כרף - ואשר הורעו משמעותית ביחס למכרז הקודם.

ההרעה באה לידי ביטוי גם בגובה העמלה שיוכל הזכיין לבקש לעצמו, וגם בגובה התמריצים הכספיים (עמלות הפרסום) שבהם יוכל להשתמש כדי לפתות מפרסמים וחברות מדיה לפרסם בתאגיד - דווקא בתקופה שתקציבי הפרסום המופנים לרדיו הולכים וקטנים, ודפוסי ההאזנה הולכים ומשתנים.

נזכיר כי במכרז הקודם זכתה חברת טרגט ספיריט , שעבדה תמורת עמלה שנתפסה אז כנמוכה מאוד: 10% עד 60 מיליון השקלים הראשונים, ו-16% מעליהם. טרגט החלה לשווק את זמן הפרסום של התאגיד מיום הקמתו ב-2016. הזכייה במכרז הייתה למשך שנתיים עם אופציה להארכה, וכעת מתנהל המכרז החדש.

נזכיר כי במכרז הקודם, שנערך לפני שש שנים, התמודדו ארבע קבוצות: שפ"מ שבבעלות אברהם פרחי, שניהלה במשך 20 שנה את מכירת זמן הפרסום של רשות השידור; ארומה מיוזיק של בני מנשה; טרגט מרקט; וקבוצה שבה לקחו חלק בעלי איירובוט.

טרגט זכו בתקציב, אולם לזכייה התלווה אקורד צורם, לאחר שפרחי הגיש עתירה מנהלית נגד ההליך המכרזי, בטענה שלחברה האם טרגט ספיריט יש ניגודי אינטרסים בגלל פעילויותיה בתחום הקד"מ. העתירה לא התקבלה, וטרגט אכן הקימה את המערך שעוסק בשיווק הפרסום של התאגיד.

ארומה מיוזיק, שזכתה בפעם הקודמת במקום הרביעי בלבד, מגיעה הפעם מצוידת יותר - את מקומו של מוטי בר זיו, שהוצע אז על ידי הקבוצה כמועמד למנכ"ל, תופסת הפעם ענת ארדיטי - מהנשים המנוסות ביותר בתחום שיווק הפרסום ברדיו, לאחר שכיהנה במשך 14 שנה כמנכ"לית שפ"א. הרוח החיה בקבוצה השנייה הוא אורי נצר - לשעבר מנכ"ל חברת המדיה רפיד, ומי שהוביל למעשה את הזכייה של טרגט ספיריט בסבב הקודם.

תקציב בורגראנץ' עובר למשרד הפרסום HapPpy

תקציב הפרסום של רשת בורגראנץ' עובר למשרד HapPpy. המשרד ירכז תחת טיפולו גם את תקציב הטלוויזיה והמדיה המסורתית, שעד כה טופל על פי פרויקטים במשרד הפרסום ענבר מרחב G, וגם את תקציב הפרסום לצעירים שטופל ב-FRESH.

עד לפני שנים אחדות נחשבו תקציבי המזון המהיר לאטרקטיביים למשרדי הפרסום הגדולים, שכן מדובר היה בהשקעה לא מבוטלת בבניית מותגים ובפרסום בטלוויזיה. כך, למשל, ברזומה של בורגראנץ' נמצאים משרדי פרסום כמו באומן ומקאן. עם זאת, בעשור האחרון התמונה השתנתה: בורגראנץ' וברגר קינג חוו טלטלות עסקיות משמעותיות ושינויי בעלות. בנוסף, גם הקהל שלהן נדד ברובו אל מחוץ לטלוויזיה, מה שהכריח את המותגים "לנדוד" לעולמות הדיגיטל.

כאמור, בשנים האחרונות משרד ענבר מרחב G היה אחראי על הקמפיינים הטלוויזיוניים הרשת. שיתוף הפעולה לא כלל עבודה שוטפת הכוללת ייעוץ אסטרטגי ומפגשים קבועים, אלא פעילות נקודתית מעת לעת לצורך יצירת קמפיינים. לפני כשנתיים החליטו ברשת לפנות במקביל גם באופן ייעודי לקהל הצעיר, והחברה התקשרה עם משרד הפרסום לצעירים FRESH, שפעל בין היתר באמצעות מהלכי דיגיטל ועבודה עם משפיענים.

כעת מבקשים ברשת לרענן את המותג, ולחזור לפרסום אינטנסיבי יותר בטלוויזיה, אך באוריינטציה צעירה ועם חיבורי תוכן המתאימים למטרה. משרד הפרסום HapPpy מטפל כיום בתקציבי פרסום הכוללים מדיה מכל הסוגים, אך התמחותו העיקרית מצויה בעולמות יצירת תוכן סושיאל ודיגיטל - האזורים העיקריים שבהם נמצאים הצעירים.