טרמינל 1 בנתב"ג ישוב לפעילות מלאה בשבוע הבא. מה זה אומר?

עד כה לא ניתן היה להשמיש את הטרמינל באופן מלא לנוכח המחסור בכוח האדם לאיוש בתי המסחר שהשדה מחויב לספק לנוסעים • 12 חברות תעופה ינתבו לטרמינל 1 חלק מטיסותיהן ל-23 יעדים בעיקר באירופה • תנועת הנוסעים הצפויה לחודש יוני עומדת על כ-1.9 מיליון נוסעים וכ-250 אלף נוסעים מתוכם ימריאו מטרמינל 1

טרמינל 1 / צילום: מיכל רז חיימוביץ
טרמינל 1 / צילום: מיכל רז חיימוביץ

אחרי יותר משנתיים תחודש הפעילות התעופתית המלאה להמראות של טיסות בינלאומיות מטרמינל 1, לרבות חנויות הדיוטי פרי שהיו סגורות עד כה ייפתחו מחדש.

כיום משמש הטרמינל להמראות לטיסות הפנים לרמון ועבור תהליך טרום טיסה לחלק מהחברות ובחלק מהקווים - כך שהנוסעים מגיעים, מבצעים בידוק ביטחוני וצ'ק אין ולאחר מכן מועברים בהסעה להמראה מטרמינל 3.

עד כה לא ניתן היה להשמיש את הטרמינל באופן מלא לנוכח המחסור בכוח האדם לאיוש בתי המסחר שהשדה מחויב לספק לנוסעים, בהם שירותים בנקאיים ושירותי מזון ושתייה.

12 חברות תעופה ינתבו לטרמינל 1 חלק מטיסותיהן ל-23 יעדים בעיקר באירופה. בין החברות נמצאות ריאנאייר, וויז אייר, איזי ג'ט, טראנסאוויה, פגסוס, אל על, ישראייר וארקיע.

בטרמינל 1, שהוקם בשעתו במטרה לשרת את חברות הלואו קוסט שנתח הפעילות שלהן בנתב"ג מתקרב ל-20% מכלל תנועת הנוסעים, חברות התעופה משלמות אגרות מופחתות העומדות על כשליש ממחיר האגרות בטרמינל 3 - 11 דולר לעומת כ-30 דולר. העברת חלק מהטיסות לטרמינל 1 יפחיתו את העומסים שצפויים לגבור ככל שקרבה עונת הקיץ. יודגש כי נחיתות של טיסות בינלאומיות ימשיכו להתבצע בטרמינל 3.

תנועת הנוסעים הצפויה לחודש יוני עומדת על כ-1.9 מיליון נוסעים (הלוך ושוב). ברש"ת מציינים כי כ-250 אלף נוסעים מתוכם ימריאו מכ-1,600 טיסות מטרמינל 1.