באלקטרה לא מרגישים האטה: "אם כבר אנו רואים שקצב הפעילות רק גדל"

התייקרות התשומות ועליית הריבית לא השפיעה על אלקטרה: "בתחום הבנייה למגורים, נכון לנקודת הזאת לקראת סוף חודש מאי, אנחנו לא רואים עדיין שינוי או פגיעה בפעילות", אמר המנכ"ל איתמר דויטשר

איתמר דויטשר, מנכ''ל קבוצת אלקטרה / צילום: טל גבעוני
איתמר דויטשר, מנכ''ל קבוצת אלקטרה / צילום: טל גבעוני

איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה, התייחס להשפעות התייקרות התשומות ועליית הריבית על שוק הבנייה. 

"בתחום הבנייה למגורים, נכון לנקודת הזאת לקראת סוף חודש מאי, אנחנו לא רואים עדיין שינוי או פגיעה בפעילות", אמר דויטשר. "אנחנו נמצאים בפריפריה הקרובה לתל אביב בעיקר, ואם כבר אנחנו רואים שקצב הפעילות הולך וגדל. המחירים נכון למאי עדיין עולים.

"המחיר למ"ר ממשיך לטפס. למשל בראשל"צ ראינו את המחיר עולה ב-50% בתוך שנה וחצי במכרזים השונים - מ-22 אלף שקל למ"ר ל-30 אלף שקל למ"ר כיום. העלייה במחירי חומרי הגלם מקבלת ביטוי בעלויות של עבודות הקבלנות, כאשר אצלנו הכול 'בתוך הבית'. לכן הצמדה למדד תשומות הבנייה נותנת לנו פיצוי. בעולמות שלנו אנחנו מנסים לחיות בהקטנת הסיכון, ולא עושים עסקאות ספקולטיביות. בתקופה הזאת אנחנו רוצים לעבוד כמה שיותר מהר מול קבלנים וספקים".

דויטשר מעריך כי הבעיה צפויה להגיע דווקא מצד מימון הפרויקטים על ידי הבנקים. אלה מתקרבים למגבלת האשראי שהטיל עליהם בנק ישראל, וכתוצאה ניכרת פנייה לגופי מימון חוץ-בנקאיים, דוגמת קרנות השקעה או גופים מוסדיים.

"ככל שהחברות פחות ממונפות, כמו אצלנו באלקטרה, יהיה להן קל למצוא פתרונות מימון", אמר דויטשר. "לחברות יותר ממונפת יהיה יותר קשה למצוא את המקורות הנדרשים".