מובילאיי תשכור חמש קומות ברמת גן בכ־75 מיליון שקל

החברה שכרה לאחרונה כ־7,500 מ"ר בקרבת מתחם הבורסה בר"ג, עבור כ־430 עובדים, למרות שהמטה ומרכז הפיתוח הראשי נמצאים בירושלים • מהחברה נמסר כי "מובילאיי פועלת גם מחיפה, מפ"ת, מת"א ומערים מרכזיות בעולם"

One Tower / הדמיה: viewpoint
One Tower / הדמיה: viewpoint

עסקה משמעותית לחברת מובילאיי ברמת גן: החברה שכרה חמש קומות, בשטח של כ־7,500 מ"ר, במגדל ONE TOWER הסמוך למתחם הבורסה, תמורת כ־75 מיליון שקל. החברה אמורה לקלוט אל המשרדים הללו, כשייפתחו, כמות לא מבוטלת של כ־430 עובדים, אך היא מצהירה כי מהלך זה לא אמור לשנות את מעמדה של ירושלים כעיר המרכזית לפעילותה.

"מיום הקמתה פועלת מובילאיי בירושלים וגאה להוביל מהפכה תחבורתית עולמית מעיר הבירה של ישראל", נמסר מהחברה לגלובס. "בימים אלו נבנה מרכז הפיתוח החדש שלה במתחם הר חוצבים, שישתרע על פני 12 דונם, יכלול שמונה קומות ויאכלס כ־2700 עובדים (האכלוס צפוי בסוף השנה). החברה מתרחבת בתוך ישראל כחלק מתהליך שבו 800 עובדי אינטל הצטרפו כעובדי מובילאיי.

"משרדי ההנהלה ומרכז הפיתוח המרכזי ממוקמים אומנם בירושלים אך מובילאיי, כחברה גלובלית, פועלת גם מחיפה, מפתח תקווה, מתל אביב ומערים מרכזיות נוספות ברחבי העולם".

עסקה לשבע שנים, עם אפשרות הארכה עד תשע שנים

העסקה במגדל ONE TOWER, של החברות רוגובין ואקרו נדל"ן, היא לתקופה של שבע שנים. לחברה ישנה אופציה להארכת התקופה שלוש פעמים, שלוש שנים בכל פעם, כך שבסופו של דבר היא עשויה להתארח במשרדים הללו במשך 16 שנים. על פי הפרסומים תשקיע החברה עוד כמה עשרות מיליוני שקלים במשרדים, אשר יועברו לה ברמת המעטפת, ואיכלוסם צפוי בעוד כשנה. דמי השכירות הם כ־118 שקל למ"ר.

כאמור, השטח הכולל ששוכרת החברה הוא כ־7,500 מ"ר, שכן כל קומה במגדל משתרעת על פני כ־1,500 מ"ר. בחישוב שטח ממוצע לכל עובד מדובר בכ־17 מ"ר, גבוה מעט מ"כלל האצבע" הנהוג בעולם ההייטק - 15 מ"ר בממוצע לעובד.

"500 עובדים ברמת גן זאת לא סתם אמירה"

מגדל ONE TOWER נבנה בימים אלה על השטח שבו עמד מפעל דפי זהב המפורסם, במתחם הבורסה ברמת גן. המגדל בן 35 קומות, מכיל כ־50,000 מ"ר שטחי משרדים וחמישה מרתפי חניה, ואכלוסו צפוי ברבעון השני של שנת 2023. על תכנונו אמון פרופ' אדריכל משה צור. הוא נמצא בסמוך לנתיבי איילון ולתחנת הרכבת סבידור מרכז, וכן לקו האדום של הרכבת הקלה המוקם בימים אלה.

איתי שפרן, סמנכ"ל פיתוח עסקי ואסטרטגיה בחברת גיאוקרטוגרפיה, אומר בעקבות העסקה כי "מובילאיי זאת לא סתם חברה בירושלים. היא אייקון וחברה חזקה בתחום הייטק בעיר. כבר היום חלק מעובדיה בירושלים מגיעים מדי יום גם מאזור המרכז, וזאת כתוצאה מכך שבירושלים יש מצוקת הון אנושי ייעודי לתעשייה.

"500 עובדים ברמת גן זאת לא סתם אמירה: נדל"ן לתעסוקה קיים ומתוכנן בירושלים בהיקף אדיר, כך שההתרחבות הנדרשת היא כנראה בהיבט של הון אנושי, שקשה עד בלתי אפשרי לגייס בירושלים. עובד שגר במרכז ועד היום נסע למשרדי מובילאיי בירושלים, להערכתי יעבור לעבוד בסניף ברמת גן ברגע שיאוכלס".