שיכחו מלינקדאין - הצעת העבודה הבאה עשויה להגיע בסלאק

פלטפורמת המסרים המיידיים הפכה לדרך מהירה ולא רשמית לבעלי מקצוע ומעסיקים למצוא אלה את אלה

סלאק. השימוש בתוכנה זינק עם המעבר לעבודה מרחוק / צילום: Shutterstock
סלאק. השימוש בתוכנה זינק עם המעבר לעבודה מרחוק / צילום: Shutterstock

חברות מאמצות את סלאק (Slack) כדי להאיץ תקשורת במשרד. כעת, עובדים משתמשים בכלי המסרים על מנת לזרז חיפושי עבודה.

סלאק מאפשרת לצוותים, ולכוחות עבודה שלמים, להעביר ביניהם מידע באופן מיידי - אחת הסיבות שהשימוש בתוכנה זינק עם המעבר לעבודה מרחוק. סלאק גם מארחת ערוצים עצמאיים לאנשים שלא עובדים יחד, ובשנתיים האחרונות, צמחו קבוצות נטוורקינג מבוססות סלאק, המאפשרות לחברים מרוחקים להחליף ביניהם עצות קריירה וטיפים.

מחפשי עבודה רבים אומרים שהם פונים לפורומים האלה, שהכניסה אליהם היא בהזמנה בלבד, כדי למצוא משרות חדשות - פעמים רבות הרבה יותר מהר ממה שהיו עושים דרך שיטות חיפוש עבודה מסורתיות.

"זה היה מטורף", אמר קלארק בארון לגבי המהירות שבה מצא החודש משרת שיווק חדשה לאחר שהצטרף ל־Cybersecurity Marketing Society, קבוצת סלאק שנוסדה במרץ 2020.

הוא הגיש בקשה להצטרף לערוץ סלאק לאחר שאנשי קשר מחייו המקצועיים הפנו אותו לשם. לפני שנתנו לו להיכנס, אחד מחברי הקבוצה שיבח את הניסיון שלו בערוץ וסימן בדגל שהוא מחפש עבודה.

בתוך שבוע מהרגע שהצטרף לערוץ הסלאק, בארון, המתגורר בהאנטסוויל, אלבמה, העריך שענה לכ־20 טלפונים בהם התבקש לסור לריאיון או שנערכה אתו שיחת היכרות.

שיחה אחת הייתה עם עובד בחברת ביטחון הסייבר Nisos, וממנה הגיע לאנשים אחרים שעבדו שם. בתוך מספר ימים מהשיחה הראשונה שלו עם החברה, הוא אומר שקיבל הצעת עבודה.

"אני רגיל לכך שעושים לי גוסטינג או שאני מחכה בערך 17 יום", אמר בארון, שהתחיל לעבוד בחברה שמושבה באלכסנדריה, וורמונט השבוע.

מקבוצות לנשים העובדות בשיווק עד למתמחים בכתיבת הוראות שימוש

Slack Technologies, השייכת ל־Salesforce.com, אומרת שהיא לא יודעת כמה קבוצות נטוורקינג קיימות בפלטפורמה, אבל חיפושים שנערכו העלו ערוצי נטוורקינג לאנשים העובדים בטכנולוגיה, במשאבי אנוש, במכירות, בגיוס עובדים ובתחומים אחרים.

הן נעות מ־MKTG WMN, ערוץ לנשים העובדות בשיווק ועד Customer Education Org לאנשים המתמחים בכתיבת הוראות שימוש למוצרים. בהרבה ערוצים אומרים שמספר החברים גדל בזמן המגפה.

קבוצת סלאק אחת, Blacks in Technology, מעריכה שצברה קרוב ל־8,000 חברים מאז שהחלה לפני כשבע שנים - כולל כ־3,000 בשנתיים האחרונות, כך אמר מייסד הקבוצה גרג גרינלי.

היכולות של העובדים להשפיע על האטרקטיביות של החברה

שידוכים בין עובדים ומשרות קורים לעתים קרובות כשעובדים משתפים משרות פנויות בחברות שלהם. בשביל קבוצות המוקדשות לבעלי מקצוע מרקעים הנמצאים בתת ייצוג, דיווח של עובדים שחברות ותרבות העבודה בהן טובה נלקחים ברצינות, אומרים חלק מהחברים.

"אם יש לך בן אדם שאומר שהחברה שהוא עובד בה טובה, זה הולך להשפיע הרבה יותר ממעסיק שמעלה הודעה וכותב "אנחנו מחפשים טאלנטים מרקע מגוון", אמר גרינלי.

פורומים של מקום העבודה ושל תעשיות שונות קיימים גם ברדיט, Fishboel ודיסקורד, אבל בהם המשתמשים נוטים להעלות תוכן בעילום שם. הרבה פורומים של סלאק כוללים את השמות האמיתיים ומקומות העבודה של החברים, וארכיון השיחות הפומביות זמין וניתן לחיפוש על ידי כל החברים. חברים יכולים לפנות זה לזה גם באופן פרטי.

מועמדים לעבודה שמתחברים עם מנהלי גיוס דרך סלאק עשויים לעבור במהירות במסלול הפנייה לחיפוש משרה בגלל שיש להם קשר אישי דרך הקבוצות, אמרה סטפאני צ'יקון־נשימנטו, קואצ'רית קריירה שגם מכשירה מגייסי עובדים. היא נמצאת בשבע קהילות סלאק כאלה, אמרה. הן עוזרות במיוחד לאנשים העוברים לתחום חדש, אמרה.

אתה יכול להיות בכל מקום ועדיין לנהל שיחות ולהתחבר", אמרה צ'יקון־נשימנטו.

מריה ולסקז, שעזרה לייסד ונהל את הקהילה Cybersecurity Marketing Society, השיגה השנה עבודה חדשה דרך הקבוצה. היא פגשה את הבוס העתידי שלה, כריס קולינג מ־Feroot Security, בסתיו האחרון כשביקש מקבוצת הסלאק עצות לגבי תרגום דאטה והיא סיפרה לו על כלי בו היא משתמשת.

מאוחר יותר באותה שנה, כשהוא העלה לקבוצה הודעה על משרה, ענתה ולסקז במהירות - וקיבלה את התפקיד. היא התחילה לעבוד בחברת אבטחת התוכנה מטורונטו בפברואר.

"עכשיו אני כבר לא עוד דף של קורות חיים בערימה", אמרה. "הקהילה מכירה אותי ברמה אישית".

ב־Cybersecurity marketing Society מארחים גם אירועים מקוונים, אוסף של צילומי חיות מחמד ופורום "בירה ודמעות" שבו חברים יכולים לשתף הישגים ואכזבות מהחיים המקצועיים שלהם. המשתמשים לעתים קרובות מסמנים בדגל בקבוצת הסלאק בעלי מקצוע המחפשים עבודה.

כשסטארט-אפ ביטחון הסייבר מקולורדו Automox הכריז על פיטורים באפריל, אחד החברים שיתף גיליון נתונים עם העובדים עליהם זה השפיע, ולפחות אחד מהם מצא עבודה במהרה במקום אחר, אמרה ג'יאנה וויטבר, עוד אחד מהמייסדות השותפות של הקהילה.

רואים את האופי האמיתי של העובדים

אינטראקציות של אנשים בקבוצות הסלאק נותנות למעסיקים רמזים לגבי מה אופיים האמיתי של העובדים האלה.

כשהאנה אוטול, מגייסת עובדים בקליפורניה, חיפשה עבודה בתחילת המגפה, שלחה הודעה לצ'אר דלאפנה, מייסדת שותפה של URx, קהילת סלאק למגייסים של טאלנטים בתחילת דרכם. היא שאלה אם ברובין הוד, פלטפורמת ההשקעות שבה עבדה דלאפנה בזמנו, היו משרות פנויות.

בגלל ששיחות בקבוצות סלאק ניתנות לצפייה גם במשך שבועות וחודשים אחורה, דלאפנה אמרה שהסתכלה על ההודעות של אוטול בקבוצה כדי להבין איך היא ניגשת לעבודתה, ואז פנתה לקולגות של אוטול כדי לקבל המלצות. אוטול קיבלה את המשרה.

מוקדם יותר השנה, אוטול קיבלה עבודה אחרת לאחר שקיבלה הודעת סלאק ישירה מקולגה ממקום עבודה קודם. הקולגה הצטרף מאז ל־Figma, חברת עיצוב תוכנה, ואמר לה שיש מקום פנוי בצוות, אמרה.

"כל מי שבתעשייה למעשה נמצא פה", אמרה על קבוצת הסלאק.