דיווח: טדי שגיא מעמיד למכירה את שוק קמדן בלונדון תמורת 1.5 מיליארד ליש״ט

ב"פייננשל טיימס" פורסם שקמדן מרקט הפופולרי בלונדון הועמד למכירה על ידי המיליארדר הישראלי, שנכנס להשקעה במתחם ב-2014 • השוק הוצע למכירה גם ב-2019 תמורת כמיליארד ליש"ט, אך המכירה ירדה מהשולחן עם התפרצות הקורונה

שוק קמדן בלונדון. עשרות מיליוני מבקרים בשנה / צילום: Shutterstock, Valdis Skudre
שוק קמדן בלונדון. עשרות מיליוני מבקרים בשנה / צילום: Shutterstock, Valdis Skudre

עיתון ה"פייננשל טייימס" מדווח כי קמדן מרקט בלונדון, שנמצא בבעלות המיליארדר הישראלי טדי שגיא, הועמד למכירה. על פי הדיווח, שגיא מקווה לקבל הצעות באזור של 1.5 מיליארד ליש"ט עבור השוק הפופולרי שמשתרע על פני 16 דונם, בהם שפע דוכנים, ברים ואפילו בנייני מגורים ומשרדים. 

Globe Invest, המשרד המשפחתי ומנהל ההשקעות של שגיא, לא הגיב לדיווח, אך בפייננשל טיימס צוין כי חברת הייעוץ הפיננסי רוטשילד אנד קו מונתה על ידי שגיא ותהליך מכירה דיסקרטי כבר יצא לדרך, כאשר בשבוע האחרון יצרו קשר עם קומץ מציעים פוטנציאליים, כך לפי שני גורמים שמכירים את העסקה.

קמדן מרקט הוא אחד מיעדי התיירות העמוסים ביותר בלונדון, עם כ-30 מיליון מבקרים בשנה. במתחם יש שלושה שווקים (סטייבלס מרקט, קמדן לוק מרקט ושוק באק סטריט) וכאמור גם שטחי דיור ומשרדים. 

שגיא הכל לרכוש נכסים במתחם קמדן בשנת 2014. תחילה רכש את Stables Market, הכולל מגוון דוכני מזון, אופנה ואמנות, מקונסורציום של מפתח הנכסים צ'לספילד והמסעדן ריצ'רד קארינג תמורת 400 מיליון ליש"ט. לאחר מכן רכש את קמדן לוק מרקט, המתמחה באמנויות, מלאכת יד ופריטים בעבודת יד, מחברת ההשקעות הפרטיות ברוקטון קפיטל תמורת בין 70 ל-90 מיליון ליש"ט, לפי דיווחים באותה תקופה.

טדי שגיא / צילום: יונתן בלום
 טדי שגיא / צילום: יונתן בלום

הנכס, שמוחזק על ידי אחת מחברות הפורטפוליו של שגיא, LabTech, הועמד כבר למכירה בקיץ 2019. תהליך זה כמעט הביא למכירה וההתמחרות עלתה לכמיליארד ליש"ט, אך ירדה מהשולחן בעקבות מגפת הקורונה. באותה עת נטען במצגת למשקיעים שהנכס יכול להניב דמי שכירות שנתיים של יותר מ-72 מיליון ליש"ט. LabTech לא הגיבה לדיווח של הפייננשל טיימס.