הקרן של מייסד פייסבוק הופכת את פרימיטר 81 לחד קרן

סטארט-אפ הסייבר הישראלי פרימיטר 81 גייס 100 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר • מובילת ההשקעה היא B-Capital, הקרן של אדוארדו סברין, שהקים יחד עם מארק צוקרברג את פייסבוק בזמן הלימודים בהרווארד

מייסדי פרימיטר 81 עמית ברקת ושגיא גידלי / צילום: David Garb
מייסדי פרימיטר 81 עמית ברקת ושגיא גידלי / צילום: David Garb

סטארט-אפ הסייבר הישראלי פרימיטר 81 (Perimeter 81) הודיע היום (ב') על גיוס 100 מיליון דולר בהובלת הקרן האמריקאית B-Capital. אחד ממייסדי ומובילי קרן B-Capital, שהשקיעה בעבר גם בסטארט-אפ הגיבוי הישראלי OwnBackup, הוא אדוארדו סברין, שהקים יחד עם מארק צוקרברג את פייסבוק בזמן הלימודים באוניברסיטת הרווארד. מאוחר יותר תבע סברין את פייסבוק לאחר שחלקו בחברה דולל משמעותית והצדדים הגיעו לפשרה מחוץ לבית המשפט.

עוד השתתפו בגיוס הקרנות אינסייט פרטנרס ו-Toba ונצ'רס (משקיעים קיימים) ואנטרי קפיטל ו- ION Crossover Ventures(משקיעים חדשים). כולל הסבב הנוכחי, גייסה החברה עד היום 165 מיליון דולר.

הגיוס הנוכחי ילך כולו להשקעה בחברה והוא נותן לפרימיטר 81 שווי של מיליארד דולר (אחרי הכסף), כלומר שווי חד קרן. לשם השוואה, שווי פרימיטר 81 בעסקת מכירה של החזקות בין בעלי מניות במאי 2021 עמד על 520 מיליון דולר, כך על פי דיווח לבורסה בתל אביב של קרן ספרינג ונצ'רס של אביב רפואה, שהובילה את ההשקעה הראשונית בחברה. במרץ 2021 נסגרה עסקה דומה לפי שווי 330 מיליון דולר לפרימיטר 81 ולפני כן בקיץ 2020 שוויה של החברה בגיוס הון היה 160 מיליון דולר בלבד.

פרימיטר 81 הוקמה ב-2018 על ידי עמית ברקת (מנכ"ל) ושגיא גידלי (מנהל צמיחה). לדברי השניים, העסקה להשקעה נסגרה סופית בימים האחרונים והיא תוצאה של היכרות ממושכת עם המשקיעים החדשים. הגיוס מגיע בתקופה של האטה בהשקעות בסטארט-אפים לאחר תקופת שיא ב-2021, כאשר המשקיעים הופכים לבררנים יותר מבעבר בבחירת החברות אליהן יוזרם כסף.

"הרגשנו בהקשחת עמדות של המשקיעים שדרשו יותר יעילות מהחברה", אמרו ל"גלובס" גידלי וברקת. "ברור מאוד שכרגע לא מחפשים צמיחה בכל מחיר ומבחינתנו יש ערוצים ולקוחות שכדאי לנו לעבוד איתם יותר וכאלו שפחות. ההתמקדות שלנו תהיה בלקוחות של 50-5,000 עובדים שהם הרבה יותר מודרניים בהשוואה לארגוני ענק ועוברים מהר יותר לתשתית אבטחה מבוססת תוכנה בענן, בעוד לתאגידים ייקח כמה שנים לעשות מעבר כזה".

פרימיטר 81 היא מהחברות שמקדמות גישה חדשה לאבטחת סייבר לארגונים. גישה זו נקראת לעיתים SSE ולעיתים SASE (סאסי - שירות גישה מאובטחת לרשת), כאשר האחרונה היא הגדרה רחבה יותר. הגישה שואפת להחליף את אבטחת הרשת הארגונית המסורתית, המתבסס על מוצרי פיירוול (חומת אש) שמפתחות חברות כמו צ'ק פוינט ופאלו אלטו נטוורקס, ועל חיבור מחוץ לארגון דרך מוצרי VPN.

הפיירוול מתבסס על הגנה על הרשת הארגונית דרך מכשירים פיזיים כמו נתבים שיושבים במשרדי הארגון או בחוות השרתים שלו, ומסננים את התעבורה מחוץ לארגון. לעומת זאת, הפתרון של חברות כמו פרימיטר 81 מבוסס על אבטחה של כל אתרי הארגון והמשתמשים דרך שירות בענן, ללא מרכיב פיזי. הפתרונות החדשים אמורים להתאים יותר לעולם של עבודה מרחוק, בו חלק גדול מהעובדים אינם נמצאים במשרדים אלא מתקשרים עם הארגון מבחוץ, וכאשר האפליקציות הארגוניות יושבות בענן. חסידי גישה זו אוהבים לומר שבעוד הפיירוול מגן על האתר (Site), הם מגנים על המשתמשים באשר הם.

סטארט-אפים ישראלים נוספים העוסקים בתחום זה הם קייטו נטוורקס של שלמה קרמר, שגייסה לפי שווי 2.5 מיליארד דולר אשתקד, ואקסיס סקיוריטי. חברות מובילות בתחום זה בעולם הן זסקיילר וקלאוד פלייר, כאשר גם שחקניות הפיירוול, פאלו אלטו וצ'ק פוינט, מציעות פתרונות משלהן בתחום. פרימיטר 81 משרתת 2,400 לקוחות ולדברי ברקת וגידלי, הכנסותיה עומדות על עשרות מיליוני דולרים והיא צומחת בקצב של 25% ברבעון. החברה מעסיקה 250 עובדים.

הפתרון של פרימיטר 81 נותן מענה לכמה נושאי אבטחה בעת ובעונה אחת: המוצר של החברה מוודא שרק משתמשים מורשים ניגשים לאפליקציות ושירותים של הארגון בענן או במשרדי החברה. כמו כן הוא מגן על הארגון מהסכנות בגישה של העובדים לאינטרנט הפתוח ומונע חדירה עוינת מכיוון זה . מרכיב שלישי של גישת ה-SASE מתמקד באבטחת החיבור בין סניפים של אותו ארגון, תחום שהוא ההתמחות של קייטו נטוורקס ופחות של פרימיטר 81.