אחרי ההתפטרות הסוערת: מונה ממלא מקום למנכ"ל נמל אשדוד

לאחר סערות שהתחוללו בין מנכ"ל נמל אשדוד היוצא משה זנה לדרקטריון החברה, מונה סמנכ"ל הלקוחות אלי בר יוסף לתפקיד המנכ"ל • זנה טען בעת התפטרותו: "תהליכי קבלת ההחלטות מושפעים מאינטרסים לא ענייניים, צרים, לצד זלזול בדרג המקצועי של הנהלת הנמל"

נמל אשדוד.  / צילום: Shutterstock, ImageBank4u
נמל אשדוד. / צילום: Shutterstock, ImageBank4u

דירקטוריון נמל אשדוד מינה ממלא מקום למנכ"ל הנמל: אלי בר יוסף שכיהן עד כה כסמנכ"ל הלקוחות בחברה. בנוסף הקים הדירקטוריון ועדת איתור בראשות יו"ר הדירקטוריון אורנה הוזמן בכור.

● ישיבת הדירקטוריון הסוערת והגרסאות הסותרות: מה הוביל להתפטרות של מנכ"ל נמל אשדוד
● עיר רפאים על המים: כתבי גלובס יצאו למסע בין הספינות התקועות מול חופי ישראל

כמו כן, הדירקטוריון אישר מינויי שני סמנכ"לים חדשים. לתפקיד סמנכ"ל הכספים מונה דניאל סמידוברסקי, מנהל חטיבת הכספים בבנק איגוד. יגאל מקדשי מונה לתפקיד סמנכ"ל תפעול. 

היחסים בין זנה לדירקטריון עלו על השרטון

המינויים שאישר הדירקטוריון מגיעים על רקע הסערה שחולל המנכ"ל היוצא בחברה, משה (שיקו) זנה, שהתפטר בשבוע שעבר לאחר שהטיח ביקורת בדירקטוריון החברה ובעומדת בראשו. במכתב התפטרותו הוא כתב כי "בתקופה האחרונה הממשל התאגידי בחברת הנמל הלך ונעלם, דירקטוריון החברה אשר תפקידו להתוות את מדיניות החברה ולפקח על ביצועה, עוסק באופן תדיר בסוגיות ניהוליות של הנמל, מרבית הדיונים בישיבות אינם עוסקים בקידום מדיניות, הכנת הנמל לקראת התחרות והמאמץ לקיצור התור התפעולי. תהליכי קבלת ההחלטות מושפעים מאינטרסים לא ענייניים, צרים, לצד זלזול בדרג המקצועי של הנהלת הנמל אשר הביאו בחודשים האחרונים לעזיבה של מרבית הסמנכ"לים (גם בשל כך זומן בודק 55 ע"י רשות החברות לבדיקת התנהלות הדירקטוריון)".

ההתפטרות הגיעה לאחר שהדירקטוריון החליט לבחון את המשך העסקתו של זנה. היחסים בין זנה לדירקטוריון עלו על שרטון כשהאירוע המכונן של המתיחות היה פסילת מינויו של סמנכ"ל התפעול שאותו הציג זנה. מאז, החלטות שונות שהביא בפני הדירקטוריון נפסלו אף הן, לרבות הסכם שכר מול עובדי בתי המלאכה שהושג מול ועד העובדים, וכן ההנחיה להגיע להסכם אחר.

באחת מישיבות הדירקטוריון האחרונות הודיע זנה כי בכוונתו לצמצם את מצבת כוח האדם לקראת פתיחת הנמל לתחרות. לכן, לא היה בכוונתו לקלוט כעובדים קבועים 14 עובדים ארעיים, כשמתוכם שש מזכירות - שלוש מהן, על פי טענות שהועלו, בעלות זיקה פוליטית לליכוד או לוועדי העובדים. הדירקטוריון לא קיבל את בקשתו, וחרף ההיגיון שבצמצום עלויות השכר לקראת פתיחת הנמל לתחרות - הבקשה נדחתה.

מנגד, בדירקטוריון הועלו טענות נגד זנה, שלפיהן הטיפול בעומס בנמלים לא היה אפקטיבי, כשברקע שביתות איטלקיות ואי־יישום החלטות. הזעם הגיע לשיא כשזנה הגיש מועמדות למנכ"ל חברת החשמל. לבסוף, לפני חג שבועות, קיבל הדירקטוריון החלטה לבחון את העסקתו של זנה.