זה היה אחד הימים הגרועים של וול סטריט בשנים האחרונות. 6 המניות הללו הן היחידות שננעלו בירוק

בצל האינפלציה המשתוללת בארה"ב וציפייה להעלאת ריבית אגרסיבית של הפדרל ריזרב, אילו מניות חמקו מהמפולת במדדים העיקריים בוול סטריט אמש, האם יש ביניהן קווי דימיון והאם התמונה חיובית גם במבט שנתי?

ירידות חדות במדדי וול סטריט / צילום: Reuters, Brendan McDermid
ירידות חדות במדדי וול סטריט / צילום: Reuters, Brendan McDermid

הבורסה האמריקאית רשמה אמש (ב') את אחד הימים הגרועים שלה בשנים האחרונות. כשברקע אינפלציה משתוללת בשיא של 41 שנה וציפייה להעלאת ריבית אגרסיבית במיוחד של הבנק הפרדלי ביום רביעי, הנאסד"ק נפל ב-4.7%, הדאו ג'ונס ירד ב-2.8% ו-S&P 500 נכנס לטריטוריה של שוק דובי, כלומר הוא במרחק של יותר מ-20% מהשיא האחרון שלו. הירידות צבעו את וול סטריט כולה באדום, או יותר נכון כמעט את כולה. בזמן שמאות מניות נחתכו, שש מניות בלבד במדד ה-S&P500 הצליחו להשיג תשואה חיובית.

מקדונלד'ס

המניות של תאגיד המזון עלו אמש בקרוב לחצי אחוז. עם זאת, העלייה מגיעה אחרי שלושה ימים רצופים של ירידות שערים. מתחילת השנה איבדה המניה 11%, כמחצית מהירדה של מדד ה-S&P 500. במבט ל-12 החודשים האחרונים, מניית מקדונלד'ס  שמרה על כוחה פחות או יותר, עם עלייה מינורית של 0.6%. מקדונלד'ס נחשבת על ידי האנליסטים למניה דפנסיבית, כזו המהווה מקלט בטוח יחסית בתקופות משבר. "אנו מאמינים שמקדונלד'ס היא מרכיב הגנתי ואיכותי", אמר לאחרונה האנליסט של UBS דניס גייגר. הוא הוסיף היא היא אמורה להוכיח חסינות ולשמור על מומנטום מכירות מוצק.

קבוצת הפיננסים CME

הקבוצה האמריקאית CME  מספקת מידע ושירותים פיננסיים רבים. החל ממסחר על חוזים עתידיים, אפשרויות השקעה בסחורות חקלאיות, אנרגיה ומתכות ופתרונות סליקה וערבויות. שווי השוק הכולל שלה עומד על קרוב ל-73 מיליארד דולר. מתחילת השנה איבדה הקבוצה כמעט 10%, הרבה פחות בהשוואה למדד הייחוס הנאסד"ק שאיבד מעל 30%. אמש עלתה החברה ביותר מ-1.5%, בזמן שהמדדים המרכזיים נפלו בחדות.

התאגיד הפיננסי טרואיסט

טרואיסט הוא תאגיד פיננסי אמריקאי שהוקם בסוף שנת 2019 לאחר מיזוג בין הבנקים האמריקאים BB&T וסאן טראסט. מטה החברה ממוקם בדרום קרוליינה והיא מנהלת נכסי לקוחות בשווי 509 מיליארד דולר. שווי השוק של התאגיד עומד על 62.1 מיליארד דולר ונכון ליוני 2021, טרואיסט היה הבנק העשירי בגודלו בארה"ב. מניית התאגיד הבנקאי עלתה אמש בכ-1.5% אך במבט שנתי, מחקה 21.5% מערכה - שיעור דומה לירידה במדד הייחוס S&P 500.

יצרנית המתכות ארקוניק

חברת ארקוניק  מייצרת מתכות קלות במיוחד לתעשיות התעופה, האירו-ספייס, התחבורה הציבורית והמסחרית, הבנייה ועוד. ארקוניק הוקמה לפני כשנתיים, באפריל 2020, ומספקת חומרי מתכת לחברות ומדינות. לאחרונה החברה הודיעה כי היא מחפשת דרך לעזוב את עסקיה ברוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה, כאשר בכירים בארקוניק מציינים שהחברה לא מעוניינת להיות משויכת לתעשיות צבאיות. על אף שהמניה עלתה אמש ב-1.18% בזמן המפולת במדדים, במבט שנתי היא כבר מוחקת מעל 14% מערכה - מתחת ל-S&P 500.

חברת התקשורת דיסקברי

וורנר ברדרס דיסקברי  הוא תאגיד תקשורת המונים גלובלי שהוקם ב-1985 ומבוסס בניו יורק. החברה מתמקדת כרגע בערוצים הפופולריים שלה, דוגמת הערוץ דיסקברי, ובשירות הסטרימינג דיסקברי+. בשנה שעברה בחודש מאי, חברת התקשורת AT&T מיזגה את החברה הבת שלה וורנר ברוס עם דיסקברי - מה שיצר את תאגיד דיסקברי-וורנר. מניות דיסקברי נסחרות בשלוש סדרות במדד נאסד"ק. שווי השוק של דיסקברי עומד על 16.18 מיליארד דולר ואמש המניה עלתה ב-5.81% אך בשנה האחרונה צללה ב-15.6%. דיסקברי גם מפעילה את ערוץ הספורט הגדול באירופה - יורוספורט.

חברת הנדל"ן דיוק

מדובר באחת מחברות הנדל"ן הוותיקות בארה"ב, שהוקמה בשנת 1972 באינדיאנה. בשנת 1993 דיוק  הונפקה בנאסד"ק כשהיא גייסה 310 מיליון דולר. בשנת 2017 הצטרפה למדד S&P 500. שווי השוק של החברה עומד כעת על 19.33 מיליארד דולר ואמש המניה עלתה בקרוב ל-1%. במבט שנתי, מניית דיוק מחקה יותר מ-22% - דומה מאוד לנפילה במדד הייחוס S&P 500.