בצל המפולת: חברת טכנולוגיית התיירות הוליסטו תתמזג ל-SPAC לפי שווי של 405 מיליון דולר

הוליסטו, שבין בעליה נמנית גם חברת אל על, פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית שמסייעת ללקוח למצוא את ההזמנה הזולה והמתאימה לו ביותר בבתי מלון

אילן לוין, מנכ''ל מורינגה / צילום: יח''צ
אילן לוין, מנכ''ל מורינגה / צילום: יח''צ

למרות הירידות החדות בשווקים והאכזבה שהנחילו מיזוגי ה-SPAC בשנה האחרונה למשקיעים, מדווחת חברת ה-SPAC מורינגה, בראשותו של אילן לוין, כי תמזג לתוכה את חברת טכנולוגיית התיירות (טרוול טק) הישראלית Holisto לפי שווי (EV) של 405 מיליון דולר לחברה המתמזגת. היקף הגיוס של הוליסטו במיזוג יגיע לעד 115 מיליון דולר מכספי ה-SPAC, ועוד 30 מיליון דולר בהלוואה המירה מובטחת.

הוליסטו פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית שמסייעת ללקוח למצוא את ההזמנה הזולה והמתאימה לו ביותר בבתי מלון; המוצר שלה הושק בשיא משבר הקורונה, ברבעון השני של 2020, ולדברי החברה התקבל מאז היטב בשוק.

חברות SPAC הן חברות ללא פעילות שמגייסות כסף בבורסה במטרה למזג לתוכן חברה קיימת תוך פרק זמן מוגבל, לרוב שנתיים. מורינגה (Moringa Acquisition Corp) הונפקה בוול סטריט בפברואר 2021, תקופת השיא של ה-SPAC בוול סטריט.

מורינגה מנוהלת על-ידי אילן לוין (המשמש יו"ר ומנכ"ל), לשעבר מנכ"ל חברת מדפסות התלת-ממד סטרטסיס, והיא התמקדה בחיפוש חברת יעד בתחומי הטכנולוגיה בישראל. היא הייתה אחת ממספר חברות SPAC שהנפיקו ב-2021 מתוך מטרה מוצהרת למצוא חברה למיזוג בשוק הישראלי, לצד שלוש חברות SPAC שהנפיקה ION של יונתן קולבר וגלעד שני (מתוכן שתיים כבר מיזגו חברות - טאבולה ואינוביד), גשר1 של עזרא גרדנר ועמרי צ'רני שהודיעה לאחרונה על מיזוג חברת פרייטוס, ו-BYTE של דני ימין וקובי רוזנגרטן.

שוק המוערך ב-194 מיליארד דולר

הוליסטו הוקמה ב-2015 (נקראה קודם לכן Splitty Travel) על ידי המנכ"ל ערן שוסט, אבי וורצל המכהן כ-CTO ו-CPO, וד"ר שי הורוביץ. היא מעסיקה 370 עובדים בישראל, ארה"ב, הודו והפיליפינים. לפי נתוני IVC, היא גייסה מאז הקמתה 9.3 מיליון דולר בלבד. בין המשקיעים בחברה בסבבי גיוס קודמים ניתן להזכיר את Fuson, את חברת ההשקעות בתיירות Journey Ventures של אביב רפואה וקבוצת פתאל, קבוצת 2B.VC, את Taya Ventures של תיא השקעות, וכן את זרוע ההשקעות של אל על, Cockpit Innovation.

הוליסטו פועלת בצורה הוליסטית ומכאן שמה, והיא מחפשת ללקוח את ההזמנה המתאימה לו ביותר במגוון ערוצים - סוכנויות, מפיצים, רשתות בתי מלון וכדומה, ולדבריה היא פועלת בשוק שמוערך ב-194 מיליארד דולר. בינתיים, היא רחוקה ממיצוי הפוטנציאל והכנסותיה צמחו מ-2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021 לכ-7.2 מיליון דולר ברבעון הראשון השנה. בשנת 2021 הכנסות החברה היו 14.9 מיליון דולר. ה-GBV (היקף ההזמנות דרך הפלטפורמה שלה) ברבעון הראשון השנה עמד על 58.4 מיליון דולר.

כיועצי החברה במיזוג שימשה פאנדם קפיטל, בניהולם של עדי מימרן ושלומית פן, שליוותה את הוליסטו משלב ההכנות דרך החיבור ל-SPAC ועד לחתימה. יועצים נוספים לחברה היו בנק אופנהיימר ומשרד עו"ד שבלת, ואילו משרד עו"ד מיתר ייעץ למורינגה.

"השילוב עם מורינגה יאפשר למנף את הטכנולוגיה"

"מההתחלה קיבלנו השראה מההזדמנות לייצר שיבוש בשוק הגדול, המפוצל והמורכב של הזמנות התיירות", אמר שוסט, "תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של דאטה ובינה מלאכותית, שמאפשרות לייצר חיסכון בעלויות ופישוט באמצעות היכולת לשלב היצע ממגוון מקורות. "השילוב שלנו עם מורינגה, והגישה לשוק הציבורי, יאפשרו להוליסטו להמשיך למנף את הטכנולוגיה, להרחיב את הפלטפורמה, את רכישת הלקוחות ואת המודעות למותג".

לוין ממורינגה אמר כי "הוליסטו היא חברה חדשנית עם פתרון טכנולוגי מתקדם בשוק גלובלי גדול, שבשל לשינוי לטובת צרכני התיירות".

נכון להיום, מספר חברות מישראל נמצאות בהליך של השלמת מיזוגים לחברות SPAC, ביניהן פאגאיה שממתינה לאסיפת בעלי המניות לאישור המיזוג, סלינה שהשלמת המיזוג שלה צפויה ברבעון הבא, וכן סטיקספיי, האב סקיוריטי ופרייטוס שדיווחו על מיזוגים לאחרונה. בשנה שעברה, מספר דו-ספרתי של חברות טכנולוגיה ישראליות מוזגו לחברות SPAC וכולן נסחרות כעת בשווי נמוך משווין במיזוג, לאחר שהשוק התקרר באופן משמעותי.

תעודת זהות: הוליסטו

תחום עיסוק: פיתחה טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לסייע ללקוחות למצוא את ההזמנה הטובה והמותאמת ביותר עבורם בבתי מלון
היסטוריה: הוקמה ב־2015 על־ידי ערן שוסט, אבי וורצל וד"ר שי הורוביץ. בין המשקיעים בה לאורך השנים - פוסון, Journey Ventures, Taya Ventures, קוקפיט
נתונים: מעסיקה 370 עובדים ומנוהלת בידי ערן שוסט. הכנסותיה ב־2021 הגיעו ל־14.9 מיליון דולר