מהנדסים מחו"ל וגיוון תעסוקתי: איך פותרים את מצוקת כוח האדם בהייטק?

המחסור בעובדי הייטק בישראל קיים כבר יותר משני עשורים והתעשייה המקומית משוועת לעובדים • מה ניתן לעשות בטווח הקצר ומה נחוץ בטווח הרחוק, האם הפתרון הוא קליטת עובדים מחו"ל או שמערכי ההכשרה הפנימיים של הענף יענו על הצורך? • גלובס, בשיתוף בכירים בתחום, יבחנו כיצד ניתן להרחיב את מעגל התעסוקה בהייטק

עולם ההייטק הישראלי מתמודד זה שני עשורים לפחות עם מחסור בעובדים מקצועיים, והחברות בענף מנסות להתמודד עם המשבר בדרכים שונות, בהן איתור עובדים בחו"ל וניסיון להפחית את התלות בגורמים חיצוניים ולקחת את המושכות לידיים.

במפגש מיוחד של גלובס שיתקיים הבוקר (9:30), בשיתוף Start Up Nation Central ומנהלים בכירים בתחום, ננסה להעריך איך אפשר להרחיב את מעגל התעסוקה בהייטק. את הכנס תפתח אורית פרקש הכהן, שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה. אבי חסון, מנכ"ל Start Up Nation Central ייתן תמונת מצב עדכנית ביחס לסטטוס ההון האנושי באקוסיסטם הישראלי. בהמשך נקיים דיון עם ברק שטרוזברג, סמנכ"ל ההון האנושי בתעשייה האווירית, רונן לבקוביץ, מנהל חטיבת שירותים טכנולוגיים באמדוקס, אייל סולומון מנכ"ל אתוסיה ומתי צוויג, מנכ"לית Scale-Up Velocity ונשמע מהם על המצב בשטח ועל הדרכים שלהם להתמודד עם המשבר.

אחת הדרכים להפחית את התלות בגורמים חיצוניים, היא הקמת מערכי הכשרה פנים ארגוניים שמתרבים כפטריות אחרי הגשם. נשמע מניר גולדשטיין, סמנכ"ל מכירות אירופה אסיה ואפריקה במאנדיי, עידו בוקשפן, סגן נשיא באנבידיה ישראל, עדי רייס, מנהלת משאבי אנוש באיילנד ומגיל עדני, מייסד HackerU, על האופן בה מנגנוני ההכשרה האלה פועלים והאם הם אכן יעילים.

פתרון נוסף וחשוב מאין כמוהו למצוקת ההון האנושי הוא גיוון תעסוקתי, שירחיב את מעגל המועסקים ויאפשר כניסה של אוכלוסיות חסרות, כמו תושבי הפריפריה, ערבים, חרדים וכמובן נשים. על כך נדבר עם עימאד תלחמי, יו"ר ומייסד באבקום, נופר ברכה, CTO Joonko, דוד אשר, מנהל מוצר בקלארוטי ועלי איוב, דירקטור בכיר להנדסת תוכנה באנבידיה.


גילוי מלא: הכנס בשיתוף Start Up Nation Central