הביטקוין ממשיך בהתרסקות: צונח ב-9% ל-20,100 דולר

שער האת'ריום עומד על 1,020 דולר, נפילה של 15% • שורה ארוכה של מטבעות אחרים צונחים ב-5%-18%

הביטקוין, שהתיימר להוית ''זהב דיגיטלי'', כבר לא מהווה חוף מבטחים / צילום: Shutterstock, Roman Bodnarchuk
הביטקוין, שהתיימר להוית ''זהב דיגיטלי'', כבר לא מהווה חוף מבטחים / צילום: Shutterstock, Roman Bodnarchuk

הטלטלה בשוק הקריפטו העולמי נמשכת גם היום. הביטקוין ממשיך בהתרסקות, צונח ב-9% ל-20,100 דולר ומשלים ירידה של יותר מ-70% מהשיא.

שער האת'ריום עומד על 1,020 דולר, נפילה של 15%. שורה ארוכה של מטבעות אחרים צונחים ב-5%-18%. הדוג'קוין למשל, צונח ל-5 סנט, ירידה של יותר מ-90% לאחר שטיפס ל-63 סנט באוגוסט 2021.

בין הסיבות לירידות נמצאת קרן הגידור Three Arrows Capital הממוקמת בסינגפור וממוקדת במסחר ב-DeFi נקלעה לקשיים. הקרן מתמודדת עם משיכות רבות של כספים וכדי לעמוד בקצב היא מוכרת השקעות. על פי הערכות, החברה הנזילה היום השקעות בהיקף מאות מיליוני דולרים כדי להצליח לעמוד בהחזרי הכספים למשקיעים. 

"לחץ כבד כתוצאה מניהול סיכוני נזילות לקוי"

איתי אבנרי, משנה למנכ"ל בחברת המסחר בנכסים הדיגיטליים INX, מציין כי "בעבר דיברנו על המחסום הפסיכולוגי של שווי הביטקוין שעמד על 20 אלף דולר והנה אנו חוזרים לסיטואציה לאחר שכבר חצינו שווי של 70 אלף דולר בנובמבר 2021. במקביל לסימני המיתון והאינפלציה, אנו עדים לחברות שבימים אלו נמצאות תחת לחץ כבד כתוצאה מניהול סיכוני נזילות לקוי אשר גורם להן לבצע מהלכים קיצוניים כגון עצירת משיכות. ככל שחברה לא משנה את צורתו המקורית של כספי הלקוחות שלה סיכוני הנזילות יורדים באופן משמעותי ואין חשש בנושא המשיכות".

עוד מוסיף אבנרי: "פאן נוסף שמגביר את הלחץ בקרב סוחרי הקריפטו לקוחות אשר מפקידים כספים אך לא מחזיקים את המפתח לארנק ולכן תלויים באופן בלעדי בחברה בה הם סוחרים. כיצד ייווצר אמון המשקיעים מחדש? ראשית, בעולם הניירות ערך הדיגיטליים, הלקוח הוא הבעלים הבלעדי של הארנק. כמו כן, ה - Bank for International Settlements BIS - מציין כי יש צורך בשינוי גישה אשר מדגישה כי חשוב לרתום את היתרונות הפוטנציאליים של DeFi (כלכלה מבוזרת), אך לשם כך תידרש שינוי פרדיגמה לעבר ריכוזיות רבה יותר על נכסים דיגיטליים בעולם האמיתי. נראה כי הצורך במאמצי החקיקה והרגולציה על התחום הם שיביאו את השינוי".

אתמול הודיעה קוינבייס, בורסת הקריפטו הכי גדולה בארה"ב, כי היא מפטרת כחמישית מעובדיה - זאת לאחר התרסקות המניה וטלטלה בשוקי הקריפטו. חברת המסחר למטבעות קריפטו תפטר 18% מהעובדים, כך על פי מייל שנשלח לעובדים. לחברה 5,000 עובדים, מה שאומר שכ-1,100 אנשים יפוטרו.