מחזיקי האג"ח של פטרוכימיים דחו את הצעת ההסדר של האחים חג'ג'

לגלובס נודע שהצעת חג'ג' לא זכתה לרוב באף אחת מארבע סדרות האג"ח של פטרוכימיים, וזאת כאשר נדרשה להשיג רוב בכל אחת מהסדרות • אתמול קבע המומחה הכלכלי מטעם ביהמ"ש שמימוש זכות הסירוב עדיף על פני הצעת ההסדר

האחים צחי (מימין) ועידו חג'ג' / צילום: יח''צ - שי תמיר
האחים צחי (מימין) ועידו חג'ג' / צילום: יח''צ - שי תמיר

מחזיקי אגרות החוב של חברת מפעלים פטרוכימיים דחו את הצעת ההסדר שהגישה להם קבוצת חג'ג'. לגלובס נודע כי הצעת חג'ג' לא זכתה לרוב באף אחת מארבע סדרות האג"ח של פטרוכימיים, וזאת כאשר נדרשה להשיג רוב בכל אחת מהסדרות.

בעקבות החלטת המחזיקים, תודיע חברת מפעלים פטרוכימיים  על מימוש זכות הסירוב הראשונה לרכישת 16.7% ממניות בזן  תמורת 588 מיליון שקל מידי החברה לישראל. במסגרת העסקה, תיכנס פטרוכימיים בנעלי קבוצת חג'ג', שחתמה באפריל האחרון על העסקה לרכישת מניות בזן מידי החברה לישראל, לפי מחיר של 1.1 שקל למניה.

התוצאה היתה צפויה, לאחר שאתמול קבע המומחה הכלכלי מטעם ביהמ"ש, כי הצעת מימוש זכות הסירוב עדיפה על פני הצעת ההסדר של קבוצת חג'ג' .

יש לציין כי לשם השלמת העסקה, תידרש פטרוכימיים לגיוס חוב חדש שיממן את הרכישה. עם זאת, לא מן הנמנע כי קבוצת חג'ג' תמשיך לנהל משא ומתן עם מחזיקי האג"ח של פטרוכימיים גם לאחר מימוש זכות הסירוב, וזאת בניסיון למצוא דרך חדשה לרכישת השליטה בבזן.