השביתה נמשכת: גם היום הלימודים יתחילו באיחור

כל גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים ישבתו היום עד השעה 10 כחלק מעיצומים של הסתדרות המורים, שמוחים על התנהלות האוצר במשא ומתן מולם על העלאת שכר המורים

כיתה ריקה / צילום: אביבה גנצר
כיתה ריקה / צילום: אביבה גנצר

לאחר שבוע שעבר שבו עוכבו הלימודים במחוזות שונים כל פעם, ולאחר שאמש התחילו הלימודים בכל הארץ בשעה 10 ולא כסדרן, גם היום (ב') יתחילו הלימודים רק ב-10:00 - זאת כחלק מהעיצומים של הסתדרות המורים.  העיצומים חלים על כל גני הילדים, בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והאולפנים, מלבד מוסדות החינוך המיוחד. 

על פי יפה בן דוד, מזכ"לית ההסתדרות: " אנחנו עדיין מחכים להצעה של האוצר. האדישות של ליברמן, בנט ולפיד - פוגעת בתלמידים ובהורים. אם לפיד, בנט וליברמן רוצים לסיים את המשבר הזה, הם יכולים לעשות זה ברגע. הם כנראה נהנים לראות את מיליוני ההורים, שגם ככה בקושי מתמודדים עם יוקר המחייה בארץ, עכשיו סובלים גם מחוסר ודאות במערכת החינוך. אני קוראת להם שוב - בואו, שבו לשולחן המו"מ ותראו איך הפקידים מתנהגים".

הוויכוח בין ההסתדרות ובין משרד האוצר הוא סביב העלאת שכר המורים.  השאלה היא לא האם יעלה השכר, אלא בכמה יעלה השכר, ולאיזה מורים הוא יעלה יותר. הסכם השכר של המורים פג ב-2019, ובממשלה מנהלים כיום משא-ומתן על ההסכם החדש, בתקווה לחתום עליו לפני 1 בספטמבר ולמנוע שביתות בתחילת שנת הלימודים.