האם הנסיכות מהמפרץ תשכור את וילה רוטשילד?

לגלובס נודע כי אחת ממדינות המפרץ הפרסי נמצאת במגעים מתקדמים לשכירת "וילה רוטשילד", כמשכנה הדיפלומטי בישראל תמורת שלושה מיליון שקל לשנה • וגם: הביתנים הישראליים בתערוכות הנשק העולמיות • אירועים ומינויים

וילה רוטשילד / צילום: דן מילר DHM Studio
וילה רוטשילד / צילום: דן מילר DHM Studio

אחת ממדינות המפרץ הפרסי שיש לה יחסים עם ישראל נמצאת במגעים מתקדמים לשכירת "וילה רוטשילד", כמשכנה הדיפלומטי בישראל. לגלובס נודע כי ההסכם המתגבש הוא לחמש שנים, תמורת כ-3 מיליון שקל לשנה, במטרה להפוך את המבנה לשגרירות, לקונסוליה או לנציגות של אותה מדינה כאן.

וילה רוטשילד (לשעבר "בית עווד") נמצאת בלב שדרות רוטשילד בתל אביב, ועברה לאחרונה שיפוץ בהיקף של כ־15 מיליון שקל, במסגרת הוראות לשימור מחמיר, כולל שחזור ציורים, מעקות וחלונות. "האישורים הסופיים להשלמת העבודות התקבלו בחצי השנה האחרונה", אומרים גורמים המעורים בנושא. "זאת הייתה עבודה קשה מאוד מול מחלקת השימור, בעזרת משרד בר אוריין אדריכלים, מאמץ שייתן את פירותיו בעתיד".

וילה רוטשילד משתרעת על כ־600 מ"ר בנויים בשלושה מפלסים, לצד כ־560 מ"ר נוספים של חצר, ובשטח אקוויוולנטי של כ־900 מ"ר. הווילה מציעה גם גג רחב ידיים ובריכה פרטית. בעלי הנכס, ביניהם איש העסקים אהוד בן ש"ך - שנמצא שם עוד מראשית שנות ה־80, כאשר במקום פעלה המסעדה של השף ישראל אהרוני, יין־יאנג - פועלים בימים אלה להשלמת האבזור היוקרתי בווילה. לצד השחזור של רבים מפרטי הבית המקוריים, ובהם גרם המדרגות המרכזי, המבנה מציע מערכות מודרניות כדוגמת מערכת חשמל חכם, חימום תת־רצפתי, מערכות שמע סמויות בתקרה ועוד.

"השוכרים הפוטנציאליים נכונים לחתום", מספרים גורמים המעורבים במשא ומתן בין הצדדים. "הכסף והתקופה לא מהווים בעיה, אך תהליכי קבלת ההחלטות והאישורים מעט ממושכים יותר. זה מקום מיוחד במינו, שמתאים מאוד למעמד - נציגות ראשונה והיסטורית של המדינה הזו בישראל".

לגלובס נודע כי השיחות בין הצדדים סביב שכירת המקום החלו בתיווך איש עסקים וינאי יהודי, בעל קשרים רבים במפרץ, וכי היעד להשלמתן הוא סוף השנה הנוכחית. במקביל, ישנו גורם נוסף המעוניין לשכור את המקום, אך הוא מוגדר "רציני פחות". בעליה של הווילה מעדיפים להשכיר אותה ולא למכור, אך גם אפשרות המכירה נמצאת על הפרק - תמורת תג מחיר של כ־90 מיליון שקל.

יובל ניסני

אזור התעשייה

אירונאוטיקס משיקה את ה"טרויאן"

הביתנים הישראליים בתערוכות נשק עולמיות ממקדים תמיד תשומת לב עולמית, ובוודאי בעיצומה של מלחמת רוסיה אוקראינה. בשנים האחרונות ניתן דגש מיוחד לכטב"מים - כלי הטיס הבלתי מאוישים, ואחת מהמערכות החדשות בתחום הזה הוצגה לאחרונה בתערוכת הנשק יורוסטורי בפריז: ה"טרויאן" של אירונאוטיקס.

לפי פרסומי החברה, מערכת הטיסה הזו מסוגלת לבצע משימות עומק לאורך זמן, ותוך תפעול של עד ארבע פלטפורמות בו זמנית מתחנה אחת למספר משימות. יכולת השהייה הארוכה מתאפשרת בזכות תאים סולריים הממוקמים על כנף הפלטפורמה, ומטעינים את הסוללות תוך כדי ביצוע משימה לטווחים של עד 150 ק"מ.

יואב הר אבן, עוזי לנדאו, משה אלעזר, אביחי סטולרו / צילום: אלן עזריה
 יואב הר אבן, עוזי לנדאו, משה אלעזר, אביחי סטולרו / צילום: אלן עזריה

באירוע ההשקה בפריז נכחו בכירי מערכת הביטחון, בהם ראש סיב"ט יאיר קולס, יו"ר רפאל עוזי לנדאו, מנכ"ל רפאל ויו"ר אירונאוטיקס יואב הר אבן, אביחי סטולרו מבעלי חברת אירונאוטיקס. לדברי משה אלעזר, מנכ"ל ונשיא החברה, "מדובר בפלטפורמה המשנה את חוקי המשחק, בזכות היכולת שלה לבצע מספר משימות אווירות בדיוק מרבי. אנו צופים כי הטרויאן תהווה את מנוע הצמיחה העתידי של אירונאוטיקס בסגמנט זה".

דני זקן

אזור התעשייה

בוושינגטון מעוניינים לעלות על הגל

כיצד נכון לנהל מוסד ללא כוונות רווח בעידן החדש? השאלה הזו מעסיקה לא מעט עמותות וארגונים, וגם במחלקת המדינה האמריקאית עוסקים בנושא. כך הוזמן ירון וקסמן, מייסד ומנכ"ל עמותת "הגל שלי", המסייעת לקידום בני נוער בסיכון באמצעות גלישת גלים, לוושינגטון הבירה לשורת פגישות עם בכירים במחלקה, דיפלומטים ומנהלי עמותות וארגונים חברתיים אמריקאים.

"התחום שלנו נוהל עם הרבה רגש ולב ומעט תקציבים ומידע, וכעת הוא צועד לעבר ניהול מוכוון תוצאות. זה עידן חדש שדורש מאיתנו להציג תוצאות מדידות ולהשתפר תדיר, ובעיניי טוב שכך", אומר וקסמן. "בסוף, ארגוני חברה אזרחית מסייעים לאלו שזקוקים לעזרה. ככל שנשקיע בארגונים ונשפר את היכולות שלהם, כך גם החברה תוכל להשתפר".

בין הנושאים שעלו בפגישות היה השימוש בכלים מעולם העסקי לטובת המגזר החברתי, שבו נדרש לייצר אימפקט משמעותי עם משאבים מוגבלים. "אנחנו, למשל, עיצבנו את מערכת סיילפורס באופן שיתאים לצרכים שלנו", מספר וקסמן. "השימוש בעולמות הדאטה - כולל ניהול המידע שלנו ברמה הפיננסית, והבנה של קהלי היעד שלנו - מאפשר לנו להסיק מסקנות רלוונטיות בזמן אמת, ולדייק את עצמנו".

לדברי וקסמן, "הקשר עם מחלקת המדינה האמריקאית נולד לאחר שיתוף פעולה מוצלח עם שגרירות ארה"ב בישראל שתומכת בנו. לא בכל יום זוכים לפגוש באופן ישיר ובלתי אמצעי ארגוני ענק והנהלה בכירה של מלכ"רים עם מחזור שנתי של כ-65 מיליון דולר ופעילות גלובאלית. יצא לי לפגוש פה גם ארגונים קטנים ובינוניים (בקנה מידה אמריקני), ולשתף אותם במודלים שאנחנו פיתחנו תוך שימוש בכלים טכנולוגיים חדשניים וניהול צמיחה מואצת".

עמותת "הגל שלי" הוקמה לפני כתשע שנים, ויש לה חמישה מרכזי גלישה לאורך חופי ישראל. לעמותה כ-5,000 בוגרים, כ-100 קבוצות בשנה וכ-250 אנשי צוות ומתנדבים. לאחרונה רשם וקסמן עמותה חדש בקליפורניה. "המהלך נולד בעקבות בקשה שקיבלנו לייצא את הידע והניסיון שצברנו במשך השנים לטובת חבר'ה שזקוקים לנו בארה"ב. כסטארט-אפ ישראל חינוכי, אני מקווה ומאמין שיש לנו הרבה לתרום, בכלים שיוכלו לשמש גם את ארגוני החברה האזרחית שפועלים פה".

חדשות טובות

כ-15 מיליון שקל גויסו בערב הגאלה של ידידי המרכז הרפואי שיבא, שנערך בהשתתפות כ-1,200 תורמים מהמגזר העסקי בארץ ובעולם. התרומות יוקדשו להקמת מחלקה לאומית לכוויות ילדים, שתהיה הראשונה בישראל, ולהעצמת בנק ומעבדת העור היחידה בארץ שמגדלת עור אנושי עבור נפגעי כוויות.

פרופ קרייס, ורד גרינבוים ויורם טיץ / צילום: רפי דלויה
 פרופ קרייס, ורד גרינבוים ויורם טיץ / צילום: רפי דלויה

את הערב הובילו פרופ' יצחק קרייס מנהל המרכז הרפואי, ורד גרינבוים מנכ"לית אגודת הידידים ויו"ר האגודה יורם טיץ. במהלך הערב הוענקו תעודות הוקרה לתורמים משמעותיים, ובהם מלאני ומתיו ברונפמן, זאב, שי וצביקה לבנת, אהרון לוי, רותי וערן גורב ומשפחת דנציגר.

מלאני ומתיו ברונפמן / צילום: רפי דלויה
 מלאני ומתיו ברונפמן / צילום: רפי דלויה

לערב הגיעו בין היתר נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, שר הביטחון בני גנץ, יאיר ואילנה המבורגר, חנן פרידמן, יפעת ואורי לוין, הראל ולימור ויזל, צחי, אלון ודורון ארבוב, יהודה ותמי רוה, סמדר ברבר, נעמה ודב בהרב, פנינה ומשה אדרי, אתי וגבי רוטר, דוד ואורית אפרתי, נוני ועמוס מלכא, עדי וציפי שטראוס, אבי ויהודית טיומקין, קרן חזון, יוסי כהן, שירה וישי דוידי, רותי וזאב רוטשטיין, ענת ואודי אנג'ל, אלונה ואלי ברקת ואחרים.