מיזוג דוניץ-אלעד: עמיר בירם הפיק תשואה של 80% בשנתיים

המיזוג בין שתי יזמיות הבנייה למגורים הקפיץ את שווייה של האחים דוניץ ל-1.67 מיליארד שקל והפך את קרן JTLV 2 של בירם לבעלת השליטה

עמיר בירם / צילום: תמר מצפי
עמיר בירם / צילום: תמר מצפי

המיזוג בין שתי יזמיות הבנייה למגורים, האחים דוניץ ואלעד ישראל מגורים החדשה, הושלם השבוע והקפיץ את שוויה של האחים דוניץ ב-44%, ל-1.67 מיליארד שקל. בעקבות השלמת העסקה, הפכה קרן הנדל"ן JTLV 2  לבעלת השליטה באחים דוניץ, עם החזקה ב-50.01% מזכויות ההצבעה בה.

חברת האחים דוניץ  היא אחת החברות הוותיקות בתחום הבנייה למגורים בישראל. החברה, שהוקמה בשנת 1963, עוסקת כיום בייזום, בנייה ושיווק של פרויקטים לבנייה למגורים, של כ-3,400 יחידות דיור בשלבים שונים. לחברה שלושה פרויקטים בהקמה, הכוללים 265 דירות, כאשר 201 דירות מתוכן מיועדות למכירה והשאר יוענקו לבעלי הקרקע. נכון לסוף מרץ 2022, נמכרו 113 דירות בפרויקטים אלה. עוד מציינת האחים דוניץ, כי ברשותה עתודות קרקע וכי שבעה מהפרויקטים שהיא יוזמת ממוקמים באזורי ביקוש מובהקים: רמת השרון, גבעתיים, תל אביב, ראשון לציון אשדוד וגבעת שמואל.

אלעד ישראל מגורים החדשה הוקמה בדצמבר 2019 על בסיס פעילות שנרכשה מחברת אלעד ישראל מגורים, שנשלטה בידי יצחק תשובה. החברה מובילה כיום 11 פרויקטים בשלבים שונים בהיקף כולל של כ-3,300 יחידות דיור, 44,000 מ״ר בייעוד משרדים, תעסוקה ומסחר וכ-39 אלף מ״ר בייעוד חקלאי באזורי ביקוש.

הפרויקטים של החברה ממוקמים בערים תל אביב, ראשון לציון, ירושלים, חיפה, הוד השרון ואור יהודה. בנוסף, החברה מקדמת בימים אלו כ-3,740 יח"ד,שטחי מסחר ומשרדים המתוכננים במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית ופינוי בינוי, הנמצאים בשלבי תכנון שונים.

רונן יפו ישמש כמנכ"ל החברה המאוחדת

במסגרת עסקת המיזוג, רכשה האחים דוניץ את מלוא הבעלות על אלעד מגורים, בתמורה להקצאת מניות בשווי של כ-510 מיליון שקל, רובן לקרן JTLV 2, שהחזיקה טרם העסקה בכ-90% ממניות אלעד מגורים. רונן יפו, מנכ"ל אלעד מגורים ובעל מניות בחברה קיבל עבור החזקותיו כ-3.5% ממניות דוניץ וישמש כמנכ"ל החברה המאוחדת. יפו ציין  כי "לקבוצה פריסה משמעותית של פרויקטים רחבי היקף באזורי הביקוש עם דגש על התחדשות עירונית, והיא ללא ספק תהיה מהחברות הגדולות והמובילות בתחום המגורים בישראל".

מנכ"ל האחים דוניץ, נסים אחיעזרא, מונה לתפקיד יו"ר החברה במקומו של יעקב דוניץ. במקביל, הצטרפו לדירקטוריון האחים דוניץ שלושת בעלי השליטה בקרן JTLV, עמיר בירם, אריאל רוטר ושלמה גוטמן.

הקרן רכשה את השליטה באלעד מגורים החדשה בסוף מאי 2020 מידי יצחק תשובה תמורת סכום של 198 מיליון שקל. העסקה שיקפה לאלעד מגורים שווי של 280 מיליון שקל, ולאחריה נותר תשובה עם החזקה של 25% בחברה  שנה לאחר מכן מימש תשובה אופציה שהייתה ברשותו ומכר לקרן JTLV את יתרת החזקתו ב-68.5 מיליון שקל.

כך שבפועל, שילמה JTLV כ-256 מיליון שקל עבור כ-90% ממניות אלעד מגורים החדשה. כעת היא קיבלה תמורתן מניות האחים דוניץ בשווי של 460 מיליון שקל, המשקפות תשואה של 80% על ההשקעה בתוך שנתיים בלבד.

את אלעד מגורים ייצגו עוה"ד רפי שפירא וגיא אייזנברג ממשרד אפרים אברמזון
את דוניץ ייצג משרד מ.פירון.