החלים מסרטן והמציא עצמו מחדש בענף הבריכות: "עליות המחירים לא פוסחות עלינו. נאלצים לספוג אלפי שקלים"

אבנר צדוק, תושב כפר האורנים, בן 52 • נשוי פלוס 3 • בעל חברת 'פלגים בריכות שחייה' • "הפער בין התמחור שנסגר בזמנו לבין העלויות בפועל הוא גדול" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז   

אבנר צדוק, בעל חברת 'פלגים בריכות שחייה' / צילום: שבי קדם
אבנר צדוק, בעל חברת 'פלגים בריכות שחייה' / צילום: שבי קדם

האהבה הגדולה ביותר של אבנר צדוק הייתה מאז ומתמיד עולם המים - מגיל 15 הוא שחה במים פתוחים והתמקצע בצלילה. אלא ששנתיים ושמונה חודשים לתוך השירות הצבאי בצנחנים, הוא אובחן כחולה בסרטן שהספיק להתפשט לריאות, והחלום התנפץ. "אחרי שצללתי מאות פעמים בארץ ובעולם, האהבה הגדולה נלקחה ממני. אבל דווקא אז מצאתי את עולם המים מחדש - הבריכות".

בשנת 1996, כשהוא בן 24 וללא תמיכה או גב כלכלי, הוא החליט לצאת לדרך לא נודעת ולהקים את חברת בריכות השחייה 'פלגים'. כיום החברה נחשבת לאחת הוותיקות בשוק הבריכות הפרטיות. צדוק, בן 52, נשוי, אב לשלושה ותושב כפר האורנים, מתמרן בין עשרות פרויקטים ומרגיש כי הודות לקורונה, ענף הבריכות הפרטיות מצוי בפריחה. אך לא הכל היה תמיד ורוד.

"ההתחלה לא היתה פשוטה. הייתי צעיר, ללא תמיכה, ותחום הבריכות היה ממש בחיתוליו. בסופו של דבר ההשקעה והמחויבות הוכיחו את עצמן, והעסק צבר תאוצה. אנשים נחשפו לעבודות ונהיה ביקוש כאן ובעולם לקו הייחודי שלנו".

כאמור, הקורונה הביאה לשיא את הביקוש לבריכות שחייה ביתיות: "כולנו נכנסנו להיסטריה, היינו בטוחים שהשוק יתרסק אבל לשמחתנו ההפך הגמור קרה. בעלי בתים, שכבר היה בידם היתר לבריכה, ניצלו את הזמן לקדם את הפרויקט. אחרים שתכננו להקים בריכות זולות ניתבו לכך משאבים שהתפנו. בשנה החולפת חלה עלייה של 25% בביקוש לבניית בריכות פרטיות והמספר עוד יגדל. העסק צמח ברמה מטאורית, גייסתי עובדים, רכשתי רכבים. משהו ב־state of mind השתנה - אנשים מבינים שאפשר להגשים חלומות בבית ולהפוך את המרחב שלהם לצימר יוקרתי".

אך למרות הביקוש, עליות המחירים לא פוסחות גם על עולם הבריכות: "אנחנו בתחום הבנייה, תחום טריקי מכיוון שיש כיום ביצועי פרויקטים שנסגרו לפני שנים. הפער בין התמחור שנסגר בזמנו לבין העלויות בפועל הוא גדול - חומרי הגלם, הסחורות, עבודת הרצפים, הכל עלה. לעיתים אני נאלץ לספוג את הפערים, עשרות אלפי שקלים לפרויקט. כשהפערים לא סבירים מייצרים עם הלקוח פתרונות".

החברה עובדת על כ־60 פרויקטים במקביל, מרביתם בגוש דן, אך היא קשובה גם לצורכי הפריפריה. "בחברה יש 12 עובדים ואיתנו עוד כ-30 outsourcing: קבלני משנה, רצפים, חשמלאים וכו’. גם אצלנו יש קושי בגיוס עובדים ומצוקת כוח אדם, אנשים לא ששים להתאמץ ובטח לא לעבוד בחוץ.

"מתוך הבנה איפה נמצא כוח האדם האיכותי, יזמתי בחברה פרויקט שאני מכנה ‘כוח חלוץ’- הסדרנו מול משרד העבודה וצה"ל את העבודה בחברה כעבודה מועדפת ואנחנו מעודדים לוחמים לעבור אצלנו הכשרה. הצוות מורכב ממלח הארץ - בוגרי יחידות עילית, חלקם עובדים אצלנו תוך כדי לימודים. הרווח שלי ושל הלקוחות, לצד ההנאה שבפתיחת דלתות ליוצאי צבא, הוא צוות איכותי שמאפשר להגיע לרמת תוצרים עילאית".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il