גיליין מקסוול נשפטה ל-20 שנות מאסר על סחר בקטינות

מקסוול, בת 60, הורשעה בדצמבר על כך שגייסה וסחרה 4 נערות עבור אפשטיין, שהיה אז בן זוגה • השופטת, בעת שהכריזה על העונש, קראה לפשעיה של מקסוול "אכזריים"

גיליין מקסוול / צילום: Reuters, PA Images
גיליין מקסוול / צילום: Reuters, PA Images

גיליין מקסוול נשפטה ל-20 שנות מאסר בארה"ב על כך שעזרה לג'פרי אפשטיין לסחור בקטינות למטרות מין. מקסוול, בת 60, הורשעה בדצמבר על כך שגייסה וסחרה 4 נערות עבור אפשטיין, שהיה אז בן זוגה. 

הפשעים של מקסוול התרחשו בין 1994 ו-2004. הנשים העידו שכקטינות, הן נוצלו מינית בבתים של אפשטיין ברחבי ארה"ב, ושמקסוול היא זאת ששיכנעה אותם לעשות מסאז' לאפשטיין, שבתורו הפך לאקט מיני, תוך הבטחה למתנות חומריות או לכך שאפשטיין ישתמש בקשרים שלו כדי לעזור להן.

השופטת, בעת שהכריזה על העונש, קראה להם "אכזריים". השופטת אמרה שזהו "משפט משמעותי מאוד" ושהיא רוצה לשלוח "מסר שאי אפשר להבין בצורה אחרת" על כך שפשעים מהסוג הזה יענשו. בנוסף לשנות המאסר, הוטל על מקסוול קנס של 750 אלף דולר. 

מקסוול התנצלה בפני הקורבנות שלה ואמרה שההיכרות שלה עם אפשטיין היא "החרטה הגדולה ביותר" של חייה. היא הוסיפה שהיא מקווה שהמאסר שלה "יוכל לתת לקורבנות תחושה של שלום וסיום". 

אחת הקורבנות אמרה ש"גיליין חייבת למות בכלא כי הייתה בגיהנום ב-17 השנים האחרונות. הייתי בת 10 כאשר ליז סטיין (קורבן אחר) הפכה לקורבן. זה כמה זמן הסחר של אפשטיין נמשך. לאחר שהניצולה הראשונה דיברה היו צריכים לקחת אותנו ברצינות. זה לא היה צריך להיות כל כך קשה". 

הפשעים של אפשטיין דווחו לראשונה ב-2005, וב-2008 הוא ריצה תקופת מאסר על שידול קטינה לזנות. ב-2019 הוא נעצר בשנית לאחר שעוד תביעות הוגשו נגדו, והוא הרג את עצמו בתא הכלא באותה השנה.