סלקום | בלעדי

סלקום תחליף בעלות? קרן סקיי היא אחת המתעניינות בחברה

הוט בחנה אפשרות למיזוג עם סלקום לפני חצי שנה והדבר לא יצא אל הפועל. בגלל בעיות רגולציה ומחיר. על רקע רצונם של בעלי השליטה למכור את סלקום לא מן הנמנע שתבחן זאת שוב • לדברי דסק"ש, היא קיבלה פניות ראשוניות ביחס למכירת החזקותיה, שאין בהן הצעה קונקרטית לביצוע עסקה

דורון כהן / צילום: תמר מצפי
דורון כהן / צילום: תמר מצפי

קרן ההשקעות סקיי, המנוהלת על ידי צבי יוכמן וניר דגן, מתעניינת באפשרות לרכוש את סלקום, שנמצאת על המדף כבר חודשים ארוכים על רקע רצונם של בעלי השליטה בה האחים זלקינד וצחי נחמיאס מבעלי דסק"ש לצאת מתחום התקשורת ולהתמקד בנדל"ן. בין הצדדים התנהלו שיחות אך לא ברור עד כמה הקרן שהיא קרן השקעות פרטיות של גופים מוסדיים, יכולה להרים עסקה כזו בכוחות עצמה.

קרן סקיי מצטרפת לקרן אייפקס שגם היא בוחנת את העסקה. נזכיר שגם הוט התעניינה באפשרות לרכוש את סלקום לפני כחצי שנה והאופציה הזו שירדה מהפרק לאור בעיות רגולציה ופערי מחיר, עשויה לצוץ מחדש על רקע ההצהרה הפורמלית של דיסקונט השקעות על רצונה לבחון הצעות למכירתה.

לצבי יוכמן היכרות אדוקה עם שוק התקשורת ובעבר הוא הוביל את המיזוג בין 013 ברק לנטוויז'ן בשנות ה - 2000. זו גם לא הפעם הראשונה שקרן סקיי בוחנת כניסה לשוק התקשורת ובעבר בחנה השקעות במספר חברות סלולר.

היום אישרה חברת ההחזקות דיסקונט השקעות כי היא החלה לפעול באופן רשמי למכירת גרעין השליטה בסלקום. הבוקר הודיעה דסק"ש, כי דירקטוריון החברה החליט (בין היתר) להורות להנהלת החברה לבחון את מימוש אחזקותיה של החברה בסלקום, כולן או חלקן, בעסקה אחת או במספר עסקאות.

דסק"ש מחזיקה ב-45.72% ממניות סלקום (47.80% מזכויות ההצבעה) בשווי שוק של 1.34 מיליארד שקל. עם זאת, גרעין השליטה בחברות פרטנר ובזק הוא מצומצם יותר (30% בפרטנר ו-25% בבזק), ולכן לכאורה היא יכולה למכור את גרעין שליטה מצומצם יותר ואת שאר המניות למכור בדרך הבורסה.

לדברי דסק"ש, היא קיבלה פניות ראשוניות ביחס למכירת החזקותיה, שאין בהן הצעה קונקרטית לביצוע עסקה (או עסקאות), והן תיבחנה על-ידי החברה במסגרת בחינת מימוש החזקותיה. בין השאר, נפגש מנכ"ל דסק"ש דורון כהן בנושא עם זהבית כהן מקרן איפקס, אולם בסיומה של הפגישה לא הונחה כאמור הצעה קונקרטית של איפקס לרכישת סלקום.