ישי דוידי כבר מורווח: קרן פימי השלימה את רכישת השליטה בעשות אשקלון

פימי שילמה לאלביט 291 מיליון שקל בתמורה ל-85% ממניות עשות • העסקה בוצעה לפי מחיר של 14.5 שקל למניה, כשבינתיים היא טיפסה למחיר של 16.4 שקל

ישי דוידי, עומד בראש קרן פימי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי, עומד בראש קרן פימי / צילום: יונתן בלום

קרן ההשקעות פימי השלימה את רכישת השליטה בחברת עשות אשקלון מידיה של אלביט מערכות. במסגרת העסקה שילמה פימי לאלביט סכום של 291 מיליון שקל (84 מיליון דולר) תמורת 85% ממניות עשות .

לאחר השלמת העסקה אמר מייסד ומנכ"ל קרן פימי, ישי דוידי, כי "עשות פועלת בתחום התעופתי והצבאי ועומדת בחוד החנית של התעשיות הביטחוניות בישראל. השילוב בין הניסיון של פימי בהשבחת חברות, יחד עם הידע הרב של המנהלים והעובדים בעשות, יובילו להערכתנו למיצוי פוטנציאל הצמיחה המשמעותי של החברה, ולהרחבת הפריסה הגלובלית שלה".

העסקה בוצעה לפי מחיר של 14.5 שקל למניית עשות, המשקף לחברה שווי של 343 מיליון שקל. בתגובה להודעה על השלמת העסקה נסחרה מניית עשות בעלייה חדה למחיר של 16.4 שקל, המשקף לחברה שווי של 387 מיליון שקל. יש לציין כי העסקה בין הצדדים נחתמה עוד באוקטובר 2021, ובעקבותיה זינקה מניית עשות בתוך חודש ב-44%.

מוכרת לגופים ביטחוניים ולתאגידים בינלאומיים

עשות אשקלון היא מובילה עולמית וטכנולוגית בייצור מערכות הנעה, ממסרות ומכלולים לכלי רכב משוריינים ולתעופה הצבאית והאזרחית. מערכות הייצור המתקדמות של החברה נותנות פתרון ומענה למגוון רחב של צורכי לקוחותיה, שעימם נמנים גופים ביטחוניים ותאגידים בינלאומיים גדולים.

בשנת 2011 הרחיבה עשות את פעילותה בשוק האמריקאי, לאחר שרכשה את חברת ריליאנס גיר (Reliance Gear), שמפעלה נמצא במדינת אילינוי שבארה"ב. ריליאנס גיר מתמחה בייצור מערכות גלגלי שיניים ורכיבים מתקדמים.

את שנת 2021 סיימה עשות אשקלון עם הכנסות של 342 מיליון שקל ו-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מסים, פחת והפחתות) של 35 מיליון שקל. הרווח התפעולי עמד על 21 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי הסתכם באותה שנה ב-16.3 מיליון שקל.

ברבעון הראשון של שנת 2022 הציגה החברה הכנסות ממכירות של 76 מיליון שקל, EBITDA של 12.5 מיליון שקל, רווח תפעולי 9 מיליון שקל ורווח נקי של 7.6 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה עמד בסוף מרץ 2022 על כ-283 מיליון שקל.

אלביט רכשה את תעש והפכה בעלת השליטה בעשות

עשות נוסדה בשנת 1967. מטה החברה ומפעלה הראשי נמצאים באשקלון והיא מעסיקה כ- 440 עובדים בישראל ובארה"ב. במשך שנים פעלה עשות כחברה בת של תעש (התעשייה הצבאית), שהייתה חברה ממשלתית. בחודש נובמבר 2018 השלימה אלביט מערכות את רכישת תעש מידי המדינה תמורת 1.8 מיליארד שקל, והפכה בעקיפין גם לבעלת השליטה בעשות.

קרן פימי נוסדה בשנת 1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה והגדולה בישראל, עם נכסים מנוהלים של מעל 7 מיליארד דולר. הקרן רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים. עד כה רכשה הקרן שליטה ב-99 חברות ומימשה 65 מהן בהיקף עסקאות של למעלה מ- 5.5 מיליארד דולר. הקרן מעסיקה כיום למעלה מ-55 אלף עובדים ופועלת בכ-50 מפעלים בישראל, ובעוד עשרות מפעלים וחברות ברחבי העולם.