כמה עולה חניה ליזם? החברה שרתמה את המצוקה בת"א להנפקה לפי שווי של כ-40 מיליון שקל

פרקומט, שעוסקת בתכנון ובהרכבה של מתקני חניה מכניים ורובוטיים, הבטיחה גיוס של 23 מיליון שקל בהנפקה ראשונית בבורסה • החברה מעריכה את גודל השוק בחצי מיליארד שקל - כאשר עלות כל חניה ליזמים עומדת על עשרות אלפי שקלים

מתקני חניה מכניים ורובוטיים של פרקומט / צילום: אתר החברה
מתקני חניה מכניים ורובוטיים של פרקומט / צילום: אתר החברה

על רקע הקיפאון בשוק הראשוני של ת"א, הנמשך זה מספר חודשים, הצליחה ככל הידוע חברת החניונים הרובוטיים פרקומט אינטרנשיונל להבטיח גיוס של כ-23 מיליון שקל בהנפקה ראשונית של מניותיה, לפי שווי של 41 מיליון שקל לפני הכסף. את ההנפקה מובילה לאומי פרטנרס חתמים.

החברה מנס ציונה הוקמה בשנת 2009, והיא עוסקת בתכנון, פיתוח, אספקה, הרכבה ושירות של מתקני חניה מכניים ורובוטיים עבור פרויקטי נדל"ן בארץ ובעולם. במקביל, באמצעות חברה בת, ג'ופיטר, היא מפתחת ומקימה מתקנים רובוטיים לטעינה מהירה של כלי רכב חשמליים. יו"ר ומנכ"ל פרקומט הוא גיורא נוה, אחד ממייסדיה. נוה, יחד עם גיל הינדי, אורן בטאט ואייל חפץ, המייסדים המשותפים וחברי הנהלה, הם בעלי השליטה בחברה.

פרקומט מציגה בשנים האחרונות צמיחה משמעותית בשורת ההכנסות: ב-2021 הכנסות החברה צמחו ב-51.2% ל-66.3 מיליון שקל, לאחר צמיחה של 28% ב-2020. הרווח התפעולי ב-2021 הסתכם ב-8.9 מיליון שקל, לעומת 5 מיליון שקל ב-2020 ו-342 אלף שקל ב-2019. הרווח הכולל ב-2021 היה 6.1 מיליון שקל, עלייה מ-3.3 מיליון שקל ב-2020 ולעומת הפסד של 380 אלף שקל ב-2019.

התזרים מפעילות שוטפת היה שלילי בגובה 4 מיליון שקל ב-2021, לעומת תזרים חיובי ב-2019-2020, והחברה מסבירה זאת בין היתר בגידול בהון החוזר שנובע מגידול בהכנסות לקבל בגין חוזי הקמה. החברה מפרטת בתשקיף על שישה פרויקטים מהותיים עבורה, כולם לבניית מתקנים רובוטיים במיקומים שונים בתל אביב, ואחד מהם מהווה מעל 10% מהכנסותיה.

מעריכה את גודל השוק בחצי מיליארד שקל

פרקומט מעסיקה כ-60 עובדים, ולדבריה מסרה עד כה 250 פרויקטים, שכוללים אלפי מקומות חניה במצטבר. מדובר במתקני חניה מכניים המבוססים על הרמה הידראולית שמאפשרים הפיכת שטח לא מנוצל לחניה תת-קרקעית (כ-8% מהכנסות החברה), ומתקנים רובוטיים, הכוללים מערכת שמטפלת באופן ממוחשב ואוטומטי באחסון רכבים במרתף (כ-92% מהכנסותיה; לשני המוצרים רווחיות דומה).

להערכת החברה, מרבית הפרויקטים בהתחדשות עירונית זקוקים לפתרון חניה מכני/רובוטי, כדי לספק את מקומות החניה הדרושים לקבלת היתר בנייה. פרקומט מעריכה שהמחיר הממוצע של מקום חניה במתקן חניה ליזם הוא כ-50 אלף שקל (לא כולל תשתיות) ומכאן היא מעריכה כי גודל השוק הוא מעל חצי מיליארד שקל. נוסף על כך היא מציינת שתוכניות לצמצום תנועת רכב פרטי במרכזי הערים יכולה להשפיע על פעילותה, בשל צמצום הצורך במקומות חניה, אולם היא לא יכולה בשלב זה להעריך את ההשפעות.

עוד מוזכר בתשקיף העימות הצבאי בין רוסיה לאוקראינה, שלדברי החברה ישפיע עליה בעיקר בקושי ברכישת חומרי גלם מסוימים ובהתייקרות הברזל, כמו גם בעלייה נוספת במחירי השינוע.

בתשקיף מציינת פרקומט מספר מתחרים, ביניהם החברה הציבורית יוטרון שבשליטת קרן פימי, שנסחרת בבורסה בשווי 183 מיליון שקל, ופועלת בתחום החניונים האוטונומיים בישראל, וכן אלקטרה פתרונות חניה ופרקינג 38 שבשליטת קבוצת אחים יעקובי. פרקומט מעריכה שחלקה בשוק מתקני החניה הוא כ-20%, כשבתחום הרובוטי חלקה מוערך בשיעור גבוה יותר.

תחלק דיבידנד בהיקף של 4 מיליון שקל

החברה מייעדת את כספי ההנפקה לפיתוח פתרון הטעינה המהירה של מספר רב של רכבים חשמליים של החברה הבת ג'ופיטר - 3-4 מיליון שקל, לחלוקת דיבידנד בגין רווחי השנתיים האחרונות - 4 מיליון שקל, מהם 2.6 מיליון לבעלי השליטה, לעיבוי מצבת כוח האדם - 2-3 מיליון שקל, לפעילויות מיתוג ושיווק - 1-1.5 מיליון שקל וכן להקמת מרכז לוגיסטי - 1-1.5 מיליון שקל.

עוד עולה מטיוטת התשקיף, כי בשנת 2021 קיבלו ארבעת המייסדים, שהם גם בעלי השליטה בחברה, תגמולים בעלות של כמיליון שקל כל אחד: המנכ"ל נוה, סמנכ"ל הכספים והחוזים בטאט, סמנכ"ל התפעול והמכירות חפץ וסמנכ"ל מערכות המידע הינדי. התגמולים הורכבו משכר שנתי של כ-704 אלף שקל וממענק שנתי. לפני ההנפקה מחזיק כל אחד מהארבעה בכ-20.1% מהחברה, ובעל מניות בולט נוסף בה הוא שמואל כהן, שמחזיק ב-16.1%.

ת"ז | פרקומט אינטרנשיונל

עיסוק: מייצרת מתקני חניה מכניים ורובוטיים
היסטוריה: הוקמה ב-2009 על ידי גיורא נוה המנכ"ל, גיל הינדי סמנכ"ל מערכות המידע, אורן בטאט סמנכ"ל הכספים ואייל חפץ סמנכ"ל התפעול והמכירות
נתונים: מספר עובדים: כ-60; מיקום נס ציונה. הכנסות 2021: 66.3 מיליון שקל, רווח נקי 2021: 6.1 מיליון שקל