הריסה ובנייה בתל אביב: "זה היה אחד הבתים הראשונים עם מעלית וחניה. אפילו כתבו עליו בעיתון"

בפרויקט הריסה ובנייה ברחוב משה שרת בתל אביב ייבנו 22 דירות חדשות במקום 12 ישנות

התחדשות עירונית ברחוב משה שרת 38, תל אביב / צילום: יח''צ
התחדשות עירונית ברחוב משה שרת 38, תל אביב / צילום: יח''צ

סיפור הפרויקט:

רחוב משה שרת נמצא ליד כיכר המדינה בתל אביב. הפרויקט ממוקם בצד המערבי של הכיכר ובמרחק כשני קילומטר מהים.

משה ברוקנר, מבעלי הדירות בבניין, מספר שנולד וגדל בדירה עד גיל 24, לאחר מכן ירש אותה מהוריו ב־2010 ומאז הוא משכיר אותה. לדבריו: "הבניין נבנה בשנת 1962, וכפי שסיפרה לי אמי ז"ל, היה מהראשונים בעיר שהיו לו גם מעלית וגם חניה ואף סוקר בעיתונות בתקופתו".

עו"ד אלעד קוטון, המייצג את הדיירים בפרויקט, מתאר: "רוב בעלי הדירות הם תל אביבים שגרו שם מילדות או רוכשים אמידים". קוטון מדגיש שהבניין "היה אמנם ישן ושהגיע הזמן לחדש אותו אבל לא היו התראות מצד העירייה ולא היו בו ליקויים ניכרים.

התחדשות עירונית ברחוב משה שרת 38, תל אביב / צילום: יח''צ
 התחדשות עירונית ברחוב משה שרת 38, תל אביב / צילום: יח''צ

"תהליך ההתחדשות החל בגלל שהאזור עובר התחדשות מסיבית והדיירים הבינו את המשמעות הכללית והפיננסית, ובגלל נציגות דיירים שדחפה לכך", מסביר עו"ד קוטון. "בפרויקט ישנה נציגות חזקה של בעלי דירות המורכבת מאנשים שחלקם בתפקידים בכירים שהובילה את המשא ומתן מול כל הגורמים, בחרה יזם בהתאם לקריטריונים מחמירים וגם דאגה להסביר את המשמעויות והתמורות לכל הדיירים. בבניין הזה הצלחנו להחתים 100% מהדיירים והפרויקט התקדם במהירות. במאי 2019 מוניתי לייצג את הדיירים והיום הפרויקט נמצא בעיצומו. זהו למעשה אחד הפרויקטים המהירים שנתקלתי בהם".

התמורה ליזם:

10 דירות ובהן דירת גן 5 חדרים בשטח 119.5 מ"ר עם גינה בשטח 139 מ"ר; דירות 4 חדרים בשטח 104 מ"ר עם מרפסת; דירת גן בת 3 חדרים בשטח 79.5 מ"ר עם גינה בשטח 40.5 מ"ר; ופנטהאוז בן 4 חדרים בשטח 115 מ"ר עם מרפסת בשטח 16.5 מ"ר.

מחירי שיווק: דירת 4 חדרים בשטח 104 מ"ר עם מרפסת: 7.25 מיליון שקל, דירת גן בת חמישה חדרים בשטח 119 מ"ר עם 139 מ"ר גינה: 10.3 מיליון שקל.

התמורה לבעלים: כל הדיירים עלו קומה אחת, וכל דירה קיבלת תוספת של 25 מ"ר הכוללת ממ"ד ומרפסת בשטח 12 מ"ר, חניה תת־קרקעית ומחסן בשטח 6־7 מ"ר.

לו"ז:

ההיתר התקבל באוגוסט 2021, כיום הפרויקט נמצא בשלבי בנייה.

הפרויקט: משה שרת 38 תל אביב, תמ"א 38/2

המצב הישן: 4 קומות על עמודים, עם 12 דירות

המצב החדש: בניין בן 7 קומות הכולל 22 דירות

היזם: החברות רוטשטיין ואשד התחדשות עירונית

אדריכלים: ​בלומנטל ברסלר

קבלן: סטרוקטורה

נציג בעלי הדירות: עורך הדין אלעד קוטון, ממשרד קוטון יאיר ושות'

נציג היזם: משרד עורך הדין חיים קוסובסקי - שחור ושות'