חברת התעופה הסקנדינבית SAS הגישה בקשה לפשיטת רגל בארה"ב

מדובר בחברת התעופה הגדולה ביותר בסקנדינביה, המפעילה רשת רחבה של טיסות בין ערים ואיים בצפון אירופה, חלק מהן באופן בלעדי • לדברי החברה, ההגנה שתקבל כתוצאה מהכרה כחברה פושטת-רגל תסייע לה בטווח של כ"תשעה חודשים עד שנה"

מטוס של SAS / צילום: Shutterstock
מטוס של SAS / צילום: Shutterstock

חברת התעופה הסקנדינבית SAS הגישה היום בקשה בבית משפט אמריקאי להיות מוכרת כחדלת פירעון, בניסיון לגבש חבילת חילוץ שתסייע לה להשתקם מהמשבר הפיננסי שבו היא נמצאת. לדברי החברה, ההגנה שתקבל כתוצאה מהכרה כחברה פושטת-רגל תסייע לה בטווח של כ"תשעה חודשים עד שנה" למצוא משקיעים חדשים ולהמיר חלק מהאחזקות הקיימות בה לטובת כסף חדש שיוזרק לחברה.

החברה מתמודדת בימים אלה עם שביתת טייסים, ולדברי מנכ"ל החברה, לשביתה "היה חלק" בהכרזה על פשיטת רגל. החברה מוחזקת על ידי ממשלות שבדיה ודנמרק, לצד משקיעים נוספים. עם זאת, רק ממשלת דנמרק הביעה מחויבות להשקיע מיליארדים בחברה כדי לתרום להתאוששותה ממשבר הקורונה, בעוד ממשלת שבדיה הבהירה לפני כמה חודשים כי לא תעשה זאת.

מדובר בחברת התעופה הגדולה ביותר בסקנדינביה, המפעילה רשת רחבה של טיסות בין ערים ואיים בצפון אירופה, חלק מהן באופן בלעדי. החברה מנסה לגייס בשבועות האחרונים כשלושה מיליארד דולר, בין היתר על ידי גיוס הון באמצעות מניות והמרת חוב קיים לאחוזי בעלות. "הגשת הבקשה לחדלות פירעון מעניקה לנו את הכלים החוקיים להאיץ את הרפורמות שלנו", אמר מנכ"ל החברה היום. מניות החברה ירדו ב-9% בבורסה של שטוקהולם, לפי דיווח ב"בלומברג".