איירובוטיקס מרחפת מחוץ לבורסה בפחות ממחצית השווי בו הונפקה אשתקד

חברת הרחפן האוטומטי בעלת הערת עסק חי בדוחות, צפויה להימכר לחברת אונדס הנסחרת בנאסד"ק בעסקת מניות לפי שווי של כ-55 מיליון שקל

רחפן של איירובוטיקס / צילום: יוני בן חיים
רחפן של איירובוטיקס / צילום: יוני בן חיים

חברת איירובוטיקס, שעוסקת באיסוף, ניתוח והנגשת מידע באמצעות רחפן אוטומטי, חתמה על הסכם הבנות למכירתה לחברת Ondas Holdings שנסחרת בנאסד"ק. העסקה מתבצעת במניות לפי יחס המרה של כ-0.168 מניות אונדס עבור כל מניית איירובוטיקס, כאשר במחיר המניה הנוכחי של אונדס מדובר על תמורה בשווי של כ-3.25 שקל למניית איירובוטיקס - פרמיה של כ-87% על מחיר הנעילה ביום שני.

מניית איירובוטיקס  עלתה בשיעור של כמעט 50% בתגובה לדיווח. שווי החברה בעסקה, נכון למחיר הנוכחי של מניית אונדס, הוא כ-55 מיליון שקל, אם כי תנודות במחיר המניה של החברה הרוכשת ישפיעו על שווי העסקה עד להשלמתה.

למרות הפרמיה הנדיבה ביחס לשוויה הנוכחי של איירובוטיקס, מדובר על שווי נמוך ביותר מחצי ביחס לשוויה בהנפקה בתל אביב בספטמבר 2021. החברה גייסה 21 מיליון שקל לפי שווי של 100 מיליון שקל (לפני הכסף), לאחר שחודש מוקדם יותר נאלצה לוותר על הנפקה בשל היעדר ביקושים. שלוש שנים מוקדם יותר, החברה גייסה הון פרטי לפי שווי של מעל 750 מיליון שקל.

איירובוטיקס עוסקת באיסוף, ניתוח והנגשת מידע באופן אוטומטי, באמצעות רחפן. החברה פיתחה מערכות הכוללות איסוף מידע ועיבוד נתונים לתובנות בעלות ערך עבור לקוחות, בתהליך שאינו דורש מגע יד אדם וללא התערבות אנושית.

לחברה, הנושאת הערת עסק חי בדוחות, נגרמו הפסדים משמעותיים מיום הקמתה. את שנת 2021 סיימה איירובוטיקס עם הכנסות של כ-3.2 מיליון דולר בלבד ןהפסד של כ-19 מיליון דולר ומאז הקמתה נגרמו לה הפסדים של כ-141 מיליון דולר.

בדוחות החברה לשנת 2021 נכתב כי היא לא חידשה את התקשרותה עם לקוח מהותי להמשך פעילות לשנת 2022,פעילות אשר החברה צפתה שתהווה חלק ניכר מהצמיחה בשנים הקרובות. בנוסף, נכון למועד הדיווח, לא היו קיימות הזמנות חתומות בהיקף משמעותי אשר יכולות לבסס את תזרים המזומנים העתידי של החברה ממכירות.

העסקה עם אונדס תושלם במחצית השנייה של שנת 2022 בכפוף לכך שבמועד ההשלמה לא יהיו לחברה חובות, למעט חוב לקבוצת אוורקראוד, בעלת עניין בחברה, בסך 1.1 מיליון דולר, וכן תשלומים לרשות לחדשנות.

העסקה כוללת גם הלוואה מצד אונדס, למימון פעילותה השוטפת של איירובוטיקס עד להשלמת העסקה, בסך מקסימלי של 1.5 מיליון דולר.

אונדס נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 231 מיליון דולר, תשואה שלילית של 8% מאז ההנפקה הראשונית שלה שבוצעה לפני כשנה וחצי. החברה שהוקמה בעמק הסיליקון מפתחת ומייצרת פלטפורמות SDR (Software Defined Radio) ליישומי IoT שנחשבים קריטיים.

אריק ברוק, יו"ר ומנכ"ל אונדס, אמר כי הרכישה תוסיף לחברה טכנולוגיה ויכולות עסקיות אסטרטגיות. מאיר קליינר, מנכ"ל ומייסד משותף של איירובוטיקס, אמר כי השילוב יאפשר לאיירובוטיקס הזדמנות להתרחב גלובלית, בפרט בארה"ב, שהיא השוק הגדול ביותר עבור המערכת שלה.