עונת האזהרות: קורנית וראדא צופות ירידה חדה בהכנסות הרבעון השני

יצרנית מערכות הדפוס הדיגיטלי לטקסטיל פרסמה אזהרת רווח לתוצאות עגומות, ובהן הפסד תפעולי של כ-18 מיליון דולר • ראדא, ספקית המכ"מים הטקטיים, נערכת למיזוג עם לאונרדו DRS, כמו גם לקצב הזמנות איטי מהמתוכנן

רונן סמואל, מנכ''ל קורנית דיגיטל / צילום: כפיר זיו
רונן סמואל, מנכ''ל קורנית דיגיטל / צילום: כפיר זיו

מניית קורנית דיגיטל  צנחה במסחר המאוחר בוול סטריט (יום ג') ב-22% וחזרה לרמות השפל שבהן נסחרה עם פרוץ משבר הקורונה - מחיר הנמוך ב-86% ממחיר השיא שבו נסחרה המניה בנובמבר 2021.

החברה, המייצרת מערכות דפוס דיגיטלי להדפסה על טקסטיל, פרסמה אזהרת רווח בנוגע לרבעון השני של שנת 2022 והתוצאות הצפויות עגומות למדי: ההכנסות ברבעון יסתכמו ב-56.4-59.4 מיליון דולר (בנטרול השפעות כתבי אופציה שהוקצו בעבר לאמזון), בעוד שתחזיות האנליסטים היו ל-91.4 מיליון דולר ותחזית החברה הייתה ל-85-95 מיליון דולר, ולעומת 81.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2021.

קורנית תציג הפסד תפעולי שיגיע לכ-18 מיליון דולר (לפי אמצע טווח התחזית) ו-EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שיהיה שלילי בגובה כ-15.6 מיליון דולר.

לפני כן ציפתה קורנית לאיזון בשורת הרווח התפעולי Non-GAAP ול-EBITDA בשיעור של 0%-4% מההכנסות. החברה מצפה שברבעון השלישי ההכנסות יהיו גבוהות מאלה של הרבעון השני, ותספק תחזית מפורטת עם פרסום הדוחות ב-10 באוגוסט.

 
  

קורנית מייצרת ומשווקת מערכות דפוס דיגיטלי להדפסה על טקסטיל, עבור לקוחות מעולם האופנה שמבקשים לייצר פריטים לפי ביקוש הצרכנים ובקרבת הצרכנים. רונן סמואל, מנכ"ל החברה, אמר: "הכיול מחדש של צמיחת המסחר המקוון, בשילוב השפעות מאקרו שליליות שהואצו משמעותית ברבעונים האחרונים של הרבעון, כמו גם עיכובים בהשלמת מתקני ייצור של לקוחות - הובילו להזמנות בקצב שהיה איטי באופן משמעותי של מערכות DTG ברבעון לעומת הציפיות המוקדמות".

לדברי סמואל, "נכנסנו לתקופה שבה חלק מהלקוחות שלנו עובדים עם קיבולת עודפת שנבנתה לאורך שנתיים של מגפה, ואנו מצפים שזה יימשך בטווח הקרוב. על בסיס ההשקעות הממוקדות שלנו במחקר ופיתוח בשנים האחרונות, אנחנו עובדים עם הלקוחות על מספר יוזמות צמיחה משמעותיות, כולל השקות מוצרים חדשים, שדרוגים ואפליקציות שיפתחו עבורנו שווקים חדשים ויסייעו להשיג ביקושים נוספים ללקוחות. אנחנו רואים לפנינו הזדמנויות גדולות לאחר המגפה, עם מותגים וקמעונאים, ואנחנו מאמינים שקורנית נמצאת בעמדה טובה לנצל את ההזדמנויות במגמות אלה".

הוא הוסיף שקורנית חזקה מאוד ויש לה מודל עסקי רווחי ומאזן חזק, והעריך שתעשיית האופנה תמשיך לצמוח וקורנית תצלח את התנודות בטווח הקרוב. בסוף הרבעון הראשון היו לקורנית בקופה 735 מיליון דולר, לאחר שגייסה כ-300 מיליון דולר בהנפקת מניות בסוף 2021, במחיר שהיום נראה רחוק מאוד: 151 דולר, לעומת 31.56 דולר בנעילה ביום שלישי ו-24.54 דולר לאחר הירידה במסחר המאוחר.

שווי השוק של קורנית לאחר הירידה במסחר המאוחר מגיע לכ-1.2 מיליארד דולר, בעוד שבשיא בנובמבר 2021 היא נסחרה בשווי של 8.1 מיליארד דולר.

 
  

ראדא - משכה את התחזית השנתית שמסרה

גם החברה הביטחונית ראדא  פרסמה אזהרה ולפיה ההכנסות שלה ברבעון השני יגיעו ל-22.5 מיליון דולר, בעוד שציפיות האנליסטים היו ל-36.1 מיליון דולר וברבעון המקביל הכנסותיה היו 28.3 מיליון דולר. ראדא, בניהולו של דב סלע, מספקת מכ"מים טקטיים לכוחות המתמרנים וכן פתרונות מתחום האוויוניקה (מערכות לכלי טיס).

ראדא הודיעה לאחרונה על מכירתה לחברת לאונרדו DRS האמריקאית, בעסקת מניות לפי שווי של כ-775 מיליון דולר, פרמיה של 34% על מחיר המניה בשוק קודם למועד הדיווח. מניית החברה ירדה מאז ב-22%, וכיום שווי השוק שלה הוא כ-450 מיליון דולר (ירידה של 45% במניה ממחיר השיא בחודש מרץ).

על רקע המיזוג הצפוי, הנהלת ראדא מושכת את התחזית השנתית שמסרה בעבר, להכנסות של 140 מיליון דולר ב-2022. לדברי המנכ"ל סלע, לחברה לוקח זמן להתאושש מהחלטת ארה"ב לעצור הזמנות וקצב ההזמנות איטי יותר מהמתוכנן. הוא הוסיף כי "אנחנו ממשיכים להיות נרגשים מהמיזוג הצפוי עם לאונרדו DRS. שילוב החברות ייצר שחקנית מובילה בשוק ההגנה האלקטרונית. אנחנו מאמינים שזו הדרך קדימה עבור בעלי המניות של ראדא".

ראדא צפויה כאמור להתמזג ללאונרדו בעסקת מניות, ובעלי המניות הקיימים שלה יחזיקו לאחר השלמת המיזוג ב-19.5% מהחברה הממוזגת. נראה שבשוק מתקשים לקבל את החישובים שנוגעים לפרמיה בעסקה. לאונרדו DRS היא חברה פרטית, כך שאין לחברה מחיר מניה ושווי שממנו ניתן לגזור חד-משמעית את שווייה של ראדא בעסקה.

לפי הודעת החברות, המיזוג יהפוך את לאונרדו DRS למובילת שוק בתחומי מערכות חישה מתקדמות והגנת כוחות, בסגמנטים בעלי הצמיחה החזקה ביותר, כאשר הטכנולוגיה של ראדא בתחום המכ"מים הטקטיים משלימה את יכולות לאונרדו.