אינטל | בלעדי

המעסיקה הגדולה בארץ מגיבה למשבר: אינטל מבטלת את מסיבת הקיץ

כחלק מצעדי הידוק החגורה של אינטל העולמית, השלוחה הישראלית של חברת ההייטק מבטלת את מסיבת הקיץ המסורתית • צעדים נוספים שננקטו כוללים האטת גיוס עובדים חדשים וצמצום נסיעות עבודה • זאת למרות נתוני הפעילות החיוביים שפרסמה החברה בישראל

מסיבת קיץ קודמת באינטל / צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של אינטל ישראל
מסיבת קיץ קודמת באינטל / צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של אינטל ישראל

אינטל ישראל החליטה השנה על ביטול מסיבת קיץ המסורתית שלה, לאור התנאים הנוכחיים בשוק. כך נודע לגלובס. ההחלטה משקפת את ההוראה של מנכ"ל אינטל פט גלסינגר לבחון תקציבית כל הוצאה לא הכרחית, בעקבות התנאים המקרו-כלכליים.

"חיזוק הפוקוס וסדר העדיפויות יעזרו לנו להתגבר על הסביבה המאקרו-כלכלית הלא יציבה, להוציא לפועל את האסטרטגיה שלנו ולעמוד במחויבויות ללקוחות, בעלי המניות והעובדים", מסרה אינטל בהודעה בחודש שעבר.

כחלק מהצעדים שנקטה בהן ענקית השבבים, אינטל האטה גיוס של עובדים חדשים. בד בבד, החברה הפיצה תזכיר בחודש שעבר שכלל צעדי קיצוץ נוספים, כמו צמצום נסיעות עבודה והשתתפות בכנסים של התעשייה, וכן העדפת פגישות וירטואליות ככל הניתן.

למרות שהיצוא בשיא, אינטל מהדקת חגורות

הצעד של אינטל לביטול המסיבה מהווה במידה רבה ביטוי נוסף לשינוי החד שמתרחש בתעשיית הטכנולוגיה העולמית. בעוד 2021 הייתה השנה של חגיגות ומסיבות בתעשייה, 2022 עומדת בסימן הידוק החגורה, מחשש לכניסה למיתון עולמי. בדומה לחלק גדול ממניות חברות הטכנולוגיה, גם מניית אינטל ירדה מאז תחילת השנה בשיעור משמעותי של 31%.

אינטל היא המעסיקה הגדולה ביותר בהייטק הישראלי: 12 אלף עובדים ישירים, לצד עוד כ-2,000 עובדים בחברת הרכב מובילאי, שאינטל מקווה להוציא השנה להנפקה. בשנה האחרונה גייסה אינטל יותר מ-1,000 עובדים חדשים בישראל, ורכשה שני סטארט-אפים ישראלים - גרנולייט וסקרינובייט - בסכום כולל של כ-750 מיליון דולר.

השבוע פרסמה אינטל את נתוני פעילותה בישראל ב-2021. לפי הודעת החברה, היצוא של אינטל ישראל הגיע לשיא כל הזמנים, 8.1 מיליארד דולר - תוך שהוא מהווה 11% מכלל יצוא ההייטק בישראל. בה בעת, אינטל ביצעה אשתקד רכש מספקים ישראלים בהיקף של 2.2 מיליארד דולר, עלייה של 25% לעומת שנה קודמת.

מאינטל נמסר בתגובה כי ״בכל שנה אינטל מציעה לעובדיה מגוון רחב של אירועים וחוויות. השנה בחרנו לשמור על מורל ורווחת העובדים באמצעות אירועי גיבוש ופעילויות אחרות״.