ריט 1 תובעת 233 מיליון שקל מכידן דהרי וירון אדיב

סכום התביעה מורכב מהבטוחה שניתנה לדהרי ואדיב ע"י ריט 1 במרץ 2021 על סך של 213 מיליון שקל וכן סכומי כסף נוספים • כידן דהרי וירון אדיב: "מדובר בתביעה בריונית וחסרת תום-לב"

כידן דהרי וירון אדיב, בעלי חברת הנדל''ן המניב תנופורט / צילום: יונתן בלום
כידן דהרי וירון אדיב, בעלי חברת הנדל''ן המניב תנופורט / צילום: יונתן בלום

קרן השקעות בנדל"ן מניב ריט 1 הגישה בימים האחרונים לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה על סך של 233.5 מיליון שקל נגד אנשי העסקים כידן דהרי וירון אדיב, בטענה כי טרם השיבו לה בטוחה שהעמידה לטובתם. סכום התביעה מורכב מהבטוחה שניתנה לנתבעים על-ידי ריט 1 במרץ 2021 על סך של 213 מיליון שקל וכן סכומי כסף נוספים כגון ריבית פיגורים של 1% לחודש על סכום הבטוחה, עלות הארכת הערבות והוצאות נוספות הנובעות מאי-השבת הבטוחה.

לטענת ריט 1, דהרי ואדיב הפרו את הסכם העמדת הבטוחה, כאשר נמנעו מהשבת הבטוחה עד ליום 31 בדצמבר 2021. בכתב התביעה היא טוענת כי חרף פניות רבות שנעשו מצדה לדהרי ואדיב לצורך השבת הבטוחה, הם מסרבים "בתירוצים שונים מלהשיב את הבטוחה, תוך שהם מקפידים להציג מצגי שווא, ש'כאילו' בכוונתם להשיב את הבטוחה, עוד רגע קט, אבל הלכה למעשה הם גוררים רגליים ומייצרים באופן מכוון קשיים רבים במטרה ברורה לייצר כל העת קשיים רבים, במטרה ברורה לייצר כל העת תירוץ ש'יצדיק' שלא להשיב את הבטוחה".

בתגובה מסרו היום כידן דהרי וירון אדיב כי "מדובר בתביעה בריונית וחסרת תום-לב. הנהלת ריט 1 יודעת שהכסף מוכן להעברה מיידית. בתאריך 2 באפריל 2022 קבע בית המשפט המחוזי כי הערת האזהרה שנרשמה על-ידי ריט 1 על הנכס (ישפרו סנטר מודיעין, ע"כ) נרשמה שלא כדין והורה להסירה. הכסף זמין להעברה מיידית עם חתימת ריט 1 על המסמכים הרלוונטיים".

תחילתה של הפרשה באפריל 2020, כאשר דהרי ואדיב חתמו על הסכם לרכישת חברת הנדל"ן ישפרו מידי נכסים ובניין תמורת 800 מיליון שקל. לצורך מימון העסקה נטלו השניים הלוואה של 100 מיליון שקל למשך שנה מחברת הנדל"ן ביג, בתמורה להבטחה שתינתן לה הזכות לרכוש בהמשך את המרכז המסחרי ישפרו סנטר מודיעין מידי ישפרו.

בהמשך קיבלו דהרי ואדיב גם את הבטוחה מריט 1, שמועד פירעונה עמד על דצמבר 2021 והשלימו את רכישת ישפרו. הסכם הבטוחה כללה גם אופציה לריט 1 לרכוש את השליטה בישפרו סנטר מודיעין, במקרה שביג לא תעשה זאת.

בהמשך ביקשה ביג לרכוש את ישפרו סנטר מודיעין, אולם מחלוקות עם דהרי ואדיב הובילה לביטול העסקה ובהמשך לדיונים בבית המשפט ולגישור. בחודש מאי השנה דיווחה ביג כי הגיעה לפשרה בתיק עם דהרי ואדיב, במסגרתה שולמו לה פיצויים של 40 מיליון שקל כנגד ויתור על הנכס, כאשר עוד קודם לכן פרעו השניים לביג את ההלוואה.

לאחר ביטול העסקה עם ביג ביקשה ריט 1 להבטיח את השתלטותה על הנכס. היא הודיעה על מימוש האופציה ורשמה הערת אזהרה לטובתה. בתגובה, עצרו דהרי ואדיב את השבת הבטוחה, שהייתה מיועדת להתבצע בסוף 2021, ופנו לבית המשפט בדרישה לסילוק הערת האזהרה.

בית המשפט אכן קבע כי יש לסלק את ההערה, אולם אז החל אותו גישור עם ביג ועקב כך המתינו דהרי ואדיב לסיום ההליך. כעת, לאחר ששילמו כאמור את הפיצוי לביג, הם מבקשים לטענתם להשיב את הבטוחה אולם לדבריהם ריט 1 מתמהמהת תוך העלאת דרישות נוספות, מתוך רצון לשמור על זכויותיה בנכס.

יש לציין כי במקביל, ממשיכה ריט 1  לנהל את תביעתה נגד ישפרו לאכיפת מימוש האופציה שניתנה לה לרכישת 75% מישפרו סנטר מודיעין. ישפרו הגישה את כתב ההגנה בתביעה בחודש שעבר ואילו ריט 1 צפויה להגיש כתב תשובה בשבוע הבא, כאשר טרם נקבעו דיונים נוספים בבית המשפט.

ריט 1 מנוהלת בידי דרור גד ושמואל סייד. היא מיוצגת בתביעה על-ידי עורכי הדין שמוליק קסוטו וטל גוטמר ממשרד קסוטו ושות', אילו את דהרי ואדיב מייצגים עורכי הדין רוני ברקמן ונחום קובובסקי ממשרד ברקמן ושות'.