בדרך להוליווד: הפועלים, כלל ואי.בי.אי השקיעו בחברת הפקות התוכן של גדעון תדמור

המוסדיים הישראליים ומנכ"לית בזק לשעבר סטלה הנדלר לקחו חלק בגיוס, המוערך בעשרות מיליוני דולרים, עבור עסקי הטלוויזיה והדיגיטל שהקים איש הגז והנפט

גדעון תדמור / צילום: דניאל קמינסקי
גדעון תדמור / צילום: דניאל קמינסקי

הגידול בהיקף הנכסים של הגופים המוסדיים בארץ, לצד הירידות בשוקי ההון בעולם, שולחים את המוסדיים, מנהלי חסכונות הציבור, לחפש מקורות השקעה חדשים ולא שגרתיים. לגלובס נודע כי שני גופים מוסדיים, לצד זרוע ההשקעות הריאליות של בנק הפועלים,  פועלים אקוויטי, לקחו חלק בגיוס הון של חברת הפקות התוכן SIPUR, שייסד ומוביל גדעון תדמור. להערכת גורמים בתעשייה עמד היקף הגיוס על עשרות מיליוני דולרים. 

מדובר בחברת כלל ביטוח ובבית ההשקעות אי.בי.אי, אשר השקעתו זו נעשית בשני ערוצים - השקעה של בית ההשקעות דרך הנוסטרו והשקעה של יו"ר אי.בי.אי, עדו קוק, שהשקיע מכספו.  

לצד שלושת הגופים הללו (פועלים אקוויטי, כלל ואי.בי.אי) השתתפו בגיוס ההון גם תדמור עצמו, המשמש כיו"ר "סיפור", ומשקיעה מפתיעה נוספת - מנכ"לית בזק ויו"ר הוט לשעבר, סטלה הנדלר. במסגרת ההשקעה של הנדלר בחברה היא תצטרף למועצת המנהלים של סיפור. את סבב הגיוס הובילו סמנכ"ל הכספים של החברה, שי לוין, ובעז שניצר, מנכ"ל הפעילות הפרטית של גדעון תדמור. 

גדעון תדמור ומנכ''ל SIPUR אמיליו שנקר / צילום: באדיבות SIPUR
 גדעון תדמור ומנכ''ל SIPUR אמיליו שנקר / צילום: באדיבות SIPUR

SIPUR היא למעשה מיתוג מחדש של חברת "תדמור אנטרטיינמנט" שאותה הקים גדעון תדמור, מייסד ויו"ר שותפות חיפושי הנפט והגז נאוויטס, הנסחרת בשווי של כ-1.65 מיליארד שקל, ופועלת בעיקר בצפון אמריקה. בעבר הוביל תדמור את תחום חיפושי הגז של קבוצת דלק.

הגיוס מצד המשקיעים הישראלים מגיע במקביל להכרזה משותפת של חברת ההפקה ושל ענקית הבידור האמריקאית MGM (שנרכשה אשתקד על ידי אמזון), על הרחבת שיתוף הפעולה ביניהן בפיתוח הפקה, מימון והפצה של פרויקטים לטלוויזיה ולקולנוע בכל הז'אנרים - טלוויזיה מתוסרטת, סדרות תיעודיות פורמטים טלוויזיוניים וסרטי קולנוע. 

"הרחבת ההסכם עם AMZON/MGM וההשקעה ב-SIPUR מצד גופים פיננסיים מובילים בישראל מהוות עבורנו מכפיל כוח אדיר ומעידות על הפוטנציאל המשמעותי של היצירה הישראלית עבור השוק הבינלאומי ועל האמון בצוות הניהולי של סיפור", אמר תדמור.

מנכ"ל החברה אמיליו שקר אמר: "הצוות של SIPURעבד בשנתיים האחרונות מסביב לשעון, במספר אזורי זמן במקביל, כדי לזהות, לבנות ולקדם את החזון של SIPUR - לבנות גשר יציב ומשמעותי בין היצירה בישראל לשוק הבינלאומי".

חברת הדירקטוריון הנדלר אמרה, כי "השינויים הדרמטיים המתרחשים בשוק תוכן הישראלי והבינ"ל מאתגרים את התעשייה כולה ומחייבים חשיבה שונה לא רק בתחום היצירה עצמה אלא גם בתחום העסקי. למיזם של Sipur יש את הפוטנציאל והמשאבים להצליח בתחום מאתגר זה בזכות הצוות של Sipur וכן השותפות עם MGM ואמזון.

בימים אלו שודר בישראל הפרויקט הראשון של MGM וסיפור - הסרט וסדרת הדוקו "אייכמן - ההקלטות האבודות" , שהוקרן בבכורה עולמית כסרט הפתיחה של פסטיבל דוקאביב ולאחר מכן שודר כסדרה בשלושה פרקים בתאגיד השידור הישראלי כאן 11 ועוררה הדים רבים ברחביי בעולם.

בנוסף, בסיפור חברו לאחרונה גם ל-Telepool שבבעלות השחקן האמריקני וויל סמית ולערוץ 8 בהוט ישראל, להפקה משותפת של מינכן 72 , סדרה דוקומנטרית על מתקפת הטרור ומותם של 11 הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן.