מבחוץ זה מושב עשיר ומפונפן, אבל בתוך החצרות מסתתרים סודות מרתקים

מי חשב שבין הבתים והנחלות של מושב רשפון חבויים בריכת פיות של טיפול במים, גלריה מחתרתית שמזכירה את ברלין וקבב שהוא אולי הטוב במזרח התיכון?

קבב מקומי ברשפון / צילום: נדב מנדלר
קבב מקומי ברשפון / צילום: נדב מנדלר

"מתנות קטנות, מישהו שלח לי
מתנות קטנות, רסיסים של כוונה,
עיגולים של אמונה" (נועם חורב)

קחו לכם יום חופש ברשפון. קרובה ומפתיעה ובה שלל מתנות ותופינים הטובים לכל יום ושעה. טיפול במים, גלריה שתפתיע גם את חובבי האמנות שראו הכול, ביקור אצל צורפת מוכשרת וקבב שהוא שירה.


10:00 | ריקוד המים
על שלט העץ המקדם את פני הבאים בכניסה לרשפון כתוב: "מושב עובדים, נוסד ב-1936", וזה תמיד מעלה חיוך. אני חושבת על אותם פועלים שייסדו את המושב, ותוהה מה היו חושבים על הנחלות ברשפון בת זמננו. אני חושבת שהם בסך-הכל היו גאים.
מלבד אותן אחוזות, שמדי פעם מתפלק מהן מראה מעורר קנאה של בריכה תכולה, יש ברשפון הרבה חצרות פורחות ובתי סבתא ישנים, שמהן מתנהלת כוורת רוחשת של עסקים. חלקם גלויים וידועים, אחרים סמויים מן העין, עולם ומלואו של תופינים היכולים להרכיב בקלות יום עשיר של נחת.

בריכת מעיינה ברשפון / צילום: שירב אתגר
 בריכת מעיינה ברשפון / צילום: שירב אתגר
 
באחת מאותן חצרות פועלת כבר שנים הבריכה הטיפולית מעיינה. בשנים האחרונות הפכו הבריכות הטיפוליות לאהודות במיוחד. מילים כמו וואטסו, ווטרדאנס, ג'הרה והידרותרפיה הפכו לשגורות בפי קהילה הולכת וגדלה של מטפלים מומחים ושל מטופלים שמתמסרים בשמחה לחוויה העמוקה, תרתי משמע. את מעיינה מנהלת זה שנים ליבי עשת, מטפלת רבת ניסיון, שבנתה מתחם טיפולים באווירת באלי.
כבר עם הכניסה לחצר השטופה בירוק, מוסדר מעצמו קצב פעימות הלב, והגוף מכניס עצמו למוד אוטומטי של שלווה. לאחר שתתכבדו בקפה, תה, יין ועוגיות, תוזמנו להתלבש בבגד ים ולפסוע אל הבריכה היפה, שמראה יזכיר לכם בריכה של פיות. הטבילה במים החמימים כמותה כטבילה של היטהרות וניקוי הגוף ושל הזדככות הנפש. עת תיכנסו למים יחוג המטפל.ת סביבכם בניסיון לקרוא את שפת גופכם והזדקקותכם באותה עת, על מנת להתאים עבורכם את המקצב הייחודי לכם: עירסולים עדינים, צלילות או השקט שבאין תנועה. כך או כך, מובטחת לכם שעה של מרגוע, שקט והנאה גדולה.
החרוב 7. בתיאום מראש. 054-4941202

12:00 | מונה ליזה מגלגלי שיניים
במרחק חמש דקות מהבריכה שוכנת ה־Start up Gallery של טל לוין ורוני לבבי, עוד מקום שבלי מידע מוקדם אין סיכוי להיתקל בו. לכניסה מראה כפרי ותמים, אבל לוקח לעין כמה דקות טובות של מצמוץ עד שהיא מתרגלת לחשיכה, למוזיקה המעושנת האופפת את המקום ולקול המהוסה של שני האמנים, שאם רק תבקשו ילוו אתכם בביקור ויעניקו לכם גישה למוחם היצירתי והמוטרף. כזה שמייצר דיוקן של המונה ליזה מגלגלי שיניים, או אחר של ג'ון לנון מקליעים. בלתי אפשרי ואין צורך להעניק הגדרות ליצירות ולמקום עצמו, למרות שלי הוא קצת הזכיר גלריות מחתרתיות שכמותן כיף לגלות בניו יורק או בברלין.
אפשר לסייר, לתהות על קנקנו של העיצוב הפסיכדלי של השירותים, על הקומה השנייה ובה אוסף החפצים של לוין, שמוחה אינו מפסיק לקדוח יצירות. הזמן שם מנותק מכל מרחב ואינו דוחק לאף אחד, ואתם תוזמנו לשתות משהו בחברתם המעניינת. אפשר גם לערוך במקום סדנאות ואירועים קטנים לאנשים או לחברות שמחפשים מרחב אקלקטי חמקמק.
השיבולים 2, רשפון. 052-5119997   

14:00 | שירת הקבב
בעודנו מנסות לפענח את פשרו של מיצג דמוי גלגל עין, נכנס עוד חוש לפעולה. ריחות עדינים של תבשילים בשומים העירו את ארובות האף. רוני פותח דלת סודית בירכתי הגלריה, ואנחנו באחת נזרקות לממלכת הקבב של נדב וחן. זוג בחיים ובמטבח שמקבבים את הקבב הכי... מתחשק לי לכתוב, הכי טעים במזרח התיכון, אבל נניח לסופרלטיבים כי היינו רעבות, והמנה הוגשה עם תועפות בצל מקורמל ותובלה ברגישות. הבשר היה עסיסי וטרי, ובעיקר שוב נכונה לנו הפתעה שלא ציפינו לה, פונדק דרכים פצפון שמגיש קבב מצוין ברשפון, יופי של ארוחה ושל תגלית.
קבב מקומי, הכפר1, 052-5119997. פתוח עד 16:00 סגור בשישי-שבת. כשר בלי תעודה

מנת קבב במקומי / צילום: נדב מנדלר
 מנת קבב במקומי / צילום: נדב מנדלר

15:00 | וענדו אמן
הסטודיו לתכשיטים של דניאל ברק ממוקם בצריף תמים למראה, ודניאל בדיוק שקדה על טבעת זהב משובצת אבני חן זערוריות. גם ברק, בדומה לטל ולרוני, אינה מגדירה עצמה כצורפת גרידא ועבודותיה מלאות כוונה ובעלת טביעת אצבע ייחודית. מעבר לתכשיטי הזהב אותם היא צורפת בהתאמה אישית, היא יוצרת בשיתוף אשת העסקים שרי אסף, סדרה של תכשיטי ״אמן״, עליהם מוטבעת המילה בכיתוב באנגלית, בניקוד עברי ובפונט ערבי, להדגשת האוניברסליות שבמילה, במשמעות ובתכשיט. בגב התכשיט מוצפן יהלום כחול ומילות ברכה לאהבה, בריאות ושמחה.

הסטודיו לתכשיטים של דניאל ברק / צילום: דניאל ברק
 הסטודיו לתכשיטים של דניאל ברק / צילום: דניאל ברק

דניאל ברק, צורפת. הפרחים 39. 054-3456896.