הוסטלים | בלעדי

אברהם הוסטל מגיעה למזרח הרחוק: הקימה חברה משותפת עם פלייאיסט

רשת ההוסטלים חתמה על שיתוף-פעולה עם חברת פלייאיסט להפעלת סניפים בפיליפינים • שתי החברות הקימו חברה משותפת (50%-50%) שתפעיל רשת של מקומות לינה במזרח הרחוק • ההשקעה המוערכת נאמדת ב-50 מיליון שקל, והתוכנית היא להקים תוך חמש שנים עשרה הוסטלים במדינות המזרח

פיליפינים / צילום: איתיאל שרעבי
פיליפינים / צילום: איתיאל שרעבי

אברהם הוסטל מגיעה למזרח הרחוק: רשת ההוסטלים חתמה על שיתוף-פעולה עם חברת פלייאיסט להפעלת סניפים בפיליפינים. שתי החברות הקימו חברה משותפת (50%-50%) שתפעיל רשת של מקומות לינה במזרח הרחוק. ההשקעה המוערכת נאמדת ב-50 מיליון שקל (לרבות השקעה בהקמת החברה, בחברת טיולים ובנכסים).

לאחרונה השיקה אברהם סניף בסיני, שהיווה את הסנונית הראשונה של הרשת מחוץ לישראל. בארץ פועלת אברהם בתל אביב, בירושלים, בנצרת ובאילת.

בשלב הראשון של ההסכם בין אברהם ופלייאיסט, ההוסטל "זולה", שבבעלות פלייאיסט במנילה (המכיל 104 מיטות), יחל לפעול תחת המותג "אברהם" ויהיה הראשון במזרח הרחוק. התוכנית היא להקים עשרה הוסטלים בטווח של חמש השנים הבאות במדינות המזרח.

החברה המשותפת רכשה נכס באי בוהול בפיליפינים (בו הוקם לאחרונה שדה תעופה) והחכירה נכס נוסף צמוד אליו, שבו ייפתח לקראת סוף השנה הסניף השני, מיזם של שני הוסטלים הכוללים כ-200 מיטות. נכס נוסף נבחן באי שירגאו בפיליפינים (יעד בולט לגולשים). התוכנית היא להקים חמישה סניפים בפיליפינים ולצאת למדינות אחרות במזרח.

פלייאיסט מפעילה שירותי תיירות באמצעות סניפים מקומיים גם בתאילנד ובסרי לנקה. החברה המשותפת תקים גם חברת טיולים שמפעילה אברהם כחלק מהאג'נדה שלה בסניפים האחרים, סגמנט שהחברה שמה עליו דגש בשנים האחרונות. את החברה במזרח הרחוק ינהל יואב גולן, שהקים את סניף פלייאיסט בפיליפינים.

בשנה האחרונה נשמעו כוונות מצד חברת התעופה פיליפינס איירליינס להפעיל טיסות ישירות מתל אביב למנילה. הרעיון לא יצא אל הפועל, ואין צפי שיבשיל. הגעה מישראל לפיליפינים נעשית בטיסות קונקשן דרך יעדי ביניים דוגמת איחוד האמירויות וטורקיה. קיצור מסלולי הטיסה לישראל בעקבות האפשרות לעבור בשמי ערב הסעודית יטיב גם עם הנוסעים לפיליפינים (למשל דרך תאילנד, אליה ההגעה תתקצר בכשעתיים). 

אסטרטגיית פוסט-קורונה

גל מור, מבעלי קבוצת אברהם, מסביר כי המיזם המשותף הוא חלק מאסטרטגיית פוסט-הקורונה של הקבוצה: "החלטנו להאיץ את קצב ההתרחבות דרך שיתופי-פעולה במקומות שבהן נמצא שותפים שיש לנו איתם DNA משותף, לא רק מהזווית העסקית אלא מזווית האימפקט הסביבתי, תוך דגש על פיתוח חברת הטיולים שהיא חלק מחוויית האירוח. מסקנה נוספת היא שנייצר שותפויות כדי להתרחב, ולא נפעל רק באופן עצמאי כולל אירוח של עסקים אחרים בתוך המרחב של אברהם, כך למשל מתחום ההסעדה".

מור מסביר כי החברה החליטה להיפרד מהשם "הוסטל", היות שהיא מפתחת גם מודל של אירוח המכונה "וילאג'", שבו יושם דגש על אירוח של תיירות ישראלית בחו"ל תוך שיתופי-פעולה עם חברות וארגונים לסגמנט התיירות העסקית.

לדברי יריב פישר, יו"ר קבוצת פלייאיסט, התיירות בפיליפינים מצויה בסימן התאוששות. לפני הקורונה, ב-2019, אירחה המדינה כ-8.3 מיליון תיירים. לדבריו, "מרבית מדינות המזרח מתחילות להתאושש. כיום הפיליפינים נהנית מ-60% תיירות מקומית ו-40% תיירות בינלאומית, סגמנט שגדל בכל חודש. התוכנית של המדינה היא להגדיל את מספר התיירים הבינלאומיים מדי חודש". עוד הוא מציין כי בחסות תיירות המיליאנאלז ודור ה-Z, הביקוש ללינה בהוסטלים מצוי בצמיחה.

קבוצת אברהם נוסדה ב-2010 על-ידי חמישה מייסדים (מעוז ינון, ניצן קמחי, דרור טישלר, ירון בורגין וגל מור), ובין משקיעיה נמנית גם קרן ברידג'ס ישראל.

קבוצת פלייאיסט הוקמה בשנת 2002 על-ידי היו"ר יריב פישר במטרה להתמקד ביעדי המזרח הרחוק. בפלייאיסט שותפה קבוצת אופקים נסיעות ותיירות, והיא כוללת גם את המותגים Ypaymore ונהורה טורס. פלייאיסט מייצגת חברות תעופה ורשתות בתי מלון ומפעילה 6 סניפים במזרח הרחוק.