בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט שינתה כיוון לקראת הנעילה; אפל משכה את השוק למטה

בלומברג דיווח כי אפל תצמצם גיוסים והוצאות בחלק מחטיבותיה בשנה הקרובה • נעילה ירוקה בבורסות אירופה • בנק אוף אמריקה דיווח על רווח של 73 סנט למניה ברבעון השני, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 80 סנט למניה • גולדמן זאקס היכה את התחזיות • עליות בשוקי הקריפטו והנפט הגולמי, האירו מתחזק מול הדולר

וול סטריט / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer
וול סטריט / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

יום שאופיין רובו בעליות הסתיים לבסוף בירידות, כאשר מי שבעיקר השפיעה על האווירה בשוק היא אפל  - שירדה ביותר מ-2% לאחר שבלומברג דיווח שהחברה מתכוונת לצמצם גיוסים והוצאות בחלק מהחטיבות שלה במהלך השנה הבאה. נאסד"ק ו-S&P 500 ירדו ב-0.8% ודאו ג'ונס נסוג ב-0.7%.

בנק ההשקעות גולדמן זאקס  טיפס לראש הדאו לאחר שדיווח על רווח של 7.73 דולר למניה ברבעון השני, לעומת תחזיות לרווח של 6.58 דולר למניה. ההכנסות עמדו על 11.86 מיליארד דולר, כמיליארד דולר מעל הצפי. בנק אוף אמריקה  דיווח על רווח של 73 סנט למניה ברבעון השני, לעומת צפי אנליסטים ל-80 סנט למניה. הכנסות הבנק גדלו ב-6% לרמה של 22.7 מיליארד דולר ברבעון.

בקרב הישראליות, סולאראדג'  קפצה לאחר שחתמה על מזכר הבנות לבחינת שיתוף פעולה עם תאגיד Ajlan & Bros שעוסק בהשקעות בפרויקטים בסקטורים שונים בערב הסעודית. סייברוואן  גם עלתה, לאחר שהודיעה על שיתוף פעולה עם UTI (יוניברסל טראקס ישראל), היבואנית הרשמית של איסוזו, להתקנת מערכות הבטיחות שלה שנועדו למנוע הסחות דעת נהגים בכ-100 רכבי איסוזו שמיועדים לליסינג.

בשוק המטבעות הזרים האירו התחזק ב-0.6% לשער של 1.014 דולרים. מול השקל הוא נחלש ב-0.2%, ושערו ירד ל-3.49 שקלים. גם הדולר נחלש בשיעור דומה מול השקל ושערו 3.44 שקלים.

בקריפטו, האת'ריום מזנק ב-8.5% (עלייה של כמעט 30% בתוך שבוע) לרמה של 1,466 דולר. העלייה של הביטקוין התמתנה והוא נסחר סביב 21.6 אלף דולר.

22:30

הירידות בניו יורק מתחזקות לקראת צלצול הנעילה. נאסד"ק ו-S&P500 יורדים ב-0.7%, דאו ג'ונס מאבד 0.5%. בין המשפיעות על שינוי הכיוון בשוק - אפל , שמאבדת כ-2% לאחר שבלומברג דיווח שהיא מתכננת לצמצם גיוסים והוצאות בחלק מחטיבותיה.

בשוק האג"ח תשואת האיגרת ל-10 שנים עומדת על 2.95% ותשואת אג"ח שנתיים על 3.15%.

21:20

העליות בוול סטריט נמחקו והמדדים התייצבו סביב רמת הפתיחה, או שרושמים ירידות מזעריות.

אפל  מאבדת גובה ברקע דיווח של בלומברג על כך שהיא מתכננת לצמצם גיוסים והוצאות בחלק מהחטיבות בשנה הבאה, כדי להתמודד עם המיתון במשק.  אלפאבית  (החברה האם של גוגל) מאבדת 2%. החברה ביצעה ספליט של 1 ל-20 ביום שישי בלילה.

בשוק הסחורות החוזים על הנפט הגולמי מזנקים בכ-4.5%. נפט מסוג ברנט עולה ל-105.5 דולר לחבית ונפט אמריקאי ל-101.9 דולר. 

20:00

העליות בוול סטריט נמשכות. מדד נאסד"ק עולה ב-1.1%, S&P 500 ב-0.6% ודאו ג'ונס ב-0.3%. בזירת המסחר באג"ח של ממשל ארה"ב תשואת האיגרת ל-10 שנים עולה ל-2.99% וזו של אג"ח שנתיים מטפסת ל-3.16%.

גולדמן זאקס  עולה בכ-2% לאחר הדוחות שפרסם היום. בנק ההשקעות היכה את התחזיות ודיווח על רווח של 7.73 דולר למניה ברבעון השני, לעומת תחזיות לרווח של 6.58 דולר למניה. ההכנסות עמדו על 11.86 מיליארד דולר, כמיליארד דולר מעל הצפי. מנגד, על הדאו מכבידות חברת התרופות הגרמנית מרק  שיורדת ב-2.1% וג'ונסון אנד ג'ונסון  מאבדת 1.6%.

בקרב המניות הישראליות אבוג'ן  בולטת לטובה ומזנקת ב-15%, וגם ניאוגיימס , קורנית , פלוריסטם , איירון סורס , סימילרווב , פייבר , סנטינל וואן  וסולאראדג' מטפסות.

לעומתן, פאגאיה  צונחת ב-9.5%, וקלטורה  ב-8%. ננו דיימנשן , שרכשה מניות סטרטסיס  בשווי של כ-150 מיליון דולר והפכה לבעלת המניות הגדולה ביותר (12.1%) במתחרה שלה בתחום ההדפסות תלת-ממד, מאבדת כ-4%. 

18:50

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות שערים. מדד דאקס עלה ב-0.8%, קאק ב-0.9% ופוטסי הבריטי ב-1%. יורו סטוקס 50 הכלל-אירופי התקדם ב-1% גם הוא.

בוול סטריט מתחזקת העלייה של הנאסד"ק ל-1.3%, דאו ג'ונס עולה ב-0.6% ו-S&P 500 ב-0.7%. את העליות מובילות ענקיות הטכנולוגיה, בהן טסלה שעולה ב-3.5%, אנבידיה מזנקת ב-5.6%, אמזון מתקדמת ב-2.8% ונטפליקס ב-4.5%, לקראת פרסום הדוחות שלה מחר.

חברת המסחר בקריפטו קוינבייס מזנקת ב-15% ברקע העליות החדות בשוק המטבעות הווירטואליים. הביטקוין עולה ל-22.3 אלף דולר והאת'ריום מזנק ב-10% לכמעט 1,500 דולר.

17:45

העליות במדדי המניות המובילים בוול סטריט נמשכות בשיעורים של 0.6% עד 1.1%. בשוק המטבעות הזרים האירו מזנק ב-1% מול הדולר, ומטפס ל-1.019 דולר - כאשר רק בשבוע שעבר שוויו ירד לכ-99 סנט בלבד.

את פסגת ה-S&P 500 כובשות מניות הקרוזים והתעופה. עליות חדות רושמות קרניבל , רויאל קריביאן , נורווג'יאן קרוז ליין , דלתא איירליינס , יונייטד איירליינס  ובוקינג .

סולאראדג'  הישראלית, העוסקת בתחומי אנרגיה סולארית ואגירת אנרגיה, מזנקת לאחר שחתמה על מזכר הבנות לבחינת שיתוף פעולה עם Ajlan & Bros Holding Group, תאגיד ענק פרטי שעוסק בהשקעות בפרויקטים בסקטורים שונים בערב הסעודית. זהו אחד ממספר הסכמים שנחתמו במסגרת ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בערב הסעודית. גם המתחרה האמריקאית אנפייז  עולה בחדות.

16:31

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית. מדד נאסד"ק עולה ב-1.1%, S&P 500 ודאו ג'ונס מוסיפים כ-0.8%. אלפאבית  (החברה האם של גוגל) עולה בכ-1%, כאשר היא נסחרת במחיר מתואם חדש לאחר שביצעה ספליט של 1 ל-20 ביום שישי בלילה.

סייברוואן  הישראלית מטפסת לאחר שהודיעה על שיתוף פעולה עם UTI (יוניברסל טראקס ישראל), היבואנית הרשמית של רכבי איסוזו, להתקנת מערכות הבטיחות של סייברוואן (שנועדו למנוע הסחות דעת נהגים ולזהות סימני עייפות וכדומה) בכ-100 רכבי איסוזו שמיועדים לליסינג.

בזירת המסחר באג"ח של ממשל ארה"ב התשואות עולות. תשואת האיגרת לעשור מוסיפה 4 נקודות ועומדת על 2.97%, תשואת האג"ח לשנתיים עולה ב-3 נקודות ל-3.16%. היא עדיין גבוהה יותר גם מתשואת האג"ח ל-30 שנה, שעומדת על 3.13%.

בשוק הקריפטו נרשמות עליות חדות. האת'ריום מזנק ב-9.5% לשער של 1,481 דולר, הביטקוין קופץ ב-4% ל-22.2 אלף דולר. גם המטבעות הקטנים יותר, בהם ריפל, קרדנו, סולנה ודוג'קוין, מתחזקים.

בשוק הסחורות מחירי הנפט מזנקים ב-3.5% עד 4%. הברנט עולה ל-105 דולר לחבית והנפט האמריקאי ל-101.1 דולר לחבית. הזהב מתחזק ב-0.5% לרמה של 1,715 דולר לאונקיה.

14:50

בנק ההשקעות גולדמן זאקס  היכה את התחזיות ודיווח היום על רווח של 7.73 דולר למניה ברבעון השני, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 6.58 דולר למניה. ההכנסות עמדו על 11.86 מיליארד דולר, במיליארד דולר מעל הצפי. בתגובה, המניה עולה 4% במסחר המוקדם.

14:30

בנק אוף אמריקה  דיווח על רווח של 73 סנט למניה (6.2 מיליארד דולר) ברבעון השני, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 80 סנט למניה. הכנסות הבנק גדלו ב-6% לרמה של 22.7 מיליארד דולר ברבעון.

מניית אלפאבית  (החברה האם של גוגל) עולה ב-1.7% במסחר המוקדם. המניה תיסחר היום במחיר מתואם חדש לאחר שביצעה ספליט של 1 ל-20 ביום שישי לאחר סיום המסחר.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של עד 1.1%. באירופה נמשכת המגמה החיובית עם עליות של עד 1.5%.

12:40

עליות של 1.4%-1.5% בבורסות אירופה. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של עד 1.2%.

● הפדרל ריזרב נערך להעלאת ריבית של 0.75% בשבוע הבא

בשוק הפורקס האירו מתחזק בכ-0.5% מול הדולר ונסחר סביב 1.015 דולרים לאירו. הליש"ט מתחזקת בכ-1% לרמה של 1.196 דולרים לליש"ט.

עוד עדכון של סולאראדג': בנמל התעופה בן גוריון הותקנה לאחרונה מערכת סולארית מתקדמת בהספק של כ-4 מגהוואט. המערכת כוללת את הטכנולוגיה של חברת האנרגיה הישראלית SolarEdge והותקנה על ידי אלקטרה אנרגיה.

11:15

ביקורו של הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן במזרח התיכון הניב לחברת סולאראדג' הסכם בערב הסעודית. החברה הישראלית, העוסקת בטכנולוגיה לאופטימיזציה של אנרגיה סולארית ומספקת גם פתרונות בתחום אגירת האנרגיה, חתמה על מזכר הבנות לבחינת שיתוף פעולה בפתרונות לאנרגיה מתחדשת, עם Ajlan & Bros Holding Group, תאגיד ענק פרטי שעוסק בהשקעות בפרויקטים בסקטורים שונים בערב הסעודית, ושלפי אתר האינטרנט שלו, מחזיק בחברות בתחומי המים, המזון, התעשייה, הטקסטיל ועוד. ההסכם בין סולאראדג' ל-Ajlan הוא אחד ממספר הסכמים שנחתמו במסגרת ביקורו של ביידן.

מטעם סולאראדג'  נמסר: "Ajlan & Bros Holding Group (Abilitii), אחד הקונגלומרטים הגדולים במגזר הפרטי במזרח התיכון, וחברת סולאראדג', מובילה עולמית בטכנולוגיה חכמה לייצור אנרגיה מתחדשת, חתמו על מזכר הבנות לבחינת שיתוף פעולה סביב פתרונות בתחום האנרגיה מתחדשת לסעודיה. הצדדים ישאפו לקדם פתרונות לאנרגיה מתחדשת לסעודיה, תוך מינוף המומחיות והיצע המוצרים של סולאראדג' במדינה, בהתאם לחזון של סעודיה לעתיד בעל קיימות, הנקרא 2030 Vision".

סולאראדג', בניהולו של צבי (ציבי) לנדו, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 14.7 מיליארד דולר.

10:15

יום המסחר באירופה נפתח בעליות קלות במדדי המניות המרכזיים. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של עד 0.8%.

החוזים על הנפט עולים ביותר מ-2% .

07:55

בורסות אסיה פתחו את שבוע המסחר במגמה חיובית, בהובלת מדד ההנג סנג בהונג קונג שמזנק בכ-2.6%. בטוקיו לא מתקיים היום מסחר.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות של עד 0.7%.

עונת הדוחות בוול סטריט נמשכת והיום יפרסמו תוצאות לפני פתיחת המסחר, בין השאר, בנק אוף אמריקה וגולדמן זאקס. לאחר הסגירה תפרסם IBM תוצאות. בהמשך השבוע יפרסמו דוחות נטפליקס, טסלה, לוקהיד מרטין, יונייטד איירליינס ועוד הרבה חברות אחרות.

כלכלני Global X מציינים בסקירתם השבועית כי "השבוע יתפרסמו שלושה דוחות על שוק הדיור בארה"ב, והם כולם אמורים להצביע על ירידה משמעותית. זוהי תולדה ישירה של העלייה בגובה הריבית, אשר ייקרה את המשכנתאות ומקשה על האזרחים לממן רכישת דירה. כך למשל, המשכנתא ל -30 שנה בריבית קבועה נושאת כיום ריבית הגבוהה ב-2.63% בהשוואה לריבית לפני שנה , וזה מייקר משמעותית את ההחזר ומוביל רוכשים רבים לסגת מהרכישה או לרכוש בתים זולים יותר. לכן, למרות העלייה המתמדת במדד המחירים לצרכן , אנחנו סבורים כי ישנם סממנים של "הרס הביקוש" בשוק הדיור , אשר ישפיע על מגזרים אחרים בכלכלה. לפי שעה כבר ניתן לזהות ירידה בתחומים כמו ריהוט , שיפוץ ושירותי הובלה. אנחנו סבורים כי הצמיחה תלך ותתמתן ככל שהצרכן יצמצם את היקף הצריכה".

וכעת, הם כותבים, "בשוק נושאים עיניים לעונת דוחות הרווח לרבעון השני של השנה. אנחנו מעריכים כי עונת הדוחות תתאפיין בפספוסים רבים של התחזיות וסימנים של ירידה בצריכה ובפעילות התעשייתית. יהיה גם חשוב לעקוב אחר התחזיות קדימה של החברות כדי לאמוד לאן הולכת הכלכלה". 

בשוק הקריפטו הביטקוין נסחר בעלייה קלה היום, סביב 21,300 דולר, האת'ריום מטפס בכ-4% ל-1,400 דולר.

בשוק הסחורות, החוזים על הנפט עולים בשיעורים קלים. חוזה על הברנט לספטמבר מטפס לרמה של 101.7 לחבית. גם הזהב רושם עלייה קלה ל-1,714 דולר לאונקיה.