בורסת הקריפטו הגדולה בעולם נקנסה ב-3.4 מיליון דולר בהולנד בשל פעילות בלתי חוקית

בורסת הקריפטו בייננס נקנסה על ידי הבנק המרכזי של הולנד בשל פעילותה ללא רישום ברגולציה ההולנדית • בייננס ערערה על הקנס ואף הגישה בקשת רישיון במדינה בתגובה

בורסת הקריפטו בייננס / צילום: Shutterstock
בורסת הקריפטו בייננס / צילום: Shutterstock

בייננס, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, קיבלה קנס של 3.3 מיליון אירו (3.4 מיליון דולר) מהבנק המרכזי של הולנד (DNB) על כך שפעלה ללא רישום במדינה.

הקנס מגיע לאחר שבורסת הקריפטו הוזהרה באוגוסט 2021 ע"י הבנק המרכזי של הולנד כי היא מציעה שירותים שונים למטבעות קריפטו ללא אישור במדינה.

הקנס שקיבלה בייננס חולק לשלוש קטגוריות, המייצגות את שלוש דרגות החומרה והאכיפה של הבנק. הקנס הופעל לאחר שהבנק המרכזי הצדיק את רמת החומרה הגבוהה ביותר לקנסות "בשל חומרת אי הציות והעבירה על הרגולציה", כך לפי הצהרה רשמית.

לפי הבנק המרכזי, הפרת התנאים התרחשה לאורך "תקופה מוארכת" - החל מ-21 במאי 2020 ולפחות עד 1 בדצמבר 2021. "לכן ה-DNB קובע כי הפרת התנאים הייתה חמורה במיוחד", נאמר ברגולציה ההולנדית.

ב-DNB נאמר כי הבנק התחשב בגודלה של בייננס וב"מאגר הלקוחות המשמעותי מאוד שלה בהולנד". החברה היא בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, עם נפחי מסחר יומיים של 15.5 מיליארד דולר, כך לפי המידע באתר CoinGecko.

בייננס הגישה ערעור נגד הקנס ב-2 ביוני, נאמר בבנק.

דובר בייננס אמר כי החברה מקווה לשים את התקרית מאחוריה, בעוד היא החלה בתהליכי רישום בהולנד. "ההחלטה מסמנת שינוי לו חיכינו זמן רב במהלך שיתוף הפעולה שלנו עם הבנק המרכזי של הולנד", נכתב במייל ששלח דובר בייננס. "בעוד איננו חולקים את אותה נקודת המבט על כל היבט של ההחלטה, אנחנו מכבדים מאוד את הסמכות והמקצועיות של הרגולציה ההולנדית להחליט על אכיפה כפי שמתאים להם".

ההתפתחות החדשה סותרת את השינוי בטונים של בייננס שהחליטה לפעול בדרכי שלום עם רגולטורים גלובליים. בעבר בייננס פעלה בהרחבה מחוץ לגבולות החוק, כאשר המנכ"ל צ'אנגפנג ז'או התגאה פעמים רבות כי אין לחברה מטה גלובלי.

מאז בייננס ניסתה להפוך להיות חברה ולא אויבת של רגולטורים - בעיקר באירופה, היכן שהיא כבר השיג רישיונות בצרפת, באיטליה ובספרד.

כ-5% הונמכו מהקנס ההולנדי מפני שבייננס הגישה בקשה לרישום ברגולציה והייתה "שקופה יחסית" בנוגע לפעילות בתהליך, כך לפי DNB. הבנק הוסיף כי הבקשה של חברת הקריפטו עדיין נבחנת.