הפריימריז בעבודה: קובי ריכטר ואילן שילוח תרמו למרב מיכאלי

יו"ר ארגון "דרכנו" ומי שעומד מאחורי מיזם השידורים דמוקרט טי.וי תרם לשרת התחבורה בשתי מערכות הבחירות האחרונות לראשות מפלגת העבודה • הערב יפורסמו התוצאות מההתמודדות של מיכאלי מול מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני

מרב מיכאלי, שרת התחבורה / צילום: יואב דודקביץ', ידיעות אחרונות
מרב מיכאלי, שרת התחבורה / צילום: יואב דודקביץ', ידיעות אחרונות

המיליארדר ויו"ר ארגון "דרכנו" קובי ריכטר תרם לקמפיין הפריימריז של שרת התחבורה מרב מיכאלי 10,000 שקל. זאת בהמשך לתרומה שהעמיד לטובתה בבחירות הקודמות לראשות המפלגה על סך 11.5 אלף שקל. ריכטר הוא מי שעומד גם מאחורי מיזם השידורים דמוקרט טי.וי, אך בעיקר בשנים האחרונות מאחורי מיזמי המפלגות החדשות בשמאל. בבחירות 2020 העניק ריכטר ערבות בת למעלה משני מיליון שקל למפלגת העצמאות של אהוד ברק והוא גם מי שעמד מאחורי מיזם כחול לבן של 2019.

ברשימת התורמים של מיכאלי לטובת הקמפיין לפריימריז שמתקיימים היום (ב') נמצאים גם הפרסומאי אילן שילוח שתרם לה 5,000 שקל. שילוח גם כן נדד בין מפלגות וב-2015 היה בין נותני הערבות לכולנו של משה כחלון. שמות נוספים שנמצאים ברשימת התורמים של מיכאלי וגייסו עבורה כ-100 אלף שקל סה"כ: איציק יהב - בן זוגו של פרופ' יובל נח הררי - שתרם כ-11 אלף שקל ואלה אלקלעי סמנכ"לית פיתוח בבית ההשקעות IBI שתרמה גם היא אלפי שקלים.

במסגרת החוק יכולים המתמודדים בפריימריז לגייס תרומות, הלוואות וערבויות בנוסף ל-120 אלף שקל לערך שניתנים לכל מועמד מכהן על חשבון קופת המדינה. בשבועות הקרובים יתבררו גם היקפי התרומות בפריימריז בעבודה, במרצ ובמפלגת הליכוד וניתן יהיה לשרטט את תמונת התורמים וקשריהם עם הפוליטיקאים הישראלים ברגעים המכריעים שבהם הם נאבקים על המשך כהונתם.

בתוך כך, הערב בשעה 19:00 יסתיימו הבחירות לראשות מפלגת העבודה בין מיכאלי המכהנת לבין מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני. חברי מפלגתה של מיכאלי התבקשו היום לחתום עבורה על מכתב תמיכה במועמדותה כאשר מנגד חרמוני טוען כי הוא מתמודד כדי לאפשר למי מן החוץ לקבל מידיו את ראשות המפלגה ולהוסיף מנדטים למפלגה בבחירות הקרובות. אם מיכאלי תזכה הערב בראשות המפלגה היא תקבע שיא שבו יו"ר המפלגה לא הודח בין מערכת בחירות אחת לבאה אחריה.