אחרי התרסקות המניה ופרסום אזהרת רווח: קורנית מפטרת עובדים

החברה, המייצרת מערכות דפוס דיגיטלי להדפסה על טקסטיל, מפטרת 30 עובדים, כ-3.5% מכוח האדם שלה • לפני שבועיים חתכה את תחזית ההכנסות ופרסמה אזהרת רווח לרבעון השני • מהחברה לא נמסרה תגובה

רונן סמואל, מנכ''ל קורנית דיגיטל / צילום: כפיר זיו
רונן סמואל, מנכ''ל קורנית דיגיטל / צילום: כפיר זיו

לאחר אזהרת הרווח, מגיעים גם פיטורים בחברת קורנית דיגיטל . לגלובס נודע כי החברה, המייצרת מערכות דפוס דיגיטלי להדפסה על טקסטיל, מפטרת 30 עובדים. בסוף 2021 העסיקה קורנית 882 עובדים (מהם כ-500 בישראל), כלומר מדובר על פיטורי כ-3.5% מכוח האדם שלה. מהחברה לא נמסרה תגובה.

קורנית מנוהלת על-ידי רונן סמואל והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 1.3 מיליארד דולר, אחרי שמנייתה איבדה 85% מהשיא בו נסחרה בנובמבר שעבר. לפני שבועיים פרסמה החברה אזהרת רווח לרבעון השני של השנה. היא חתכה את תחזית ההכנסות שלה מרמה של 85-95 מיליון דולר ל-56.4-59.4 מיליון דולר, ובעוד שקודם לכן הייתה אמורה להציג איזון בשורת הרווח התפעולי Non-GAAP, כעת היא צופה הפסד תפעולי שיגיע לכ-18 מיליון דולר. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יהיה שלילי בגובה 15.6 מיליון דולר, בעוד שקודם לכן היה אמור להוות 0%-4% מההכנסות הרבעוניות.

לקוחות החברה מגיעים מעולם האופנה והם מייצרים בעזרת הטכנולוגיה של קורנית פריטים בהתאם לביקוש הצרכנים ובקרבתם. אזהרת הרווח נבעה מהשפעות מאקרו כלכליות שליליות ועיכובים בהשלמת מתקני ייצור של לקוחות החברה, מה שהוביל לקצב הזמנות נמוך מהצפוי. החברה ציינה אז גם שחלק מהלקוחות עובדים עם קיבולת עודפת שנצברה בשנתיים של מגפת הקורונה.

בצד החיובי נמסר אז מהחברה כי היא מצפה להזדמנויות גדולות עם מותגים וקמעונאים לאחר המגפה, והיא צפויה להשיק מוצרים חדשים שיסייעו לה להגדיל את הביקוש. עוד נמסר אז שלחברה מאזן חזק. נזכיר שקורנית גייסה 300 מיליון דולר בהנפקת מניות כשהמניה הייתה קרובה למחיר שיא. הגיוס בוצע ב-151 דולר למניה, לעומת כ-27 דולר כיום. בסוף הרבעון הראשון היו לקורנית בקופה 735 מיליון דולר.