לאחר קריסת המניה לפחות מדולר: בורסת ניו יורק מזהירה את היפו

חברת הביטוח הדיגיטלי הישראלית תבקש את אישור בעלי המניות לבצע איחוד הון, באופן שיקפיץ באופן מלאכותי את מחיר המניה • החברה איבדה 90% משוויה מאז המיזוג ל-SPAC

הנפקת היפו בבורסת ניו יורק / צילום: Reuters, Andrew Kelly
הנפקת היפו בבורסת ניו יורק / צילום: Reuters, Andrew Kelly

זה היה צפוי, ועכשיו זה רשמי: היפו, חברת הביטוח הדיגיטלי הישראלית, קיבלה מכתב אזהרה מהנהלת בורסת ניו יורק על אי עמידה בתנאי המשך המסחר, לאחר שמנייתה ננעלה למעלה מ-30 ימי מסחר רצופים במחיר של פחות מדולר אחד. בהתאם לכללי הבורסה, לחברה ניתנת תקופה בת שישה חודשים לחזור לעמוד בתנאים.

לצד הדיווח על האזהרה, היפו  דיווחה כבר על הדרך שבה היא מתכננת לחזור ולעמוד בתנאי המסחר: החברה תכנס אסיפת בעלי מניות בסוף אוגוסט, בה תבקש את אישורם לבצע איחוד הון (ספליט הפוך). היפו מתכננת לאחד כל 20 או 30 מניות שלה למניה אחת, מה שיקפיץ באופן מלאכותי את מחיר המניה ויעלה אותה משמעותית מעל לרף המינימום הנדרש.

היפו מציינת כי בששת החודשים שניתנו לה להשיג מחדש את תנאי הסף, היא תעמוד בתנאים במקרה שמחיר המניה יינעל מעל דולר ביום המסחר האחרון של אחד מהחודשים, ובתנאי שמחיר הנעילה הממוצע ב-30 ימי המסחר שקדמו לו היה גבוה מדולר אחד.

איבדה כ-90% משוויה במיזוג ל-SPAC

היפו מתמקדת בתחום ביטוחי הבתים בארה"ב. היא החלה להיסחר בבורסת ניו יורק לפני כשנה, לאחר שהשלימה מיזוג לחברת SPAC (חברה ללא פעילות שמגייסת כסף בבורסה במטרה לרכוש חברה פרטית וכך להפוך אותה לציבורית).

שווי החברה במיזוג ל-SPAC היה 5 מיליארד דולר והיום שוויה הוא 472 מיליון דולר בלבד, ירידה של מעל 90%. זאת בין היתר בשל סנטימנט שלילי כלפי חברות שמוזגו ל-SPAC בכלל, וכן כלפי חברות אינשורטק בפרט; כמו כן בשל הירידות החדות בשווקים והמעבר להעדפת מניות ערך על פני מניות צמיחה.

לאחר הירידות החדות במניה, החברה הודיעה לאחרונה על שינויים בהנהלה. המייסד אסף וונד שכיהן כמנכ"ל משנת 2015 עזב את התפקיד ומונה ליו"ר פעיל, ואילו הנשיא ריצ'רד מקרתון מונה לתפקיד המנכ"ל.