אמזון קונה את חברת שירותי הבריאות וואן מדיקל ב-3.9 מליארד דולר

אמזון ממשיכה להתקדם בתחום הבריאות ורוכשת את וואן מדיקל ב-3.9 מיליארד דולר • וואן מדיקל, שהונפקה למסחר ב-2020, מפעילה 188 קליניקות ב-25 מדינות, והיא מספקת שירות רפואי ל-767 אלף אנשים, לפי הדוח הרבעוני האחרון שלה

מטה אמזון בקליפורניה / צילום: Shutterstock, Tada Images
מטה אמזון בקליפורניה / צילום: Shutterstock, Tada Images

אמזון  רוכשת את חברת שירותי הבריאות וואן מדיקל בשווי של 18 דולר למניה, ובסכום כולל של 3.9 מיליארד דולר. רכישה זו מחזקת את המקום של אמזון בתחום הבריאות, תחום שלפי נייל לינדזי, בכיר באמזון, זקוק לשינוי משמעותי. "אמזון רוצה לשנות את הדרך בה אנשים מזמינים תור לרופאים, והדרך בה הם מטופלים", הוא ממשיך.

וואן מדיקל, מפעילה רשת של מרפאות בוטיק פרטיות, ומספקת גם טיפול רפואי דיגיטלי. לחברה 188 קליניקות ב-25 מדינות, והיא מספקת שירות רפואי ל-767 אלף אנשים, לפי הדוח הרבעוני האחרון. וואן מדיקל דיווחה על הפסד של 90.9 מיליון דולר ועל הכנסות של 254.1 מיליון דולר ברבעון הראשון.

"זוהי הזדמנות להפוך את השירות רפואי לנגיש, זול, ומהנה גם ללקוחות וגם לנותני השירות" אומר המנכ"ל אמיר דן רובין.

חברת האם של וואן מדיקל, 1Life Healthcare טיפסה במסחר ביום חמישי מעל ל-68%, והגיעה למחיר של 17.25 דולר למניה. מניית אמזון עלתה בכ-1%, וכעת במסחר המאוחר היא מאבדת 0.7%.

רכישות קודמות של אמזון בתחום שירותי הבריאות כוללות את חברת pillipack ב-2018 תמורת 750 מליון דולר, ובעקבות הרכישה פתחה אמזון בית מרקחת דיגיטלי.