"לעולם לא נחזור ל-2019": המחקר שמגלה - 40% שוקלים לעזוב את העבודה

מדובר במחקר גלובלי ענק שביצעה מקינזי בקרב 13 אלף נשאלים • כמו כן, נדגמו אלפי אנשים שכבר התפטרו, כדי לבדוק כמה מהם בכלל חיפשו עבודה וכמה מצאו

40% מהעובדים ברחבי העולם שוקלים לעזוב את עבודתם כדי לשפר תנאים. / אילוסטרציה: Shutterstock
40% מהעובדים ברחבי העולם שוקלים לעזוב את עבודתם כדי לשפר תנאים. / אילוסטרציה: Shutterstock

יותר מ-4 מיליון אנשים עזבו את עבודתם בכל חודש בארה"ב עד כה השנה - ולפי מחקר חדש של חברת הייעוץ מקינזי, המגמה הזו לא עומדת להיפסק בקרוב.

לפי המחקר, שנערך בקרב 13 אלף איש ברחבי העולם, כ-40% מהעובדים שוקלים לעזוב את עבודתם הנוכחית ב-3-6 החודשים הבאים. ״זו לא רק מגמה חולפת, או שינוי הקשור למגפה בשוק העבודה", אמרה ל-CNBC בוני דאולינג, ממחברות הדו"ח. "חל שינוי מהותי במנטליות של עובדים, והנכונות שלהם לתעדף דברים אחרים בחייהם מעבר לכל תפקיד שהם מחזיקים". "לעולם לא נחזור לאיך שהיו הדברים ב-2019", הוסיפה דאולינג.

דאולינג מצביעה על שני גורמים המניעים את המגמה הזו: שחיקה כתוצאה מהקורונה והערכה לגבי סיכויים טובים יותר להשיג תפקיד בשכר גבוה יותר. בנוסף, לדבריה יותר מעסיקים שינו את דרך הגיוס כדי להתאים את עצמם: "הם נותנים עדיפות למיומנויות על פני רקע השכלתי או ניסיון קודם בעבודה, מה שיוצר יותר הזדמנויות גם למחפשי עבודה".

במקינזי שוחחו גם עם יותר מ-2,800 אנשים בשש מדינות - ארה"ב, אוסטרליה, קנדה, סינגפור, הודו ובריטניה - שעזבו את עבודתם במשרה מלאה בשנתיים האחרונות, כדי לברר מה קורה לעובדים לאחר ההתפטרות. כ-48% מהאנשים שעזבו מצאו הזדמנויות חדשות בתעשיות שונות, כך עולה מהדוח. מבין האנשים שעזבו ללא עבודה חדשה ביד, קרוב למחצית (47%) בחרו לחזור למעגל העבודה - אך רק 29% חזרו לעבודה מסורתית במשרה מלאה, מציין הדו"ח. 18% הנותרים מצאו תפקיד חדש עם שעות מופחתות באמצעות עבודה זמנית, או שהחליטו לפתוח עסק משלהם.