בכירה בגוגל ישראל: "אנחנו עדיין מתקשים לגייס ערבים וחרדים"

מנהלת הפעילות העסקית של גוגל ישראל, עינת נמש, אמרה בכנס "50 הנשים המשפיעות" של גלובס כי ננקטים הרבה מהלכים בתחום הגיוון התעסוקתי, אך יש פער בין הרצון לבין מה שקורה בשטח: "גם כשאנו פותחים משרות, והמועמדים האלה ניגשים אליהן, כשהם מגיעים לראיונות, ואת רוצה שיספרו על ההצלחות, בחברה הערבית נראה להם מאוד לא טבעי לספר עליהן"

עינת נמש, מנהלת פעילות גוגל בישראל, בשיחה עם הילה ויסברג, גלובס / צילום: תמר מצפי
עינת נמש, מנהלת פעילות גוגל בישראל, בשיחה עם הילה ויסברג, גלובס / צילום: תמר מצפי

"למרות הרצון לגייס חרדים וערבים להייטק, זה מאוד קשה, בגלל פערי תרבות גדולים". כך אמרה מנהלת הפעילות העסקית של גוגל ישראל, עינת נמש, בשיחה עם הילה ויסברג, עורכת הפודקאסטים והווידאו של גלובס, בכנס "50 הנשים המשפיעות".

נמש, שבמסגרת תפקידה אחראית על הגיוון בגוגל ישראל, סיפרה כי ננקטים הרבה מהלכים בתחום, אך יש פער בין הרצון לבין מה שקורה בשטח. "מאוד התלהבתי מהתפקיד כשנכנסתי אליו, אבל בפועל הזזנו את המחט בכלום וחצי, וגם כשאנו פותחים משרות, והמועמדים האלה ניגשים אליהן, כשהם מגיעים לריאיונות, ואת רוצה שיספרו על ההצלחות, בחברה הערבית נראה להם מאוד לא טבעי לספר עליהן. לכן אנו מפעילים היום תוכנית של הכנה לראיונות. בכל משרה פתוחה אצלנו היום יש 100% גיוון: נשים, ערבים, חרדים".

בהתייחסות למצב בהייטק, של פיטורים נרחבים והאטת גיוסים, אמרה נמש שגוגל מתאימה את עצמה להלך הרוח הנוכחי. "היה פה דיסנילנד, הייתה בועה, ומה שקורה עכשיו זה תיקון. גם בפיטורים אנו רואים שמפטרים את השמנת ומתייעלים. גוגל שם, אך היא לא מפטרת, אלא מתאימה את עצמה. בעולם ההייטק יש סטארט-אפים שצריכים להוכיח שההכסף שלהם שווה משהו, ויש את המולטי נשיונלס, הגדולים, כמו גוגל, שלא צריכה להוכיח את זה, אבל כן לייצג את הלך הרוח, ולכן המנכ"ל שלנו (סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל העולמית - ה.מ) אמר: אנו רוצים לעצור רגע, לראות לאן השוק הולך, מה הכיוון המאקרו-כלכלי". 

נמש נשאלה על דברים שסיפרה בפודקאסט של ערן גפן, המתייחסים לתרבות העבודה בהייטק. באותו ראיון סיפרה כי בתחילת עבודתה בגוגל, קבעה פגישה עם עובדת, שהקציבה לה חמש דקות, שכן שעת הפגישה נופלת על זמן ארוחת הצהריים שלה. נמש אמרה בהתייחס לכך, שהיא רגילה להיות "הנחושה שעובדת עם הסלט מול המחשב, ולכן היה לי מוזר העניין הזה של 'לאנץ' טיים'".

לשאלה אם גוגל, כחברה גדולה, לא הפכה להיות מנוונת במידה מסויימת, ענתה: "גוגל בת 20, היא עדיין חברה צעירה, שהייתה בהיפר-צמיחה. קורים בה פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך, יש שינוי מבנה ארגוני כל חצי שנה, משיקים פתרונות טכנולוגיים כל הזמן, קצב מהיר. מהצד השני, זו חברה שהולכת וגדלה, נהיית יותר מטריציונית, יותר מסואבת, ולאנשים שהם יותר פאונדרים זה יותר קשה".

גילוי מלא: כנס הנשים המשפיעות של גלובס נערך בשיתוף פלאפון, yes ובזק בינלאומי