מקימי חברה להכנה לבחינות לשכת עורכי הדין: "אין מנגנון השתלמויות חובה לשמירה על עדכון וכשירות מקצועית"

אריקה סולומון-וסר, בת 40, נשואה פלוס 3 • רועי ביטון, בן 42, נשוי פלוס 3 • בעלי חברת LAWYERS - בית תוכן והדרכה משפטית לסטודנטים למשפטים ומתמחים להכנה לקראת בחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

אריקה סולומון-וסר ורועי ביטון, בעלי חברת LAWYERS / צילום: תמונה פרטית
אריקה סולומון-וסר ורועי ביטון, בעלי חברת LAWYERS / צילום: תמונה פרטית

חברת LAWYERS פיתחה שיטת לימוד חדשנית וייחודית תוך ניתוח הצרכים האקדמיים והפרקטיים של הנבחנים בבחינות הלשכה במתכונת החדשה. חב’ LAWYERS כתבה 30 ספרי לימוד לבחינות המעניקים למתמחים, וריכזה את כל הכלים לעבור בהצלחה את מבחני הסמכה ולהיות עורכי דין טובים יותר בעתיד. תוכניות הלימודים מבוססות על פלטפורמת לימוד ותרגול חכמה באמצעות אלגוריתם ייחודי לשם התאמת הלמידה לכל תלמיד ושיפור ההישגים.

מטרת החברה היא לאפשר לנבחנים שעובדים איתה למצות את הפוטנציאל שלהם ולעבור את בחינת ההסמכה בהצלחה. זאת, מתוך ההבנה כי מתכונת הבחינה הנוכחית בוחנת יותר מבעבר - יכולות מעשיות חשובות וכן יכולות ניתוח וחשיבה משפטית. בכך, שואפת החברה להוביל שינוי בדור העתיד ובמקצוע שכיום סובל מאבטלה, ומנגד עדיין קיים מחסור בעורכי דין טובים ואיכותיים.

בשבוע האחרון פורסם כי 1,506 מתמחים ניגשו לבחינות לשכת עורכי הדין שהתקיימו ב־28 ליוני 2022, מהם עברו את הבחינות 43% ו־57% נכשלו. מדובר בירידה קטנה במספר הנכשלים מהבחינה הקודמת, אז עמד מספר הנכשלים על 60%. "ההחלטה להקים את החברה נבעה מהעובדה שבשנים אחרונות אחוז גדול של המתמחים שנגשים לבחינות הלשכה נכשלים בבחינות".

"בהקמת החברה הושקעו כ-6 מיליון שקלים, לשם פיתוח מערכות הלמידה החכמה והפקת החומרים השונים. לחברה ועדה אקדמאית מייעצת המונה 11 חברים ברשותה של פרופ' גבריאלה שלו, ובכירים נוספים מעולמות המשפט השונים. הוועדה האקדמית מייעצת לחברה לגבי התכנים השונים שלה, התוכניות האקדמיות בהווה ובעתיד, וביחס למגמות משפטיות בולטות", מוסיף ביטון.

"הקושי הגדול ביותר בתחום הרגולציה הינו ריבוי הרגולטורים", מציינת סולומון-וסר, ומסבירה כי "הסטודנטים נמצאים בפיקוח המל"ג, המתמחים נמצאים תחת חסות המעסיקים שלהם, משרדי עורכי הדין, משרד המשפטים והיחידות המשפטיות השונות, ובמהלך בחינות ההסמכה נמצאים תחת רגולציה של לשכת עורכי הדין ומשרד המשפטים. לצערנו אין תיאום בין כל הרגולטורים".

לדבריה, "קושי נוסף נעוץ בטיב המציאות המשפטית, המתעדכנת כל הזמן בתחום החקיקה והפסיקה אך מנגד אין מנגנון השתלמויות חובה לשמירה על עדכון וכשירות מקצועית. מכאן נובעת ההבנה כי החשיבות ביצירת תוכן משפטי מקצועי איכותי ונגיש - גדולה במיוחד".

סולומון-וסר וביטון מציינים כי בחברה "מועסקים כ-15 עובדים וכ-25 מרצים". חשוב להם לספר לסיכום כי "מדי שנה מחלקת LAWYERS מלגות לימודים לסטודנטים למשפטים על בסיס מצב סוציו-אקונומי ומתוקף המציאות בפריפריה מחולקות יותר מלגות מאשר בת"א ובמרכז".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il