איך למצוא עבודה וזוגיות במסיבה אחת

קבוצת אמן קיימה בשבוע שעבר אירוע דייט-טק: כל משתתף הגיע עם מוזמן או מוזמנת נוספים מטעמו - כולם רווקים ורווקות - שהגישו קורות חיים כחלק מתהליך ההרשמה לאירוע • וגם: חברת הטקסטיל והאופנה דלתא גליל רוכשת את המותג "אורגניק בייסיק", לפי הערכות תמורת כ-4 מיליון דולר • אירועים ומינויים

משתתפי המסיבה שארגנה קבוצת אמן / צילום: רונן יעקובי
משתתפי המסיבה שארגנה קבוצת אמן / צילום: רונן יעקובי

לצד פיטורי העובדים בהייטק יש גם לא מעט גיוסים - מרכז הפיתוח של יאהו בישראל, למשל, הודיע על גיוס לשורה של תפקידים מרכזיים. באחד המקרים הדבר נעשה בדרך מקורית במיוחד: בסוף השבוע שעבר קיימה קבוצת אמן את הדייט-טק - עובדי החברה שהם רווקים ורווקות הוזמנו בשעות הערב למשרדי החברה שבפתח תקווה, שלא נראו כמו בדרך כלל. המקום מעוצב כאולם אירועים עם דיג'יי, בר קוקטיילים ייחודי, פיצות שף ועוד. באירוע הושקעו עשרות אלפי שקלים.

כל משתתף הגיע עם מוזמן או מוזמנת נוספים מטעמו - שגם הם רווקים ורווקות - שהגישו קורות חיים כחלק מתהליך ההרשמה לאירוע. בסך הכול הגיעו לאירוע כ-300 צעירים בגילאי 25-40, שבשלב מסוים חולקו לקבוצות לפי חתך גילאים, ומילאו שאלון אופי לפי תחביבים ותחומי עניין, כך שיוכלו להכיר אחד את השני טוב יותר, ולדלג על שלב ההיכרויות הראשוני שעלול להיות מלחיץ.

"בעידן אפליקציות השידוכים, מודל ההיכרויות השתנה והצורך במפגשים פרונטליים עלה", מסביר אלון רייטר, סמנכ"ל משאבי אנוש ומיקור חוץ של החברה את הרעיון מאחורי קיום האירוע. "התפקיד שלנו הוא להיות ערים לצרכים של העובדים והעובדות בכל התחומים, ולא רק בתחום הטכני.

"תוך כדי תנועה, במטרה להגדיל את פוטנציאל ההיכרויות, החלטנו להזמין גם את חבריהם הרווקים/ות של העובדים. במקביל לפתיחת ההרשמה, רבים ביקשו להתמודד למשרות הקבוצה, וכך באופן כמעט טבעי זה גם הפך לאירוע גיוס עובדים. אם הצלחנו לייצר אפילו שידוך אחד, זו הצלחה גדולה מבחינתנו". באשר לעובדים, המטרה הייתה לגייס כמה עשרות, ועם חלקם הקבוצה כבר נמצאת בתהליכי מיונים.

קבוצת אמן מתמחה באספקת פתרונות, מוצרים ושירותים בתחום ה-IT. היא מעסיקה מעל 2,500 עובדים בארץ, ועוד כ-500 עובדים במדינות אירופה. הקבוצה כוללת 11 חברות בת, העוסקות בשירותים תפעוליים וטכנולוגיים לעסקים וארגונים בארץ ובעולם.

גלית חתן

אזור התעשייה 1

המותג החדש של דלתא

חברת הטקסטיל והאופנה דלתא גליל רוכשת את המותג "אורגניק בייסיק", לפי הערכות תמורת כ-4 מיליון דולר.

המותג שהוקם בדנמרק בשנת 2015 דוגל בקיימות, ומייצר באופן ידידותי לסביבה ביגוד תחתון, ביגוד ספורטיבי ובגדי בסיס לנשים ולגברים. כ-75% מהחומרים שמשמשים לייצור מוצרים של "אורגניק בייסיק" מגיעים מהצומח וכ-15% ממוחזרים,  בהתאם למחויבות המותג להפחתת טביעת הרגל הפחמנית והשפעתה על כדור הארץ.

דלתא גליל מתכננת להרחיב את קו המוצרים של "אורגניק בייסיק" לתחום פריטי לבוש לתינוקות וילדים, ולהוסיף מוצרים לקטגוריות הנשים והגברים. הקולקציה תושק ברחבי העולם בשנת 2023.

"אורגניק בייסיק מציע ערכים שמתאימים למיקוד של דלתא גליל בשימוש בחדשנות לשם יצירת תעשיית אופנה בת קיימא במידה גבוהה יותר", אומר אייזק דבח מנכ"ל דלתא גליל. "זו הזדמנות משמעותית להרחבת המותג ברחבי העולם, בעיקר בארה"ב ובאירופה, וכן הרחבת קו המוצרים שיכלול מוצרים לכל המשפחה".

דלתא גליל תעשיות היא יצרנית ומשווקת עולמית של מוצרי לבוש ממותגים לגברים, נשים וילדים. בנוסף היא מוכרת את מותג הג'ינס 7 For All Mankind ואת מותג הנשים Splendid, ומייצרת מוצרי הלבשה תחתונה עבור אדידס, טומי הילפיגר, וילסון ומותגים נוספים.

שירה ספיר

אזור התעשייה 2

המשטח החכם שמזהה מוצרים

חנויות הנוחות והחנויות העירוניות נמצאות במגמת עלייה, ובהתאמה, גם הפיתוחים הדיגיטליים בתחום מואצים. חברת סופרסמארט (Supersmart) פיתחה את TableSmart - משטח חכם שעליו הצרכן יכול להניח את הפריטים שהוא מעוניין לרכוש, ומערכת סריקה שמבוססת על בינה מלאכותית וטכנולוגיית זיהוי תמונה מזהה אותם בעזרת מצלמות חכמות, מעבדת את העסקה תוך מספר שניות ומאפשרת תשלום מהיר ללא צורך בסריקת ברקודים או המתנה לתורים בקופה.

מוצר Tablesmart של סופרסמארט / צילום: באדיבות סופרסמארט
 מוצר Tablesmart של סופרסמארט / צילום: באדיבות סופרסמארט

"פיתחנו מוצר שמיועד לכל חנות שצרכנים נכנסים אליה כדי לעשות קנייה עם כמות פריטים קטנה", מסביר יוגב כהן, סמנכ"ל המכירות של החברה. "המטרה היא לענות על הצורך של Grab & Go, הטרנד המתפתח בעולם הקמעונאות בחנויות הקטנות יותר.

"היום הצרכנים נכנסים יותר פעמים לחנויות, ולוקחים פריטים בודדים בכל פעם. ה-TableSmart מאפשר תוך כמה שניות לראות את המוצרים על המסך, עם המחירים והמבצעים, לבצע תשלום ולצאת מהחנות".

המוצר הוטמע כפיילוט בחנות הנוחות של רשת כפריית ברקת, ולפני חודש הוצג בכנס הקמעונאות הגדול באירופה Euro CIS. לדברי כהן, "הגיעו אלינו פניות מקמעונאים גדולים בארץ ובחו"ל, ואנחנו מתכננים לצאת לפיילוטים גם באירופה ובארה"ב".

סופרסמארט נוסדה ב-2014, ועד כה גייסה כ-20 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-45 עובדים בישראל, ויש לה שיתופי פעולה עם רשתות שונות בגרמניה, צ'כיה, טורקיה, אוקראינה, רומניה, ספרד והונגריה.

מוקדם יותר השנה דיווחה החברה על הסכם להטמעת עגלות חכמות עם רשת הסופרים הספרדית Grupo Jesuman, שמפעילה מעל 60 סניפים באיים הקנאריים, בעסקה שהוערכה במיליוני דולרים. בהמשך חתמה על שיתופי פעולה בשווי עשרות מיליוני דולרים עם רשת Metro בגרמניה ורשת Selgros בפולין.

שירה ספיר

חדשות טובות

מייסד קרן מנומדין, חיים טייב, בשיתוף אוניברסיטת תל אביב, העניק יחד עם ששת אחיו, מלגות סיוע כלכלי בהיקף של כ-300 אלף שקל למשך שלוש שנים, לשבעה סטודנטים מהפקולטה לרפואה, הנדסה ומדעי החברה.

הזוכים נבחרו לפי מצב סוציואקונומי, הישגים לימודיים, ביצוע שירות צבאי ותושבות בעיר נתניה - עיר הולדתו של התורם. טקס הענקת המלגות התקיים בהשתתפותם של נשיא האוניברסיטה, סגנו ודקאנית הסטודנטים.

המלגות הוענקו בפעם הראשונה כתרומה של טייב ומשפחתו לזכר אימו ג'נט טייב ז"ל, שביחד עם אביו, אליהו ז"ל, הקדישו את חייהם במתן תרומה וחסד למען האחר.