ארבע חניות, בריכה וחדר יין: כמה יעלה לשכור דירת יוקרה ומה תקבלו בתמורה

חדר שינה עם ריהוט בשווי של חצי מיליון שקל, רהיטים ביבוא אישי מצרפת תוצרת Roche bobois וחפצי אמנות מיוחדים • דירות היוקרה מושכרות בעשרות אלפי שקלים לחודש ומציעות מעבר למיקום גם סטנדרט אבזור גבוה במיוחד • פרויקט מיוחד

מגדלי טיילת דוד. השוכרים שילמו שנה מראש / צילום: יהונתן הונינג באדיבות נאות שירן תיווך
מגדלי טיילת דוד. השוכרים שילמו שנה מראש / צילום: יהונתן הונינג באדיבות נאות שירן תיווך

איזה דירות אפשר לשכור בארץ אם יש לכם של עשרות אלפי שקלים לחודש? אלה שמיועדות לקהל יעד שצמד המילים "משבר שכירות" לא נמצא בלקסיקון שלהם? מה בכלל נחשב לשכירות של דירת יוקרה, ומי קהל היעד שלהן?

שוק היוקרה רגיש לתנודות, אומר מאיר מנחם, בעלים של משרד נאות שירן המתמחים בשיווק בתי יוקרה. לדבריו, "גם בגזרת שכירות היוקרה הייתה עליית מחירים בתקופה האחרונה. המגמה התחילה בתחילת 2020, בגלל הקורונה - כי הייתה תנועה בין מדינות ואנשים חיפשו לשכור לתקופת זמן מוגבלת. באופן כללי הקורונה גרמה לשינויים בסוג הביקושים, במיוחד לדירות יותר גדולות, וזה נמשך גם היום. הביקושים הגדולים היו באזורים שיש בהם וילות על שטחים גדולים כמו סביון, הרצליה, כפר שמריהו, הרצליה פיתוח וגם דירות ליד הים".

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

מנחם מציין כי "מי ששוכר דירות יוקרה הם בדרך כלל אנשים שיש להם צורך למשהו זמני, וגם כאלה שרוצים לנסות את האזור לפני שמקבלים החלטה. יש גם עניין עסקי - יותר משתלם להם לשכור מאשר לקנות".

"לא הייתי מגדיר דירה עם דמי שכירות של 20 אלף שקל כדירת יוקרה", אומר שריה קרנר, מתווך שעובד בצפון תל אביב וברמת החייל. "יש לי לקוח בעל דירת גן ברמת החייל בשטח 180 מ"ר בעלת 6 חדרים בשלושה מפלסים, בבניין אחרי תמ"א שממוקמת באזור טוב. הדירה משופצת ברמה גבוהה וכוללת מטבח ואביזרי חשמל ייחודיים".

לדבריו, "דמי השכירות המבוקשים עבורה הם כ־20 אלף שקל. במקביל, דמי השכירות עבור דירת שלושה חדרים באזורים פחות טובים בתל אביב נעים בסביבות 6,000־9,000 שקל לחודש, כך שאם נשווה לפי שווי למ"ר נגלה שדמי שכירות של 20 אלף שקל על דירת 6 חדרים בשטח של 180 מ"ר זה לא באמת הרבה כסף".

בדקנו מה ניתן למצוא בתקציב של 50 אלף שקל לחודש, ואיפה.

מגדלי YOO 2, תל אביב: 75 אלף שקל לחודש

דירת מגורים בשטח 400 מ"ר, עם חמש מרפסות וארבע חניות.

"בדירה ישנן שלוש סוויטות מלאות שכל אחת כוללת חדר אמבטיה. באחת מהן תכולת חדר השינה מגיעה לשווי של חצי מיליון שקל. בתקרה של חדר השינה יש תאורה מיוחדת, ובסלון יש מסך ענק בגודל של 300 אינץ'", אומרת שירה מלכס, הבעלים של משרד יהונתן נכסי יוקרה שתיווכה בעסקה. מלכס מוסיפה כי "הדירה ממוקמת בקומה 27 בבניין, מערבית עם נוף לים, ושווה כ־32 מיליון שקל. הבית מעוצב ותכולתו נאמדת בכ־12 מיליון שקל". עוד בדירה: שני ג'קוזי לשכיבה וסאונה רטובה.

לדברי מלכס, "הנכס מרוהט ברהיטים ביבוא אישי מצרפת תוצרת Roche bobois ופיטרו הכט. יש מקררי יין עם טמפרטורה מבוקרת ביבוא אישי מאיטליה. הנכס מחולק לכמה מפלסים עם חלל פנימי גבוה, ויש מערכות בית חכם, בר אלכוהול וגלריה. בסלון יש פסנתר כנף". הבעלים הוא יהודי צרפתי.

מגדלי טיילת דוד, ת"א: 50 אלף שקל לחודש

דירת 4 חדרים בשטח 155 מ"ר, בקומה 7 מתוך 26, עם חניה אחת.

פרויקט מגדלי טיילת דוד נבנה על ידי חברת אלקטרה, וממוקם על מגרש בשטח 8 דונם בין הרחובות הרברט סמואל, הירקון, הירדן וטרומפלדור. הוא כולל מגדל אחד המיועד למגורים ומתנשא לגובה 26 קומות, ומגדל נוסף המשמש כבית מלון של רשת מלונות היוקרה קמפינסקי.

סמואל ואן קוט, סוכן של חברת נאות שירן תיווך יוקרה שתיווך בעסקה, מספר: "הבית מרוהט ברהיטים ביבוא אישי מאיטליה, הדירה מרוצפת בשיש קררה. יש בה מטבח בנגרות פרטית ובבניין יש ג'קוזי, סאונה, בריכה, חדר כושר, קונסיירג' ושירותים נוספים שאפשר לקבל בתשלום ממלון קמפינסקי היוקרתי בבניין השני".

ואן קוט מוסיף כי "הבניין ממוקם בקו החוף ונחשב למגדל הכי יוקרתי בתל אביב. הנכס היה בשיווק במשך כמה שבועות וקיבל שלוש הצעות, השוכרים הם תושבי חוץ ששילמו שנה מראש".

סביון הוותיקה: 52 אלף שקל לחודש

בית פרטי בשטח של 500 מ"ר על מגרש של 1.25 דונם. לבית שבעה חדרים, ארבע חניות ובריכה בשטח 50 מ"ר. הוא הושכר לתקופה של חמש שנים.

יוסי מימרן, הבעלים של משרד תיווך יוקרה אסטייט המתמחה בבתי יוקרה, תיווך בעסקה ומספר: "הבית כולל מערכות בית חכם, מערכות סאונד ומוזיקה הנשלטות על ידי אפליקציה, ג'קוזי, חימום תת־רצפתי, חדר יין, ומטבח גדול הכולל מוצרי חשמל מהמובילים בשוק".

לדבריו, "לפני שנה הבית הושכר ב־42 אלף שקל לחודש, כיום השווי שלו הוא 48 אלף שקל אולם בגלל שהוא מאובזר ומסודר הוא הושכר ב־52 אלף שקל. אנחנו רואים עלייה בדמי השכירות בסביון, ברמה שהגיעה עד לכ־20%".

בסוכנות יוקרה אסטייט מציינים כי מרבית המגרשים בסביון הוותיקה הם בשטח 5 דונם, 3 דונם וגם 1.25 דונם. לעומת זאת בסביון החדשה המגרשים לבנייה עצמית הם בני 500 מ"ר או 1,000 מ"ר - מה שתורם לאטרקטיביות של הבית שהמגרש שלו גדול יחסית.

הרצליה פיתוח: 70 אלף שקל לחודש

בית קרקע בשטח של 550 מ"ר על מגרש של 800 מ"ר, כולל ארבע חניות, הושכר לתקופה של שנתיים.

יוסי מימרן, הבעלים של משרד תיווך יוקרה אסטייט ששיווק גם את הנכס הזה, מספר כי "מדובר על קו שני לים עם נוף פתוח מחדרי השינה ומעליית הגג. הבית כולל מטבח עם אי גדול, שתי סאונות, חדר כושר מאובזר, מערכת בית חכם, חימום תת־רצפתי, עבודות נגרות פרטית, בריכת שחייה בשטח של 60 מ"ר, וילונות חשמליים, מעלית פנימית, ריהוט של פיטרו הכט וחפצי אמנות מיוחדים - כולל פריטי יודאיקה נדירים". לדבריו, השוכר הוא איש הייטק מוכר.

לדבריו, "מאז השנה שעברה הייתה עלייה של 18% במחיר השכירות של הבתים היוקרתיים בהרצליה פיתוח המוצעים להשכרה לתקופות שבין שנה לחמש שנים. עיקר הלקוחות שלי לבתים בהרצליה פיתוח הם מצרפת, מבלגיה, מאנגליה ומארצות הברית, בנוסף ללקוחות ישראליים - בעיקר מתחום ההייטק".

בית פרטי בירושלים: 45 אלף שקל לחודש

בשכונת רחביה בית פרטי, 7 חדרים, 5 חדרי שירותים. הבית יושב על שטח של 520 מ"ר עם גינה של 50 מ"ר, ללא חניה.

אורן כהן, מנכ"ל אורן כהן גרופ שתיווך בעסקה, מספר כי בבית יש מעלית פנימית, חימום תת־רצפתי, והוא משופץ ברמה גבוהה מאוד, אולם אין בו ריהוט או אבזור מיוחד.

לדבריו, "דמי השכירות חריגים יחסית לשכונה - דמי שכירות ממוצעים לבית כזה הם 30 אלף שקל. השוכר הוא איש עסקים ירושלמי עשיר שלא מוכן לעזוב את העיר", הוא מספר.