הפסד נוסף ליאיר נתניהו בערעור נגד אבי אלקלעי

המחוזי דחה את ערעורו של נתניהו בפעם השנייה, וחייב אותו בהוצאות נוספות של 30 אלף שקל • אלקלעי זכה בתביעת דיבה לאחר שיאיר נתניהו שיתף ברשתות החברתיות מידע כאילו הוא שתול של קרן וקסנר בתוך מערכת וואלה ופועל נגד אביו • נתניהו מתכוון להגיש ערעור נוסף לעליון

יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף
יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה ערעור שני במספר שהגיש יאיר נתניהו לבית המשפט המחוזי נגד פסק הדין של בית משפט השלום שחייב את יאיר נתניהו לפצות את אבי אלקלעי בסכום של 250 אלף שקל. כעת, חויב יאיר נתניהו בהוצאות נוספות בסך 30 אלף שקל, וכך סך כל ההוצאות נגדו הצטבר לכדי כ-400 אלף שקל. כעת בכוונת יאיר נתניהו להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון.

הרכב השופטים כתב כי "לא ייתכן שכאשר הדין מאפשר ניהול שני הליכים במקביל: בקשת רשות ערעור (בר"ע) על ההחלטה בבקשה לביטול פסק הדין וערעור על פסק הדין טרם הגשת הבקשה לביטול, נאפשר שאותן עילות לביטול ייטענו בשני ההליכים. על המערער היה לבחור היכן הוא טוען לעילה מסוימת ומשבחר לטעון אותה במסגרת בקשה לביטול פסק הדין עליו לקבל את ההכרעה ואין הוא יכול לבחור להעמיד את אותה עילה שוב לבחינת בית משפט בדרך של ערעור על פסק הדין".

עוד נכתב בפסק הדין כי "הפוסטים חמורים ומאשימים את אלקלעי בביצוע עבירות פליליות שבגללם הוגשו כתבי אישום בדויים כנגד ראש ממשלה. תיבת התהודה של יאיר נתניהו, דהיינו כמות האנשים העוקבת אחר פרסומיו והיכולים לשתף את הפוסטים, במיוחד כאשר הם נדרשים לכך במילים 'שתפו שתפו שתפו', היא גבוהה ביותר, כאשר עסקינן בכ-65 אלף עוקבים. וכל אחד מהעוקבים נתבקש להמשיך ולשתף ולכן בקלות ניתן להגיע לתפוצה אדירה".

עוד נכתב בפסק הדין כי "אין להתעלם מכך שהמפיץ היה בנו של ראש הממשלה, לפיכך יש לכאורה לפוסט שהוא משתף אמינות גבוהה יותר מפוסט של מאן דהוא, שאינו מוכר בציבור ואין לו לכאורה נגישות למידע רלוונטי, לכן ניתן להניח שהפגיעה דווקא מפרסומים על ידי המערער בשמו הטוב של המשיב היא גבוהה ביותר".

אלקלעי הגיש נגד נתניהו הבן תביעת דיבה, לאחר ששיתף ברשתות החברתיות מידע כאילו אלקלעי הוא שתול של קרן וקסנר בתוך מערכת וואלה ופועל נגד אביו, ראש הממשלה בנימין נתניהו.