ראש לשכת עורכי הדין, אבי חימי: "משוב על שופטים צבאיים – לא על הפרק"

בעקבות הפרסום בגלובס לפיו ועדת צבא וביטחון של לשכת עורכי הדין מקדמת משוב של סנגורים על שופטים צבאיים, ראש הלשכה, עו"ד אבי חימי, טוען: לא מדובר בעמדת הלשכה • כתב לנשיאת בית הדין הצבאי לערעורים: "לדברים אין שחר"

יו''ר לשכת עורכי הדין, עו''ד אבי חימי / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
יו''ר לשכת עורכי הדין, עו''ד אבי חימי / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

על רקע הפרסום בגלובס שלפיו ועדת צבא וביטחון של לשכת עורכי הדין מקדמת משוב של סנגורים על שופטים צבאיים, ראש הלשכה, עו"ד אבי חימי, מבהיר כי השיח אינו משקף את עמדת הלשכה. במכתב לנשיאת בית הדין הצבאי לערעורים, האלופה עו"ד אורלי מרקמן, כתב חימי כי "לדברים אין שחר".

ראש הלשכה, עו"ד חימי, מציין במכתבו כי הדברים נידונו במסגרת שיח פנימי של 13 חברי ועדת צבא וביטחון. הוא הוסיף כי "אין הדברים משקפים את עמדת הלשכה, אשר מקבלת את החלטותיה ומיישמת את מדיניותה באמצעות המועצה הארצית בראשותי".

עו"ד חימי הדגיש כי "לא התקבלה החלטה כלשהי בסוגיה נשוא הפרסום, וממילא אין כל כוונה להעלותה לסדר היום. בלשכת עורכי הדין פועלות מעל 120 ועדות מקצועיות שבהן חברים בהתנדבות עורכי דין העוסקים בנושאי המשפט השונים. ישיבות הוועדות המקצועיות פתוחות לכלל החברים בלשכה, ועשייתן ברוכה. כך גם ועדת צבא וביטחון, שמקצועיותם של העומדים בראשה אינה מוטלת בספק. יחד עם זאת, קידום אופרטיבי יכול להתבצע אך ורק במוסדות הרשמיים - והדבר כאמור איננו על הפרק".

עוד מציין ראש הלשכה במכתבו כי " לשכת עורכי הדין בראשותי חרטה על דגלה את ערכי עצמאות הרשות השופטת הכללית, והדברים יפים גם לגבי שופטי מערכת בתי הדין הצבאיים בראשותך, שהיא מהמקצועיות, האיכותיות והערכיות במדינת ישראל".