הרכש החדש של תלמה-שלמה: סטארט-אפ להזמנת חדרים לחופשה

קבוצת תלמה-שלמה ממשיכה להשקיע בטרוול-טק עם רכישת מניות בחברת Arbitrip • הרכישה תגדיל את שיעור ההחזקות של הקבוצה בחברה עד לשליטה של 75% • חברת Arbitrip פיתחה טכנולוגיית הזמנת חדרי מלון, ומאז הקמתה ב-2015 גייסה היקף של 4.5 מיליון דולר

ארז שמול, מבעלי השליטה בתלמה-שלמה / צילום: איל יצהר
ארז שמול, מבעלי השליטה בתלמה-שלמה / צילום: איל יצהר

קבוצת תלמה-שלמה רוכשת את השליטה (51%) בחברת Arbitrip מידי טדי שגיא ומידי קבוצת משקיעים. העסקה צפויה להגדיל את שיעור ההחזקות של תלמה בחברה באופן מדורג דרך עסקאות מול שאר בעלי המניות עד לשליטה של 75% בחברה. בשנת 2018 השקיע שגיא היקף של כ-4 מיליון דולר תמורת מחצית מהמניות בחברה. תלמה-שלמה מעבירה לידיה 25% ממניות שגיא וכ-26% ממניות המשקיעים האחרים. אחרי השלב הראשון תחזיק תלמה-שלמה ב-51% מהחברה. בשלב השני תרכוש תלמה-שלמה את שאר המניות שנותרו בידי שגיא. בסוף התהליך שיימשך כשנתיים שווי ארביטריפ צפוי להגיע ל-40 מיליון דולר.

Arbitrip פיתחה טכנולוגיה להזמנת חדרי מלון עבור נסיעות עסקיות באמצעות אלגוריתם המאפשר למקסם את ההזמנה על פי צורכי הנוסעים כשהמערכת מאתרת חדרים אופציונאליים על פי דרישות החברה (מיקום ויעד הנסיעה), תוך הבטחה למציאת מחיר משתלם דרך נגישות למחירים סיטונאיים באמצעות סריקת היצע חדרים אצל ספקים שונים. עוד מספקת החברה את האפשרות לבצע מעקב אחר הוצאות, קביעת מדיניות נסיעות, ניהול תשלומים וחשבוניות בסטנדרט ארגוני.

בעלי השליטה בתלמה-שלמה הם ארז שמול, קבוצת שלמה, משפחת נפתלי (בעלי ביג) ומור בית השקעות. תלמה דומיננטית במגזר העסקי ובכוונתה לשלב את ארביטריפ בתחום הנסיעות העסקיות של לקוחותיה.

מייסדי ארביטריפ שגם מחזיקים במניות בחברה הם בני יונוביץ' (מנכ"ל) ואוראל יוסף (סמנכ"ל טכנולוגיות ראשי), בוגרי יחידה טכנולוגית של חיל המודיעין שהכירו במהלך שירותם הצבאי. Arbitrip גייסה מאז הקמתה ב-2015 היקף של 4.5 מיליון דולר - את רוב הכסף השקיע כאמור טדי שגיא. ארביטריפ מעסיקה 15 עובדים והיא מעניקה את שירותיה לכ-850 לקוחות עסקיים ברחבי העולם. לאחר השלמת העסקה, Arbitrip תמשיך לפעול כמותג עצמאי.

לדברי שמול, המו"מ שנוהל מול טדי שגיא החל עוד מאז השקיע בחברה ב-2018, "לכל אורך השנים הבנו שהמהלך הוא ווין-ווין לשני הצדדים". תלמה משקיעה בתחום הטרוול טק והיא מחזיקה במניות של שחקנים בולטים דוגמת אליס (מנוע להזמנת טיסות), וויינריקס (מערכת לחיזוי מחירי כרטיסי טיסה), הוטלס מייז (המציעה אופטימיזציה בהזמנת חדרי לינה) ועוד. באפריל השנה השלימה תלמה רכישה של החברה הבריטית Norad Travel Group המתמחה בניהול תיירות עסקית. בימים אלה, נמצאת החברה במו"מ מתקדם לרכישת חברה בארה"ב.

את הרוכשים בעסקה ייצג עו"ד זהר ליס ממשרד פישר-בכר, ואת המוכרים ייצגו עו"ד שמחה קובארי ממשרד מיתר, ועו"ד זהר אוזדין ממשרד חדד, רוט, שנהר ושות'.