בחירות 2022 | סיקור שוטף

סקר הסקרים בפעם האחרונה: נתניהו ולפיד מתקרבים, גנץ מתרסק, בן גביר ממשיך להתחזק

מדינת ישראל הולכת לבחירות בפעם החמישית בתוך שלוש שנים • גלובס מביא את הסקרים העדכניים ביותר מכל כלי התקשורת ובודק מי מתחזק, מי נחלש ומי מתנדנד סביב אחוז החסימה • והפעם: הסקרים האחרונים למערכת הבחירות הנוכחית • העמוד מתעדכן באופן שוטף

סקר הסקרים
סקר הסקרים

סקר הסקרים של גלובס

מדור סקר הסקרים מרכז את חמשת הסקרים האחרונים שפורסמו בכלי התקשורת המובילים ומספק תמונת מצב עדכנית וממוצע שלהם.

שימו לב כי מספר המנדטים בגרף הממוצע לא בהכרח מסתכם ב-120, משום שישנן מפלגות שבחלק מהסקרים נמצאות מעל אחוז החסימה ובחלק מתחתיו, ולעתים נדרש עיגול תוצאות.

סקר הסקרים של גלובס חוזר. ישראל הולכת לבחירות בפעם החמישית בתוך שלוש שנים, וגם הפעם נלווה את המערכה. נביא את הסקרים העדכניים ביותר מכלי התקשורת המובילים ונבחן מי מתחזק, מי נחלש ומי מתנדנד סביב אחוז החסימה.

● זהירות, סקר: הבעיות והאותיות הקטנות שמאחורי הגרפים

28.10

זהו היום האחרון שבו ניתן לפרסם סקרים חדשים, ולפניכם תמונת המצב העדכנית על פי הסקרים האחרונים. מי מתחזק, מי נחלש ומה תמונת מצב הגושים? תלוי היכן בודקים.

בסקר חדשות 12 שפורסם בתוכנית באולפן שישי התוצאה היא 60 מנדטים לגוש התומך ביו"ר הליכוד בנימין נתניהו לראשות הממשלה. הליכוד על פי סקר זה היא המפלגה הגדולה ביותר עם 31 מנדטים. אחריה יש עתיד של רה"מ יאיר לפיד עם 25. המפלגה השלישית בגודלה היא הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, עם 14 מנדטים, ובפער של שלושה מנדטים מהבאה אחריה, המחנה הממלכתי של בני גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט.

עוד על פי הסקר, ש"ס עם שמונה מנדטים, יהדות התורה עם שבעה, ישראל ביתנו שישה, העבודה ומרצ עם חמישה כל אחד, ורע"מ וחד"ש-תע"ל סוגרות את הרשימה עם ארבעה מנדטים כל אחת.

מתחת לאחוז החסימה נמצאת בל"ד (1.6%) והבית היהודי בראשות איילת שקד (1.5%). המפלגות של ירון זליכה, אביר קארה והדר מוכתר רחוקות מאוד מאחוז החסימה ולא מקבלות על פי הסקר אפילו אחוז אחד מקולות הנשאלים.

סקר חדשות 13 מציג תמונה זהה בשורה התחתונה, לפיה לגוש תומכי נתניהו 60 מנדטים. עם זאת, הוא מציג מספר מגמות שונות שעשויות להשפיע על הרכב הממשלה הבאה. ראשית, יש עתיד זוכה ב-27 מנדטים, והיא רחוקה בסך הכול שלושה מנדטים מהליכוד, המפלגה השלישית בגודלה עם 15 מנדטים היא הציונות הדתית, בפער של חמישה מנדטים מהמחנה הממלכתי של בני גנץ.

עוד עולה מהסקר שמפלגת העבודה נמצאת בחוף מבטחים עם שישה מנדטים, ומרצ קרובה לאחוז החסימה עם ארבעה מנדטים, בדומה לרע"מ ולחד"ש-תע"ל. בנוסף לכך, בל"ד קרובה מאוד לאחוז החסימה עם 2.75% מהקולות, והבית היהודי של שקד זוכה ל-2%. נתון נוסף שעולה מהסקר, ומסביר במידה מסוימת את התחזקות בל"ד, הוא שיעור ההשתתפות בחברה הערבית שמגיע ל-51%.

סקר נוסף שמעניק לגוש נתניהו 60 מנדטים פורסם בסוף השבוע בעיתון מעריב. במקום הראשון הליכוד עם 31 מנדטים, יש עתיד מתחזקת בשני מנדטים לעומת הסקר הקודם של מעריב ומגיעה ל-25, במקום השלישי שוב ניצבת הציונות הדתית עם 14 מנדטים, ואחריה המחנה הממלכתי עם 12. הפעם מרצ עוקפת את העבודה ומקבלת חמישה מנדטים, בעוד מפלגתה של מרב מיכאלי ניצבת על סף אחוז החסימה עם ארבעה בלבד, וכך גם רע"מ וחד"ש-תע"ל. גם פה איילת שקד נמצאת מתחת לאחוז החסימה עם 2.1% מהקולות, ואחריה בל"ד עם 1.8%.

בחמישי פורסמו גם הסקרים האחרונים בכאן 11 ובערוץ עכשיו 14. על פי כאן 11, תמונת הגושים עומדת על 60 לתומכי נתניהו ו-56 לגוש מפלגות הקואלציה, בדומה לסקרים שפורסמו היום. גם הפעם הציונות הדתית במקום השלישי עם 14 מנדטים ואחריה המחנה הממלכתי עם 11. מרצ (5) והעבודה (6) מתרחקות מאחוז החסימה. הליכוד נשארת עם 31 מנדטים, ויש עתיד נשארת עם 24, כמו בסקר האחרון שערכו בערוץ.

החריג הוא ערוץ 14, ולפניו גוש תומכי נתניהו עומד על 62 מנדטים, ומצד שני ארבע מפלגות ניצבות על סף אחוז החסימה - רע"מ, חד"ש-תע"ל, מרצ והעבודה. הליכוד מובילה בפער גדול עם 34 מנדטים ואחריה יש עתיד עם 23. שינוי נוסף ביחס ליתר הסקרים הוא המפלגה שבמקום השלישי, המחנה הממלכתי עם 13 מנדטים - אחד יותר ממה שקיבלה בסקר הקודם שנערך עבור הערוץ. הציונות הדתית אחריה עם 12 מנדטים. גם פה בל"ד והבית היהודי מקבלות כ-2% מקולות הבוחרים ואינן עוברות את אחוז החסימה.

סקר ישראל היום שפורסם גם הוא בחמישי העניק 61 מנדטים לגוש תומכי נתניהו. על פי הסקר, מר"צ, חד"ש-תע"ל ורע"מ נמצאות על סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים כל אחת. בל"ד אמנם עוקפת את הבית היהודי אך שתיהן רחוקות מאחוז החסימה ומקבלות 1%-1.2%.

עדכון 21.10

11 יום לפני הבחירות, פורסמו ארבע סקרים חדשים ברשתות התקשורת, ורק על פי אחד מהם לגוש הליכוד יש ממשלה.

על פי סקר מעריב שפורסם הבוקר (ו'), הליכוד ב-31 מנדטים, בעוד שהציונות הדתית מתחזקת ל-14, ובכך עוקפת את מפלגת המחנה הממלכתי ב-2 מנדטים. בנוסף על פי הסקר, מפלגת יש עתיד עומדת על 23 מנדטים, אך בסקרים אחרים מסוף השבוע (ערוץ 13, ערוץ 12, וערוץ הכנסת), המפלגה מקבלת בין 24-26 מנדטים. 

ממוצע חמשת הסקרים מראה כי יהדות התורה וש"ס נשארות במקומן עם 7 ו-8 מנדטים בהתאמה, ומפלגת מרצ נשארת עם 5 מנדטים בממוצע.

ישראל ביתנו מתחזקת בסקרי מעריב וערוץ הכנסת ל-7 מנדטים, מספר המנדטים הגבוה ביותר שהמפלגה מקבלת בסבב בחירות זה, והעבודה מתחזקת ל-6 מנדטים בסקר ערוץ 12. 

רע"מ ותע"ל נשארות קרובות לאחוז החסימה, עם 4 מנדטים כל אחת.

מפת הגושים: רק על פי סקר ערוץ 14 שפורסם אתמול, בו קיבל הליכוד 34, הציונות הדתית 12, ש"ס 9 ויהדות התורה 7 מנדטים, מגיע גוש הליכוד ל-62 מנדטים ומצליח להקים ממשלה. על פי שאר הסקרים, אף אחד מהגושים לא מגיע ליעד.

הבית היהודי בראשות איילת שקד אינה עוברת את אחוז החסימה. גם המפלגה הכלכלית של ירון זליכה, חופש כלכלי של אביר קארה, בל״ד בראשות סמי אבו שחאדה וצעירים בוערים של הדר מוכתר נמצאות מתחת לאחוז החסימה.

עדכון 18.10

סקר חדשות 12 שפורסם הערב, שבועיים לבחירות, מגלה שהמגמה נמשכת ולאף אחד מן הגושים אין 61.

על פי הסקר, הליכוד היא עדיין המפלגה הגדולה ביותר אך היא מאבדת מכוחה בהשוואה לסקרים הקודמים שערכו חדשות 12 ומקבלת 30 מנדטים. בסקר של הערוץ שהתקיים לפני שבוע עמד מספר המנדטים על 31 ואילו בתחילת המערכה, באותו ערוץ, זכתה הליכוד בראשות בנימין נתניהו ב-35 מנדטים. יש עתיד בראשות ראש הממשלה יאיר לפיד רחוקה מהליכוד 5 מנדטים והיא זוכה בסקר ב-25 מנדטים.

עם זאת, מפת הגושים נשארת זהה לסקרים הקודמים בערוץ 12, ולאף אחד אין קואליציה. המרוויחה הגדולה מהיחלשות הליכוד היא הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר שזוכה ב-14 מנדטים לפי הסקר - והיא המפלגה השלישית בגודלה.

מעבר לכך אין שינוי משמעותי מהסקרים הקודמים. המחנה הממלכתי עם 12 מנדטים, ש״ס עם שמונה, יהדות התורה עם שבעה, ישראל ביתנו עם שישה, העבודה ומרצ זוכות בחמישה מנדטים כל אחת, וחד״ש-תע״ל ורע״מ בארבעה כל אחת.

הבית היהודי בראשות איילת שקד זוכה ב-1.7% מהקולות ואינה עוברת את אחוז החסימה. מי שעוד נמצאות מתחת לאחוז החסימה הן המפלגה הכלכלית של ירון זליכה, חופש כלכלי של אביר קארה, בל״ד בראשות סמי אבו שחאדה וצעירים בוערים של הדר מוכתר.

עדכון 7.10

25 ימים לבחירות והמגמה מצביעה על התחזקות גוש נתניהו.

מאז מוצאי כיפור פורסמו ארבעה סקרים שונים בכלי התקשורת. אמנם רק בשניים מהם מגיע בנימין נתניהו למספר הנכסף של ה-61, אך גם באחרים הגוש שלו מתחזק ומתקדם לכיוון.

נתחיל עם סקר מעריב שפורסם הבוקר, ממנו עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום הייתה לנתניהו ככל הנראה ממשלה. הליכוד (32) והציונות הדתית (14) התחזקו במנדט אחד כל אחת בהשוואה לסקר הקודם של העיתון. יש עתיד של ראש הממשלה יאיר לפיד זוכה ב-23 מנדטים, המחנה הממלכתי ב-12, ש״ס בשמונה, יהדות התורה בשבעה, ישראל ביתנו בשישה, העבודה ומרצ בחמישה כל אחת, ורע״מ וחד״ש-תע״ל בארבעה כל אחת.

נתון מעניין נוסף בסקר זה נמצא במפלגות שמתחת לאחוז החסימה. הבית היהודי של איילת שקד עדיין שם אבל היא מתחזקת בצורה משמעותית בסקרים האחרונים ומתקרבת מאוד עם 2.4% מהקולות (אחוז החסימה הוא 3.25%). בל״ד, חופש כלכלי של אביר קארה, צעירים בוערים של הדר מוכתר והכלכלית של ירון זליכה מתחת לאחוז החסימה.

בסקר ישראל היום שפורסם אתמול בבוקר עולה כביכול תמונה של תיקו בין הגושים, 60-60, אך גם שם לגוש נתניהו יש סיבה טובה להיות אופטימיים.

מעבר לתוצאה, בסקר בדקו מהי מידת הביטחון שהמצביעים של כל גוש יגיעו לקלפי. בקרב אלו שענו שיגיעו במאה אחוזים, זוכה גוש תומכי נתניהו ל-64 מנדטים.

גם סקר ערוץ הכנסת מצביע על תמונת שוויון בין הגושים אם הבחירות היו נערכות עכשיו. הליכוד מובילה עם 32 עם מנדטים, אחריה יש עתיד עם 24, הציונות הדתית היא המפלגה השלישית בגודלה עם 13, המחנה הממלכתי עם 11, ש״ס עם שמונה, יהדות התורה זוכה בשבעה, ישראל ביתנו בשישה, העבודה ומרצ בחמישה כל אחת, ורע״מ וחד״ש-תע״ל בארבעה מנדטים כל אחת. הבית היהודי, בל״ד, חופש כלכלי והכלכלית לא עוברות את אחוז החסימה.

ולסיום סקר ערוץ 14, שמצייר את התמונה החד משמעית ביותר. הליכוד מובילה עם 35 מנדטים אחריה יש עתיד עם 23, הציונות הדתית והמחנה הממלכתי עם 11 כל אחת, ש״ס עם תשעה, יהדות התורה עם שבעה, ישראל ביתנו עם שישה, העבודה ומרצ עם חמישה, ורע״מ וחד״ש תע״ל עם ארבעה כל אחת. בשורה התחתונה, לגוש מפלגות נתניהו 62 מנדטים על פי סקר זה.

בקרב המפלגות שמתחת לאחוז החסימה, מובילה הבית היהודי עם 2.2% מהקולות. בל״ד, חופש כלכלי, הכלכלית וצעירים בוערים רחוקות יותר מאחוז החסימה.

עדכון 4.10

השבוע פורסמו בערוצי התקשורת שלושה סקרים לבחירות החמישיות לכנסת. בגלצ, ערוץ 13, וכאן 11.

על פי הסקרים האחרונים גוש הליכוד עדיין לא מגיע להרכבת ממשלה, עם 60 מנדטים בלבד. בעוד שגם גוש השינוי לא מצליח להרכיב ממשלה, נראה שבשניים מהסקרים (ערוץ 13 וכאן 11), כמות המנדטים שהגוש מקבל עולה ועומדת על 57.

לעומת העלייה בסקרים האחרונים, בשיאם קיבלה מפלגת הליכוד 35 מנדטים, נראה שהמפלגה נחלשת בסקרים השבוע, עם 32 בסקרי גלצ וכאן 11, ו-31 בלבד בערוץ 13. בסקר ערוץ 14 לעומת זאת משבוע שעבר המפלגה שומרת על כוחה.

מפלגת יש עתיד במגמה הפוכה, עם 25 מנדטים בסקר כאן 11 וערוץ 13, ו-24 מנדטים בסקר גלצ.

בסקר ערוץ 13 מפלגת הציונות הדתית מקבלת 14 מנדטים ועוקפת את המחנה הממלכתי בשני מנדטים, אבל בשני הסקרים האחרים המפלגה נחלשת מעט ועומדת על 12 מנדטים בלבד בכל סקר.

בשלושת הסקרים אין שינוי במספר המנדטים שמקבלות מפלגות יהדות התורה וש"ס, והן עומדות על 7 ו-8 מנדטים בהתאמה.

מפלגת ישראל ביתנו מקבלת 6 מנדטים בסקרי גלצ וכאן 11, ו-5 מנדטים בסקר ערוץ 13, ומפלגת העבודה מתחזקת ל-6 מנדטים בסקר גלצ, ונשארת עם 5 מנדטים בסקרים האחרים. גם מרצ מתחזקת ל-5 מנדטים בכל הסקרים מהשבוע האחרון.

רע"מ וחד"ש-תע"ל נשארות בתחתית הרשימה עם 4 מנדטים בלבד לכל מפלגה.

מפלגת הבית היהודי לא עוברת את אחוז החסימה, אך נראה שמתחזקת מעט. גם מפלגות בל"ד, צעירים בוערים והמפלגה הכלכלית לא מגיעות לאחוז החסימה.

עדכון 30.9

32 יום נותרו לבחירות, והסקרים האחרונים מציגים תרחישים שונים. ככה זה כשכל מנדט יכול להטות את הכף לכאן או לכאן. אז האם לגוש המפלגות התומכות בבנימין נתניהו יהיו 61 מנדטים להרכבת ממשלה? תלוי את מי שואלים.

על פי סקר מעריב שפורסם הבוקר, התשובה שלילית. מפלגת הליכוד בראשות נתניהו נחלשת ביחס לסקרים הקודמים ל-31 מנדטים, קרוב לכוחה בכנסת היוצאת. הגוש כולו, שכולל את הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה מגיע בסך הכול לפי סקר זה ל-59 מנדטים בלבד. יש עתיד זוכה ב-24 מנדטים, המחנה הממלכתי והציוניות הדתית ב-13 כל אחת, ש"ס בשמונה, יהדות התורה בשבעה, ישראל ביתנו בשישה, העבודה ומרצ בחמישה ורע"מ וחד"ש-תע"ל בארבעה כל אחת. הבית היהודי של איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה, אם כי מתחזקת ביחס לסקרים הקודמים. גם בל"ד אינה עוברת.

סקר ערוץ 14 לעומת זאת מציג תמונה שונה לחלוטין. גוש מפלגות נתניהו זוכה ב-62 מנדטים, כשהליכוד מקבלת 35 - ארבעה יותר בהשוואה לסקר מעריב. המפלגה השנייה בגודלה היא יש עתיד של רה"מ יאיר לפיד עם 23 מנדטים, ואחריה המחנה הממלכתי עם 13. על פי סקר זה, הציונות הדתית זוכה ב-11 מנדטים, ש"ס בתשעה, יהדות התורה בשבעה וישראל ביתנו בשישה. העבודה, מרצ, חד"ש-תע"ל ורע"מ זוכות בארבעה מנדטים כ"א ונמצאות על סף אחוז החסימה. הבית היהודי של שקד לא עוברת, אך מתחזקת משמעותית ביחס לסקרים הקודמים עם 1.9% מקולות הבוחרים (אחוז החסימה עומד על 3.25%). בל"ד נותרת רחוקה מאחוז החסימה.

סקרים נוספים שפורסמו השבוע הם מטעם ערוץ הכנסת וחדשות 12, בהם התמונה דומה יותר לסקר מעריב. על פי חדשות 12, הליכוד נחלשת בשני מנדטים בהשוואה לסקר הקודם וזוכה ב-32 מנדטים. הגוש כולו מגיע ל-59 ורחוק שני מנדטים מהיעד הנכסף של הרכבת ממשלה. מפלגות הקואליציה הנוכחית זוכות ב-57 מנדטים, התחזקות של מנדט אחד לעומת הסקר הקודם. גם בסקר זה, הבית היהודי עדיין נמצאת מתחת לאחוז החסימה, וכך גם בל"ד. בסקר שנערך עבור ערוץ הכנסת, גוש מפלגות נתניהו זוכה ב-60 מנדטים, בעוד הגוש הנגדי זוכה ב-56. גם הפעם הבית היהודי ובל"ד מתחת לאחוז החסימה.

עדכון 23.9

4 סקרי מנדטים פורסמו בסוף השבוע עד כה, אתמול (ה') פורסמו שלושה סקרים בערוצי הטלוויזיה 12, 13, ו-14, והבוקר (ו') פורסם סקר מעריב.

נראה כי למרות ההתפרקות הרשימה המשותפת, ממוצע הסקרים לא השתנה בצורה דרסטית, הליכוד בראש הטבלה עם 33 מנדטים, במקום השני יש עתיד עם 24 מנדטים ואחריהם המחנה הממלכתי והציונות הדתית עם 12 מנדטים למפלגה.

ש"ס עם 8 מנדטים ויהדות התורה עם 7. העבודה, ישראל ביתנו ומרצ עם ממוצע של 5 מנדטים כל אחת, בעוד שרע"מ וחד"ש-תע"ל מגרדות את אחוז החסימה עם 4 מנדטים כל אחת.

על פי ממוצע הסקרים, גוש נתניהו עומד על 60 מנדטים, מנדט אחד פחות מהנדרש כדי להקים ממשלה, בעוד שגוש השינוי עוד על 56 מנדטים בלבד.

עם זאת, על פי סקר ערוץ 14 שפורסם ביום חמישי, לנתניהו יש את 61 האצבעות הדרושות כדי להקים ממשלה. על פי הסקר, הליכוד מקבל 34 מנדטים, וביחד עם 12 מנדטים שמקבלת הציונות הדתית בסקר, וש"ס ויהדות התורה שמקבלות 9 ו-7 מנדטים בהתאמה, גוש הליכוד מגיע למספר המיוחל.

למרות שממוצע הסקרים לא עבר שינוי מהותי, מעניין לציין שהליכוד מתחזקת ל-34 מנדטים בשניים מהסקרים החדשים, סקר ערוץ 12 וסקר ערוץ 14. שינוי מעניין נוסף קורה במפלגת הציונות הדתית, שמקבלת 14 המנדטים בסקר ערוץ 13, זהו מספר המנדטים הגבוה ביותר שקיבלה המפלגה בסקרים בסבב בחירות זה.

מפלגת ש"ס, שמקבלת כאמור 8 מנדטים בממוצע, קיבלה 9 מנדטים על פי סקר ערוץ 14, בעוד מפלגת יהדות התורה מקבלת בכל הסקרים 7 מנדטים.

מרצ, העבודה וישראל ביתנו, שעומדות על ממוצע של 5 מנדטים כל אחת, אינן מראות שינוי משמעותי בסקרים הסופ"ש.

ונראה שחד"ש-תע"ל, שמקבלת 4 מנדטים בסקרים, מתקשה להתאושש מהפיצול עם בל"ד.

בנוסף, נראה שגם על פי הסקרים האחרונים, בל"ד, הבית היהודי בראשות איילת שקד, צעירים בוערים והמפלגה הכלכלית, לא עוברות את אחוז החסימה.

עדכון 17.9

רשימות המפלגות לכנסת נסגרו רשמית, ולפי הסקרים המצב לא מבטיח.

שלושה סקרים התפרסמו בסוף השבוע האחרון. ביום שישי התפרסמו סקרים של ערוץ 12 ו-13, והיום (ש') התפרסם סקר בערוץ 11.

סגירת הרשימות בחמישי הובילה לשינוי משמעותי במצב המפלגות. לדוגמה, האיחוד שניסו ליצור בין העבודה למרצ לא צלח, וכל אחת מהמפלגות רצה לבד. אבל דרמה כן התרחשה ברשימה המשותפת, בל"ד הודיעה שתרוץ לבד, בעוד שחד"ש-תע"ל ירוצו ברשימה משותפת. ולפי הסקרים של סוף השבוע, בל"ד לא עוברת את אחוז החסימה.

בסקרי סוף השבוע מפלגת הליכוד מקבלת 32-33 מנדטים, יש עתיד מקבלת 23-24 מנדטים והמחנה הממלכתי מקבלת 12 מנדטים בסקרים של ערוצים 12 ו-11, ו-13 מנדטים בסקר ערוץ 13, כך שהיא נמצאת בשוויון עם מפלגת הציונות הדתית (שמקבלת בכל הסקרים האחרונים 12 מנדטים) על תואר המפלגה השלישית במספר המנדטים.

במפלגות החרדיות ש"ס מקבלת 8 מנדטים, וממשיכה להוביל במנדט אחד על פני יהדות התורה שמקבלת בכל הסקרים האחרונים 7 מנדטים.

העבודה מקבלת 6 מנדטים בסקרים של ערוצים 12 ו-11, בעוד שבסקר ערוץ 13 היא נחלשת ל-5 מנדטים. ישראל ביתנו במצב דומה, בו היא מקבלת 6 מנדטים בסקרים שפורסמו בשישי בערוצים 12 ו-13, ונחלשת ל-5 מנדטים בסקר ערוץ 11 שפורסם היום. מרצ מקבלת 5 מנדטים בכל הסקרים האחרונים, ורע"מ עומדת על 4 מנדטים.

רשימת חד"ש-תע"ל, שהתפצלה ביום חמישי מהאיחוד עם בל"ד, מקבלת 4 מנדטים בלבד.

בל"ד, הבית היהודי בראשות איילת שקד, צעירים בוערים והמפלגה הכלכלית, לא עוברות את אחוז החסימה.

מצב הגושים נשאר דומה אף הוא. על פי ממוצע 5 הסקרים האחרונים, כולל סקרים שפורסמו בתחילת השבוע האחרון בישראל היום ומעריב, גוש הליכוד עומד על 59 מנדטים, בעוד שגוש מתנגדי נתניהו עם 56 מנדטים. כלומר, אף אחד מהגושים לא מגיע ל-61 מנדטים הדרושים כדי להקים ממשלה.

עדכון 9.9

שני סקרים חדשים פורסמו השבוע לקראת הבחירות שיערכו בנובמבר. הסקרים, סקר ערוץ 14 ב-4.9, וסקר מעריב ו-103FM היום (ו'). נזכיר, שרשימות המפלגות נסגרות בעוד שבוע, ב-15 בספטמבר.

על פי סקר מעריב, הליכוד נשארת בראש טבלת המנדטים עם 31 מנדטים, ואחריה מפלגת יש עתיד עם 25 מנדטים. על פי הסקר, הציונות הדתית מקבלת 13 מנדטים, ובכך עוקפת את המחנה הממלכתי (12) במנדט. בכך סקר מעריב מציב את מפלגת הציונות הדתית בשלושת המקומות הראשונים, בפעם הראשונה בסבב בחירות זה.

ש"ס ויהדות התורה נשארות במצב דומה לסקרים הקודמים, עם 8, ו-7 מנדטים בהתאמה. גם ישראל ביתנו נשארת עם 5 מנדטים, ללא שינוי משמעותי, והרשימה המשותפת עם 6 ורע"מ עם 4 מנדטים. 

בנוסף, על פי הסקר עוקפת מפלגת מרצ עם 5 מנדטים את מפלגת העבודה. בפעם הראשונה בסבב בחירות זה.

סקר מעריב ו-103FM נערך על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס.

תמונת המנדטים על פי סקר ערוץ 14, שנערך בתחילת השבוע, מראה שהליכוד עומדת על 33 מנדטים, יש עתיד עם 22 מנדטים, והמחנה הלאומי עם 12 מנדטים. על פי הסקר, הציונות הדתית נחלשת ל-10.

גם במפלגות החרדיות יש שינוי. על פי הסקר שנערך בערוץ 14, מפלגת יהדות התורה מקבלת 7 בלבד בעוד שש"ס מקבלת 10 מנדטים, מספר המנדטים הגבוה ביותר שקיבלה עד כה.

מעבר לכך, מספר המנדטים שהמפלגות מקבלות לא עובר שינוי משמעותי. ישראל ביתנו והרשימה המשותפת עם 6 מנדטים כל אחת, העבודה ומרצ עם 5 מנדטים כל מפלגה, ורע"מ מקבלת על פי הסקר 4 מנדטים.

כלומר, מבחינת מצב הגושים, הליכוד נשאר במקום עם 59 מנדטים, בעוד שגוש מתנגדי נתניהו, בראשות יאיר לפיד עומד על 56 מנדטים. עדיין, חודש לתוך למערכת הבחירות, לאף אחד מהגושים אין ממשלה.

דבר הסטטיסטיקאית: סקרי הבחירות המתפרסמים מדי סוף שבוע מגיעים עתה לשלב האחרון לפני מועד סגירת הרשימות, ביום חמישי הקרוב. המגמות בסקרים עשויות להשפיע על איחודים או פיצולים של מפלגות ברגע האחרון. הסוקרת ד"ר מינה צמח ממכון מדגם מצביעה בשיחה עם גלובס על המשך דרכה בימים הקרובים של מפלגת הרוח הציונית בראשות איילת שקד כאחד הגורמים שיעצבו את המפה הפוליטית ביום הבחירות.

"החשיבות של סגירת הרשימות היא לא בשמות שעשויים להצטרף למפלגות, כיוון שהציבור מצביע בעיקר לפי ראשי המפלגות", אומרת צמח, "מה שחשוב הוא כמה רשימות תרוצנה, ובתוך כך השאלה האם שקד תמשיך לרוץ ברשימה עצמאית". אמש פורסם כי שקד שוקלת להיפרד משותפה לרוח הציונית, יועז הנדל, ולהתאחד עם הבית היהודי.

"יש לשקד אחוזים נמוכים בסקרים, ואני מתארת לעצמי שהם מגיעים ממצביעי מפלגות הימין. השאלה היא האם אותם קולות מגיעים ממצביעים של גדעון סער או ממצביעים של נתניהו. אם המפלגה של שקד לא תרוץ בסופו של דבר, מפלגות הימין יתחזקו מעט - אבל לאו דווקא רק מחנה נתניהו. אם שקד תרוץ ולא תעבור את אחוז החסימה, הקולות שהיא תקבל יילכו אל המפלגות האחרות, לפי התפלגות המנדטים שלהם, וכאן המרוויחה הגדולה תהיה הליכוד, שהיא המפלגה הגדולה ביותר. ואם הרוח הציונית תרוץ וגם תעבור את אחוז החסימה? אז כבר יהיה לנתניהו סיכוי גדול להרכיב ממשלה עם 61 מנדטים", מסבירה צמח.

נקודה אחרת שמדגישה צמח היא החשיבות של אחוז ההצבעה במגזר הערבי. "הסקרים מעידים על שיעור הצבעה נמוך, וזה נתון שיכול לחזק את מחנה הימין. השאלה כרגע היא מה תעשנה המפלגות הערביות והאם הן לא יוסיפו להתפצל כפי שדובר באחרונה. עיקר העבודה מבחינתן תהיה להוציא מצביעים אל הקלפי".

עדכון 2.9

שלושה סקרים פורסמו מאז יום רביעי האחרון - בערוצי הטלוויזיה 12 ו-13, והבוקר (ו') בעיתון מעריב. איך השפיעו ההסכם עם המורים והאיחוד המחודש בין איתמר בן גביר לבצלאל סמוטריץ'? לפחות על פי הסקרים הללו, הפלונטר הפוליטי כאן ובגדול. לאף אחד מן הגושים אין את הרוב הנדרש להקמת ממשלה.

על פי סקר מעריב, הליכוד ויש עתיד מתחזקות במנדט אחד, וזוכות ל-31 ו-24 מנדטים בהתאמה. הציוניות הדתית שלאחר האיחוד זוכה ב-13 מנדטים, והיא חולקת את המקום השלישי יחד עם מפלגתם של בני גנץ, גדעון סער וגדי אייזנדקוט, המחנה הממלכתי. לפי הסקר הזה, המפלגה היחידה שמקבלת 4 מנדטים ונמצאת על סף אחוז החסימה היא רעם של מנסור עבאס. בסך הכול, היחס בין הגושים הוא 58 מנדטים לגוש תומכי נתניהו, ו-56 לגוש הנגדי. הרשימה המשותפת זוכה ל-6 מנדטים.

גם הסקרים של ערוצי הטלוויזיה מציגים תמונה דומה. הציונות הדתית לפיהם היא המפלגה הרביעית בגודלה, אחרי הליכוד, יש עתיד והמחנה הממלכתי, שלא מתרוממת בצורה משמעותית למרות צירופו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. התוצאה הכללית בהם מעניקה לגוש נתניהו 59 מנדטים, קצת יותר מאשר סקר מעריב, אך עדיין לא מספיק כדי להרכיב ממשלה. בכל שלושת הסקרים, מפלגתם של איילת שקד ויועז הנדל, הרוח הציונית, אינה עוברת את אחוז החסימה.

נקודה מעניינת נוספת, היא שעל פי סקר ערוץ 12, מפלגת "צעירים בוערים" בראשות הדר מוכתר, מקבל כ-1.5% מהקולות. זה אמנם רחוק מאחוז החסימה, אך יותר מאשר מפלגותיהם של אלי אבידר "ישראל חופשית" ו"הכלכלית" של ירון זליכה.

עדכון 29.8

אחרי שהודיעו על ריצה משותפת ביום שישי האחרון, סקר המנדטים של 103FM שהתפרסם היום מראה את השפעת החיבור בין בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, כאשר רשימת הציונות הדתית המאוחדת גורפת 12 מנדטים והופכת לרשימה הרביעית בגודלה. מבחינת תמונת הגושים, אין שינויים מהותיים ואף אחד אינו מגיע ל-61 המנדטים הנחוצים.

לפי הסקר שערך מנחם לזר, מנהל מכון הסקרים פאנלס פוליטיקס, הליכוד ממשיכה להוביל עם 32 מנדטים, הציונות הדתית המאוחדת כאמור גורפת 12 מנדטים, מפלגת ש"ס נותרת עם 8 מנדטים, ויהדות התורה עם 7. בסך הכל, גוש תומכי נתניהו מגיע ל-59 מנדטים ולא יצליח להרכיב ממשלה לו הבחירות היו נערכות היום.

בגוש מתנגדי נתניהו, יש עתיד של ראש הממשלה יאיר לפיד מתחזקת ל-23 והמחנה הממלכתי של גנץ, סער ואיזנקוט נשארת על 13. ישראל ביתנו מקבלת 5 מנדטים, והעבודה ומרצ גם הן עם 5 מנדטים כל אחת. רע"ם גורפת 4 מנדטים בסה"כ. הרשימה המשותפת נמצאת בין הגושים עם 6 מנדטים. ללא המשותפת, גוש השמאל זוכה ל-55 מנדטים וגם הוא, כמו גוש תומכי נתניהו, לא יצליח להרכיב ממשלה.

מתחת לאחוז החסימה ניתן שוב למצוא את מפלגתם של איילת שקד ויועז הנדל "הרוח הציונית" שמקבלת 3 מנדטים בלבד. גם מפלגתו של אלי אבידר נותרת מחוץ לכנסת לפי הסקר.

הסקר של 103FM בחן גם השפעות של איחודים אפשריים בין מפלגות והממצאים הם שלרוב אין השפעה משמעותית על הגושים. עם זאת, במקרה של איחוד בין יש עתיד והמחנה הממלכתי, נראה שהרוח הציונית תצליח לעבור את אחוז החסימה, על חשבון קולות לאיחוד גנץ-סער-איזנקוט.

 **נתוני הסקר האחרון של 103 בלבד 

עדכון 26.8

פחות מעשרה שבועות נותרו לבחירות, ולפי סקר המנדטים שפורסם היום במעריב ונערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס, השינויים העיקריים מתרחשים בתוך הגושים, ואף אחד מהם לא מצליח להגיע ליעד הנכסף של 61 מנדטים.

לפי הסקר, אם הבחירות היו מתקיימות כעת, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מקבלת 31 מנדטים, יש עתיד בראשות יאיר לפיד הייתה זוכה ל-23 מנדטים, מפלגת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט הייתה מקבלת 13 מנדטים, עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר הייתה מקבלת 8 מנדטים והציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' הייתה מקבלת 4 מנדטים - על סף אחוז החסימה.

לפי הסקר, איתמר בן גביר צובר כוח, אבל על חשבון מפלגות אחרות בגוש, כך שהוא אינו מהווה לשון מאזניים שתכריע בבחירות הקרובות. אם סמוטריץ' ובן גביר היו רצים ביחד, השניים היו מקבלים על פי הסקר 13 מנדטים, והליכוד היה נחלש במנדט.

העבודה בראשות מרב מיכאלי מקבלת בסקר הזה 6 מנדטים - אחד יותר ממה שחזו לה מוקדם יותר השבוע הסקרים בערוצי הטלוויזיה 11, 12 ו-13. מרצ בראשות זהבה גלאון מתרחקת מאחוז החסימה ומטפסת ל-5 מנדטים.

ישראל ביתנו נותרה יציבה עם 5 מנדטים. גם בגזרת המפלגות החרדיות לא נרשמו תנודות של ממש ביחס לסקרים הקודמים: ש"ס בראשות אריה דרעי נותרה עם 8 מנדטים, ויהדות התורה בראשות משה גפני מקבלת 7 מנדטים.

כמו הציונות הדתית, גם רע"ם מתקרבת לאחוז החסימה, ועומדת על 4 מנדטים בלבד. לעומתה, הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה עומדת על 6 מנדטים נכון להיום.

בדומה לסקרים שפורסמו מוקדם יותר השבוע, גם הפעם מפלגתם של איילת שקד ויועז הנדל, הרוח הציונית, אינה עוברת את אחוז החסימה.

עדכון 24.8

סקרי מנדטים פורסמו הערב בארבעת ערוצי הטלוויזיה ותמונת המנדטים נראית סבוכה במיוחד. המנצח הגדול לפי הסקרים האחרונים הוא איתמר בן גביר, שעוצמה יהודית בראשותו מקבלת 5-9 מדטים ללא הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ'. בן גביר יש להזכיר הוא ח"כ חדש שנכנס רק בכנסת האחרונה, ולפני כן נכשל מספר פעמים ולא עבר את אחוז החסימה. האם זה מה שיסדר לליכוד ולבנימין נתניהו קואליציה בת 61 מנדטים? תלוי את מי שואלים.

לפי סקר כאן 11, תמונת הגושים היא 60 לגוש תומכי נתניהו הכולל את הליכוד, המפלגות החרדיות, עוצמה יהודית והציונות הדתית. לגוש מתנגדי נתניהו בהובלת יש עתיד של ראש הממשלה יאיר לפיד יש על פי הסקר 55 מנדטים. השבוע חתמו יש עתיד והמחנה הממלכתי על הסכם עודפים, מהלך שמחזק את הקשר בין שתי המפלגות, ועשוי להוסיף לאחת מהן מנדט נוסף ברגע האמת. הרשימה המשותפת זוכה בחמישה מנדטים. כוכב הסקר הזה הוא איתמר בן גביר שזוכה בתשעה מנדטים, בעוד הציונות הדתית של סמוטריץ' מתקרבת לאחוז החסימה עם ארבעה מנדטים בלבד.

בחדשות 12 התמונה מעט שונה. גם בסקר זה זוכה עוצמה יהודית בתשעה מנדטים והופכת למפלגה הרביעית בגודלה. מרצ אחרי בחירתה של זהבה גלאון ליו"ר המפלגה עוקפת את מפלגת העבודה במנדט אחד וזוכה לשישה מושבים. הדרמה הגדולה לפי סקר זה היא שהציונות הדתית של סמוטריץ' אינה עוברת את אחוז החסימה עם 2.8% מהקולות. במצב זה, תמונת הגושים מחלישה את תומכי נתניהו ומורידה אותם ל-58 מנדטים בלבד, רק אחר יותר מאשר הגוש הנגדי. המשותפת זוכה לפי סקר זה בשישה מנדטים.

בחדשות 13 נתניהו דווקא מגיע ליעד הנכסף של 61 מנדטים. מפלגתו אמנם נחלשת קצת לטובת זו של איתמר בן גביר וזוכה רק ב-30 מנדטים, אך בתמונת הגושים זה משתלם לו. בנוגע למפלגתו של סמוטריץ' קיים פער ניכר מהסקרים האחרים, והיא זוכה לשבעה מנדטים. עוצמה יהודית לעומת זאת מקבלת לפי סקר זה תשעה מנדטים.

בסקר האחרון להערב, זה של ערוץ 14, זוכה גוש נתניהו זו הפעם החמישית ברציפות ב-61 מנדטים. לפי המדגם, ההיפרדות של סמוטריץ' ובן גביר אינה גובה מחיר מהגוש, וכל אחת מהמפלגות שלהם זוכה בחמישה מנדטים. בנוסף לכך, היבחרותה של זהבה גלאון ליו"ר מרצ והפריימריז במפלגה לא ממש השפיעו על מצבה האלקטורלי, והיא זוכה לארבעה מנדטים בלבד.

בכל הסקרים מפלגותיהם של איילת שקד ויועז הנדל, ירון זליכה ואלי אבידר לא עוברות את אחוז החסימה.

* לאחר העדכון האחרון הופיע למספר רגעים גרף לא מועדכן בשל תקלה טכנית. 

עדכון 19.8

בסוף השבוע התפרסם סקר פאנל פוליטיקס במעריב, שמראה על שינוי קל במגמות. על פי הסקר, הליכוד מאבדת שני מנדטים ויורדת ל-32 מנדטים, בזמן שיש עתיד בראשות יאיר לפיד עולה ל-25 מנדטים. המחנה הממלכתי (כחול לבן- תקווה חדשה) מקבלת 12 מנדטים, ובינתיים לפחות לא זוכה לתוספת כוח משמעותית בסקרים לאחר הצטרפותם של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט וסגן שר הדתות מתן כהנא.

הסקר הנוכחי בחן לראשונה במערכת הבחירות הנוכחית ריצה נפרדת של עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר ושל הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ'. מפלגתו של בן גביר זוכה על פי הסקר ל-7 מנדטים ואילו זו של סמוטריץ ב-5.

שאר תמונת המנדטים נשארת ללא שינוי משמעותי, ש"ס עם 8 מנדטים; יהדות התורה עם 7; הרשימה המשותפת עם 6; העבודה וישראל ביתנו עם 5 מנדטים כל אחת; רע"מ מקבל 4 מנדטים בסקר מעריב, אך נשארת עם 5 בממוצע חמישה הסקרים האחרונים; מר"צ עם 4 מנדטים; ובניגוד לסקרים קודמים של מעריב, הרוח הציונית של איילת שקד ויועז הנדל לא עוברת את אחוז החסימה.

אם כך, גם עם הסקר האחרון של מעריב תמונת הגושים לא משתנה בצורה משמעותית. הגוש של הליכוד זוכה ל-59 מנדטים, ואילו הגוש השני ל-55.

ראוי לציין שהסקר של מעריב נעשה לאחר פיצול עוצמה יהודים בראשות בן-גביר מהציונות הדתית, אך שתי המפלגות מופיעות בגרף הממוצע בסקר הסקרים של גלובס עדיין כיחידה אחת בגרף, עד שיתקבלו סקרים נוספים המבהירים את תמונת המצב לאחר הפיצול.

עדכון 15.8

סקרי ערוצי 11, 12 ו-13 שהתפרסמו אמש מראים כי מפת הגושים לא השתנתה במיוחד גם לאחר הקמת מפלגת "המחנה הממלכתי" של גנץ-סער-איזנקוט ופרסום רשימת הליכוד לכנסת בתום הפריימריז. החריג הוא סקר דיירקט פולס שנערך עבור ערוץ 14, לפיו גוש הימין בראשות נתניהו משיג 61 מנדטים זו הפעם הרביעית ברצף. יש לציין כי הסקרים נערכו טרם הודעתו של איתמר בן גביר לפיה מפלגתו עוצמה יהודית תרוץ לבד בבחירות הקרובות.

בארבעת הסקרים הליכוד ניצבת על 34-35 מנדטים, המחנה הממלכתי (כחול לבן-תקווה חדשה לשעבר) מרוויחה כשני מנדטים בממוצע עם צירופו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ועולה ל-13-14 מנדטים. יש עתיד של ראש הממשלה לפיד נותרת באזור ה-22-23 המנדטים, ונראה כי שומרת על יציבות לאחר מבצע שומר החומות.

בשלושת הערוצים מרצ עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים, אך לא עוברת בסקר ערוץ 14. רע"מ אף גורפת מנדט נוסף בחלק מהסקרים ומטפסת ל-5 בשלושה מתוך ארבעת הסקרים.

מבחינת מפת הגושים, המצב נותר די זהה לפי כאן 11, קשת 12 ורשת 13. גוש תומכי נתניהו מתקשה להגיע ליעד הנכסף של ה-61 מנדטים בעוד גוש תומכי לפיד נותר עם כ-55 מנדטים בלבד. הרוח הציונית של איילת שקד והנדל מוסיפה לדשדש ולא עוברת את אחוז החסימה לפי הסקרים של ארבעת ערוצי הטלוויזיה. 

דבר הסטטיסטיקאית: מהדורות החדשות נוהגות לפרסם סקרי מפלגות עדכניים מיד אחרי התפתחויות בזירה הפוליטית. לרוב, הסקרים הראשוניים מנבאים הצלחה בבחירות למובילי המהלך החדש. פעמים רבות הסקרים הבאים כבר פסימיים יותר. נהוג להסביר את התופעה הזאת ב"הייפ" תקשורתי וציבורי שדועך עם הזמן. אבל לסוקרת הוותיקה, ד"ר מינה צמח ממכון מדגם, יש הסבר מעניין אחר.

לדבריה, החיזוק הראשוני ממנו נהנים שחקנים חדשים וחיבורים טריים בין מפלגות נובע בדרך שבה מנוסחים הסקרים.

"קחו למשל את מפלגת 'הרוח הציונית' של איילת שקד", מסבירה צמח, "לא כל הציבור זוכר שהוקמה מפלגה כזאת ומי עומד בראשה. לכן, בסקר הראשון שבא אחרי הצעד הזה, צריך להזכיר לנשאלים ששקד והנדל התאחדו. התזכורת הזאת מעלה את הבולטות של המפלגה ונותנת להם יתרון בסקר.

לדברי צמח, "זאת הסיבה שבסקרים הראשונים הם קיבלו 5 מנדטים. בסקרים הבאים, כשהרוח הציונית כבר לא קיבלו בולטות בשאלות, הם כבר ירדו ל-4 מנדטים אצל חלק מהסוקרים ואל מתחת לאחוז החסימה אצל אחרים".

עדכון 12.8

סקר המנדטים העדכני של פאנלס פוליטיקס למעריב לא מציג שינויים רבים בתמונת הגושים הרחבה. עם זאת, נראה שמבצע "עלות השחר" מקדם את יש עתיד של ראש הממשלה יאיר לפיד והיא מתחזקת בשני מנדטים ומטפסת ל-25, על חשבון הליכוד וכחול לבן תקווה חדשה. נציין כי הסקר נערך טרם תוצאות הפריימריז בליכוד, ועדיין לא נערכו סקרים לאחריהן.

הצגת הרשימה החדשה של מפלגת העבודה לאחר הפריימריז מוסיפה לה שני מנדטים על חשבון מרצ, שיורדת בסקר מעריב אל מתחת לאחוז החסימה.

השינויים מותירים את גוש נתניהו עם 59 מנדטים - בסך הכל שני מנדטים מהרוב הנדרש להרכבת קואליציה. גוש לפיד עומד על 51 מנדטים. הרוח הציונית של איילת שקד ויועז הנדל עשויה להיות לשון המאזניים עבור נתניהו עם 4 מנדטים.

עדכון 8.8

מהדורות החדשות של כאן 11, קשת 12 ורשת 13 פרסמו סקרי מנדטים עדכניים שמציגים את תמונת הגושים ביום שאחרי המבצע הצבאי בעזה. התמונה שעולה היא שהגוש בראשות בנימין נתניהו, שכבר חצה בחלק מהסקרים בשבוע שעבר את רף ה-61 מנדטים, נחלש מעט - אך מסתמן כי המחנה הנגדי רחוק מאוד מהיעד של הרכבת ממשלה. כך זה נראה בסקרים שפורסמו הערב:

 בכאן 11, הליכוד זוכה ל-33 מנדטים, שניים פחות מאשר בסקר הקודם שקיימו. יש עתיד, מפלגתו של ראש הממשלה יאיר לפיד, לעומת זאת מתחזקת במנדט. על פי חלוקת הגושים, תומכי נתניהו משיגים 59 מנדטים ואין להם רוב להרכבת ממשלה. לגוש השני בהובלת יש עתיד 55 מנדטים, ולרשימה המשותפת שישה. מפלגתם של איילת שקד ויועז הנדל, הרוח הציונית, אינה עוברת את אחוז החסימה.

לפי קשת 12 התמונה די דומה. הליכוד מקבלת 34 מנדטים, יש עתיד 24, כחול לבן תקוה חדשה עם 12, הציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר (בהנחה שירוצו יחד) זוכה ל-10 מנדטים, ש"ס לשמונה מנדטים, יהדות התורה לשבעה מנדטים והרשימה המשותפת בשישה מנדטים. העבודה, ישראל ביתנו ורע"מ מקבלות חמישה מנדטים כל אחת, ואילו מרצ על גבול אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים.

סקר חדשות 13 משקף לעומת זאת מציאות שונה. הליכוד מובילה עם 34 מנדטים, יש עתיד 22, כחול לבן-תקוה חדשה והציונות הדתית עם 11, ש"ס ויהדות התורה עם שבעה, המשותפת עם שישה וישראל ביתנו והעבודה עם חמישה כל אחת. בסקר הזה הרוח הציונות עוברת את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים, כמו רע"מ ומרצ. במצב דברים זה, גוש נתניהו זוכה ל-59 מנדטים, ואם הרוח הציונית תחבור אליו הוא חוצה את הרף הנכסף של ה-61 מנדטים.

תמונת הסקרים המלאה:

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

עדכון 5.8

בסוף השבוע הנוכחי פורסמו שלושה סקרים המראים מגמה ברורה, גוש הליכוד בראשות נתניהו מצליח להרכיב ממשלה. שלושת הסקרים, שפורסמו בערוץ 13, ערוץ 14, ומעריב - אינם זהים, על פי ערוץ 13 הליכוד מקבל 35 מנדטים, בעוד שבסקרי ערוץ 14 ומעריב הוא נותר על 34. גם בתחזיות לגבי מפלגת הציונות הדתית קיים שוני בין הסקרים, ערוץ 13 מנבא 12 מנדטים למפלגה, ערוץ 14 מנבא 11, וסקר מעריב 9. נקודה נוספת היא שמפלגת הרוח הציונית (ימינה לשעבר) עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים, רק בסקר של מעריב.

ממוצע חמשת הסקרים האחרונים, שלושת הסקרים מהסופ"ש, ושניים נוספים מהשבוע שעבר, מראים כי למרות שמפלגת הליכוד בראשות נתניהו ממשיכה להוביל בסקרים עם 34 מנדטים, הרכבת הממשלה עדיין רחוקה ממנה. על פי הסקרים, הציונות הדתית עם 11 מנדטים, ש"ס עם 8, יהדות התורה עם 7, והרוח הציונית (ימינה לשעבר) לא עוברת את אחוז החסימה. כלומר, הגוש עדיין עומד על 60 מנדטים, מנדט אחד פחות מהנדרש.
מהצד השני של המפה הפוליטית, יש עתיד 22 מנדטים על פי ממוצע הסקרים האחרונים, כחול לבן-תקווה חדשה עם 12 מנדטים, ואחריהן הרשימה המשותפת (6), העבודה (5), ישראל ביתנו (5), רע"מ (4) ומרצ (4).

עדכון 4.8

על פי ממוצע חמשת הסקרים האחרונים שנערכו בכלי התקשורת, נראה כי הפלונטר הפוליטי לא צפוי להיפתר. הליכוד בראשות נתניהו מובילה עם 34 מנדטים, עשרה מנדטים ויותר מהמפלגה אחריה, יש עתיד בראשות יאיר לפיד, שעומדת על פי ממוצע הסקרים האחרונים על 23 מנדטים. 

איחוד המפלגות כחול לבן-תקווה חדשה מקבלת על פי ממוצע הסקרים 12 מנדטים, ומפלגת הציונות הדתית 10 מנדטים. אחריהן ברשימה ש"ס (8), יהדות התורה (7), והרשימה המשותפת (6) שעוקפת את מפלגות העבודה וישראל ביתנו, שעומדות על 5 מנדטים כל אחת, על פי הסקרים.

בתחתית הרשימה נמצאות מפלגות רע"מ ומר"צ, שמגרדות את אחוז החסימה עם 4 מנדטים כל אחת. מפלגת הרוח ההציונית (ימינה לשעבר), עוברת את אחוז החסימה רק בשניים מתוך הסקרים שנערכו, בחדשות 12 ובמעריב. כך, במצב הדברים הנוכחי אין לאף גוש ממשלה אפשרית.