צלזיוס פושטת הרגל מציעה לסמנכ"ל הכספים הפורש 92 אלף דולר בחודש כדי שיחזור

ענקית הקריפטו הישראלית הקורסת מנסה להחזיר את סמנכ"ל הכספים כדי שיסייע לה בהליכי פשיטת הרגל כיועץ, ומציעה בתמורה שכר בלתי נתפס של 92 אלף דולר לחודש • כמה הוא השתכר עד כה, והאם בית המשפט בניו יורק יאשר את הבקשה לשכור אותו שנית?

מייסד ומנכ''ל צלזיוס אלכס משינסקי / צילום: Shutterstock
מייסד ומנכ''ל צלזיוס אלכס משינסקי / צילום: Shutterstock

ענקית הקריפטו הישראלית אמריקאית צלזיוס, שהגישה בחודש שעבר בקשה לפשיטת רגל, מבקשת מבית המשפט בניו יורק לשכור מחדש את סמנכ"ל הכספים שלה לשעבר, רוד בולגר, "כדי שיעזור לה לנווט בהליכי פשיטת הרגל כיועץ".

"בגלל ההיכרות של בולגר עם עסקי החייבים, החייבים ביקשו, ומר בולגר הסכים עד לאישור בית המשפט, להמשיך לספק שירותי ייעוץ לחברה ולחייבים", נכתב במסמך שהוגש לביהמ"ש. "בתמורה לשירותי הייעוץ, החייבים מסכימים לשלם למר בולגר סכום של 120,000 דולר קנדי ​​לחודש", ציינו, ומסרו שהוא צפוי להיות מועסק במשך 6 שבועות לפחות.

על פי הדיווח, בזמן כהונתו כסמנכ"ל כספים, שכר הבסיס שלו עמד על לא פחות מ-750 אלף דולר ולכך התווסף בונוס במזומן מבוסס ביצועים של עד 75% משכר הבסיס הנ"ל, ובנוסף קיבל אופציות, מניות וטוקנים שונים. בסך הכל, שכרו הסתכם בכ-1.3 מיליון דולר.

החברה מציינת בדיווח כי במהלך כהונתו של בולגר, הוא הוביל את המאמצים לייצב את העסק במהלך התנודתיות הסוערת בשוק ופעל דה פקטו כמנהיג של החברה. דיון בבקשה יתקיים ב-8 באוגוסט.

בולגר כיהן בעברו גם כסמנכ"ל הכספים של רויאל בנק אוף קנדה ובחטיבות שונות של בנק אוף אמריקה, ועבד בצלזיוס במשך חמישה חודשים עד שהתפטר ב-30 ביוני - כשלושה שבועות אחרי שהפלטפורמה הקפיאה את כל המשיכות בטענה ל"תנאי שוק קיצוניים".

צלזיוס, נזכיר, נמצאת בהליכי פשיטת רגל ומתמודדת עם טענות שניהלה הונאת פונזי בטענה שהשתמשה בהפקדות של לקוחות כדי לזייף את המחיר של מטבע הקריפטו שלה (CEL), אך לא הצליחה לגדר כראוי את הסיכון, וכתוצאה מכך נאלצה להקפיא נכסים של לקוחות.

על פי הדיווח של צלזיוס, יש לה כעת יותר מ-100,000 נושים, שחלקם הלוו לפלטפורמה מזומן ללא כל בטחונות לגיבוי ההסדר. רשימת 50 הנושים הבלתי מבוטחים המובילים שלה כוללת את חברת המסחר Alameda Research של סם בנקמן-פריד, וכן חברת השקעות שבסיסה באיי קיימן. אליהם מתווספים המוני משקיעים פרטיים שחלקם איבדו את חסכונות חייהם.